سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ساخت سازه ای جدید بر بام تئاتر شهر!

یادمان

ساخت سازه ای جدید بر بام تئاتر شهر!

مجموعه تئاتر شهر که از میراث فرهنگی و هنری کشور است این روزها شاهد ساخت سازه ای جدید بر بام خود است که مشخص نیست این اقدام بر اساس کدام محاسبات کارشناسانه و اصولی انجام شده است.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Nike News

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از اینکه مجموعه تئاتر شهر مورد بازسازی قرار گیرد، در بام این مجموعه تئاتر شهر چندین پلاتوی تمرین وجود داشت که گروه های تئاتر در آنجا به تمرین تئاتر می پرداختند. اما در زمان بازسازی وجود سازه‌هایی هر چند سبک بر بام تئاتر شهر غیر کارشناسانه شناخته شد و این سازه‌ها تخریب شدند.

شاید سازه‌های احداث شده در بام تئاتر شهر که به عنوان پلاتوی تمرین مورد استفاده قرار می گرفتند وزن زیادی نداشتند اما آمد و رفت گروه های نمایشی و تمرین گروه‌ها باری مضاعف بر دوش مجموعه تئاتر شهر بود که طی سال های گذشته بارها و بارها با خطراتی جدی مواجه شده است.

این روزها و در کمال تعجب سازه‌ای جدید در بام تئاتر شهر در حال شکل گیری است که گویا قرار است میزبان اثر یا آثار نمایشی باشد. ساخت و راه اندازی این سازه و استفاده از آن یعنی حضور تماشاگران و مخاطبان تئاتر بر بام این بنای تئاتری و این اتفاق یعنی وارد آمدن باری مضاعف بر بدنه تئاتر شهر.

وقتی کارشناسان مربوطه در زمان بازسازی مجموعه تئاتر شهر وجود سازه و حضور تماشاگران و مخاطبان تئاتری را بر بام تئاتر شهر غیر کارشناسانه می دانند، چرا بعد از گذشت چند سال از این تصمیم باید شاهد اقدامی مخالف با این نگاه باشیم؟ آیا ساخت سازه ای هر چند سبک و حضور مخاطبان و تماشاگران تئاتری بر بام تئاتر شهر می تواند اقدامی کارشناسانه باشد؟

آیا این اقدام به لحاظ ایمنی اقدامی سنجیده است؟ در روزگاری که مجموعه تئاتر شهر بارها و بارها به دلیل حفاری ها و ساخت و سازهای پیرامون خود با مشکلات متعددی مواجه شده و بدنه رنجور این مجموعه تئاتری بارها و بارها آسیب دیده است، بروز چنین اتفاقی جای تعجب دارد.

اینکه تنها برای تولید و اجرای آثار نمایشی و رونق بخشیدن به تئاتر شهر که این روزها حال و روز خوبی در جذب مخاطب ندارد، سازه ای جدید در بام آن راه اندازی کنیم اقدام مناسبی نیست. امید است تصمیم گیری در خصوص ساخت و ساز در مجموعه تئاتر شهر و بخصوص در بام این مجموعه تئاتری با نظر کارشناسان صاحب نظر در این عرصه انجام شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه