سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بنای تاریخی خیابان غزالی هم غزل خداحافظی را خواند

یادمان

بنای تاریخی خیابان غزالی هم غزل خداحافظی را خواند

بنای تاریخی خیابان غزالی هم غزل خداحافظی را خواند و برای همیشه از خاطرات تهرانی‌ها محو شد. این بنا که متعلق به دوران پهلوی بود، سال‌ها به عنوان خوابگاه دانشجویی ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی چند روز پیش به دلایل نامعلومی تخریب شد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

 خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی – یکی دیگر از بناهای تاریخی خیابان غزالی برای همیشه تخریب شد و از بین رفت. این بنا اگر چه در فهرست آثار ملی ایران ثبت نشده بود اما جزو بناهای واجد ارزش به شمار می‌رفت.
 
مشاهدات و اطلاعات محلی حاکی از آن است که این بنا سال‌ها به عنوان خوابگاه دانشجویی ارتش استفاده می‌شده است.
 
سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی تهران در گفت و گو با chn از تخریب این بنا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که در هفته گذشته ما مکاتبات فراوانی مبنی بر نگهداری این خانه با سازمان مربوطه داشتیم. من تعجب می‌کنم که چطور این بنا را تخریب کرده‌اند.
 
به گفته او، این بنا واجد ارزش شناخته و تخریب و نوسازی آن ممنوع اعلام شده است.
 
تخریب این بنای تاریخی چراغ قرمز تخریب آثاری از این دست را روشن می‌کند. از سوی دیگر این مسئله مطرح می‌شود که چرا بناهای واجد ارزشی در تهران به ثبت نرسیده‌ و امکان تخریب آن را فراهم می‌شود؟

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه