سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کاخ گلستان مدت‌هاست نظافت نشده‌است - کاخ جهانی خاک گرفته‌است

یادمان

کاخ گلستان مدت‌هاست نظافت نشده‌است - کاخ جهانی خاک گرفته‌است

ظهر امروز طی بازدیدی که گروهی از خبرنگاران حوزه گردشگری از مجموعه‌ کاخ گلستان داشتند با عدم نظافت و گرد و غبار اشیاء تالار آیینه و تالار سلام مواجه شدند. لوسترهای سیاه، اشیاء خاک گرفته و فرش‌های کثیف حکایت از نظافت نشدن این مجموعه جهانی در مدت زمان طولانی دارد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ کاخ گلستان جهانی شده اما گرد و غبار بی‌تفاوتی هنوز از چهره این مجموعه ارزشمند دوره قاجار پاک نشده است. صبح امروز گروهی از خبرنگاران حوزه گردشگری وقتی می‌خواستند از مجموعه‌های مختلف این اثر تاریخی بازدید کنند با عدم نظافت اشیاء این مجموعه مواجه شدند.
 
بر اساس مشاهدات خبرنگار خبرگزاری CHN، تالار آیینه و تالار سلام مملو از غبار و خاک است. این درحالی است که فرش‌ها و لوسترهای این مجموعه به‌قدری سیاه و کثیف بودند که گویی مدت زمان طولانی از آخرین نظافت می‌گذرد.
 
یکی از کارشناسان مجموعه کاخ گلستان می‌گوید: مجموعه کاخ گلستان هرروز گردگری می‌شود و بخش خدمات نیز هر دو هفته یکبار با نظارت امین اموال نظافت کلی انجام می‌دهد. امروز به دلیل حجم بالای بازدیدکنندگان بخش خدمات موفق به نظافت نشده و به همین دلیل است که گرد و غبار روی اشیاء نشسته است.
 
در این میان ثقه‌الاسلام مدیر مجموعه کاخ گلستان عدم رسیدگی و نظافت در کاخ را تایید می‌کند و به مشکلات عدیده این مجموعه اشاره می‌کند.
 
به‌گفته او، تمام آب‌سردکن‌ها خراب است و زباله‌ها اطراف فضای سبز به‌صورت پراکنده‌ به چشم می‌خورند. مدیر مجموعه کاخ گلستان با این حال یک ماه فرصت می‌خواهد تا به‌ رفع نواقص و کوتاهی‌ مسئولان پیشین بپردازد.
 
ثقه‌الاسلام به مدیریت 12 روزه‌اش اشاره می‌کند و می‌افزاید: «بیش از 12 روز از مدیریت من در کاخ گلستان نمی‌گذرد. بنابراین نیاز به فرصت یک‌ماهه دارد تا با کمک کارشناسان مشکلات مجموعه را مرتفع کنم.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه