سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان افتتاح پیکر بی‌در و پنجره پروژه بزرگ تهران

یادمان

افتتاح پیکر بی‌در و پنجره پروژه بزرگ تهران

بار دیگر مسئولان پروژه احیای بازارچه تاریخی عودلاجان اعلام کردند که اجرای 440 متری فاز اول تا 22 بهمن منهای درهای چوبی حجره‌های بازارچه به اتمام می‌رسد. پروژه عودلاجان که سال پیش با چشم‌انداز شهر- موزه تاریخی همچون پاریس آغاز شده بود، هنوز قدم‌های نخست فاز اول را طی می‌کند. بنا به گفته کارشناسان این پروژه هنوز بر سر چوبی یا آهنی بودن درهای مغازه‌ها توافقی میان کسبه و نمایندگان میراث فرهنگی صورت نگرفته است. از سوی دیگر هنوز معلوم نیست که هزینه‌های این درها را کدام یک از سه ضلع مثلث اجرا کننده این طرح پرداخت میکند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike dunk destroyer pack for sale on youtube University Blue 555088 - 134 Release Eldership - floral nike dunks high top instagram - SBD

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- بار دیگر صبحانه خبری مدیرکل 3 ماهه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران به بحث ساماندهی عودلاجان اختصاص پیدا کرد. همانطور که در دیدار قبلی هم گفته شده بود، مسئولان اجرایی پروژه وعده دادند که فاز اول پروژه عودلاجان تا 22 بهمن به اتمام می‌رسد.
 
در این دیدار به رغم نشست‌های آبگوشت خوری و صبحانه‌خوری سال‌های گذشته، دیدار خبرنگارها در ساختمان اداری میراث تهران در خیابان ویلا برگزار شد. این بار « محمد حسین فراهانی»، مدیرکل سابق تهران که اکنون نماینده میراث تهران در پروژه عودلاجان شده است. دو کارشناس همراه خود داشت. «علمداری»، یکی از این کارشناسان با ارایه پاورپینت به شرح اقدامات اولیه تهیه طرح ساماندهی عودلاجان پرداخت.
 
«فرامرز پارسی»،مشاور و ناظر طرح از طرف نمایندگان مردم هم به شرح مشکلات و سختی‌های کار پرداخت و اینکه چگونه در طی این چند ماه اعضای سه ضلع مثلث پروژه یعنی شهرداری، میراث فرهنگی و کسبه به رتق و فتق امور اقدام کردند.
 
نتیجه: افتتاحیه بدون در و پنجره
در این نشست مهندس پارسی که به تازگی به جمع ساماندهان پروژه عودلاجان پیوسته است، اعلام کرد که فاز اول پروژه عودلاجان تا 22 بهمن افتتاح می‌شود اما بدون درهای چوبی حجره‌های بازارچه.
 
به گفته او، تعدادی از طاق‌ها تکمیل و سلسله جلساتی برای آگاه‌سازی مردم درباره تغییر کاربری گذاشته شده است.
 
او در مورد آسیب شناسی آب، برق ، گاز و فاضلاب به شرح مشکلات موجود پرداخت و در پاسخ به سوال خبرنگار chn درباره اینکه تعدادی از طاق‌هایی که در این پروژه ساماندهی شده‌اند، هنوز به تمام نرسیده، ترک برداشته‌اند، گفت که این طاق‌ها را یکی از پیمانکارهای اولیه انجام داده بود که متاسفانه از روش‌های سنتی استفاده کرده و نتوانسته بود به درستی این ساماندهی را اجرا کند.
 
در این جلسه عنوان شد که از یک سو چگونگی پرداخت هزینه هاست. تا کنون میراث فرهنگی 700 میلیون تومان از یک میلیارد و نیم خود را هزینه کرده ( اکنون بقیه اعتبار موجود نیست)، شهرداری 30 درصد را هزینه کرده و مردم در حدود 120 میلیون تومان از یک میلیارد و نیم خود را هزینه کرده‌‌‌اند. به نظر می‌رسد که این مسئله یکی از چالش‌های اصلی چرا که پیمانکارهای قبلی هنوز دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.
 
از سوی دیگر هزینه درهای چوبی حجره‌های بازارچه عودلاجان است که دردسر ساز شده است. گفته می‌شود که هیچ کدام از سه ضلع زیر بار پرداخت هزینه‌ها نمی‌روند.
 
رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی تهران اعلام کرد که دیگر اعتباری در این زمینه در میراث تهران وجود ندارد.کسبه هم هزینه درهای چوبی را بسیار بالا عنوان می‌کنند. به نظر میر‌سد با این روند موجود، درهای چوبی حجره‌ها به افتتاح فاز اول پروژه نمی‌رسند.
 
گفته می‌شود، هزینه هر در چوبی نزدیک حدود 4 میلیون می‌شود.
 
به گزارشchn، سوم خرداد سال گذشته بین شهرداری، سازمان میراث فرهنگی تهران و کسبه تفاهم نامه ای امضا شد که بر اساس آن هر کدام از این نهادها و گروه‌ها اعتبار مشخصی را پرداخت کرده و در اجرای عملیات مرمت سهیم می‌شوند. اکنون پس از گذشت این همه مدت شهرداری به تازگی مرمت کف که از جمله تعهدات این نهاد بود را آغاز کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه