سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان الزام شهرداری تهران به تملک خانه موسوم به «حاج معین التجار بوشهری» بررسی می‌شود

یادمان

الزام شهرداری تهران به تملک خانه موسوم به «حاج معین التجار بوشهری» بررسی می‌شود

درجلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران؛ الزام شهرداری تهران به تملک خانه موسوم به «حاج معین التجار بوشهری» و نامگذاری آن به نام «خانه خلیج فارس»  بررسی می شود.

به گزارش ایرانبوم به نقل از کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی تهران، اردیبهشت ماه سال جاری (1393) و در جریان شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران،  یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک خانه تاریخی موسوم به "حاج معین التجار بوشهری‌، پدر معنوی خلیج همیشه فارس" در خیابان لاله زار و نامگذاری آن به نام «خانه خلیج فارس» با 17 رای تصویب شد.

حال پس از سه ماه و بعد از اینکه در دو جلسه گذشته به دلیل دستور جلسات دیگر شورای شهر تهران، بررسی طرح الزام خریداری خانه "بوشهری" به تعویق افتاد؛ امروز در نود و پنحمین جلسه علنی شورای اسلامی تهران بررسی تملک خانه موسوم به "حاج معین التجار بوشهری" و تبدیل آن به «خانه خلیج فارس» شناسی در دستور کار قرار گرفته است تا پس از تصویب شهرداری تهران در فرصت داده شده از سوی شهرداری تهران و با بودجه پیش بینی شده، نسبت به تملک این بنا از بنیاد تعاون ناجا(به عنوان مالک) و تغییر کاربری آن اقدام کند.

گفتنی است خانه تاریخی موسوم به "حاج معین التجار بوشهری" در قلب خیابان لاله زار، کوچه بوشهری قرار دارد که به دلیل خدمات فراوان این شخصیت تاریخی در زمینه خلیج فارس و حمایت از تولید داخلی به "پدر معنوی خلیج همیشه فارس" و همچنین "پدر معنوی تولید ملی و حمایت از کار سرمایه ایرانی" معروف است.

این بنا شهریور سال 1391 توسط کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان های غیردولتی در پنجمین همایش ثبت آثار کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. پس از ثبت این بنا نیز با پیگیری های این مجموعه مردم نهاد، احمد مسجد جامعی رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در اواخر سال گذشته، از خیابان لاله زار و وضعیت خانه حاج معین التجار بوشهری بازدید کرد و پس از این بازدید مصوبه یک فوریتی الزام شهرداری تهران به تملک خانه بوشهری ها در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی شد.

 

 

خانهٔ حاج معین التجار بوشهری‌ در لاله‌زار خانهٔ خلیج‌فارس می‌شود

شناسایی خانه نخستین نویسنده کتاب خلیج‌فارس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه