سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان شهناز اتحادیه: خانه اتحادیه؛ قلعه‌ای پرخاطره است

یادمان

شهناز اتحادیه: خانه اتحادیه؛ قلعه‌ای پرخاطره است

زنگ خطر ویرانی سال‌هاست که در گوش خانه‌ اتحادیه به صدا در آمده است. دوستداران میراث فرهنگی به حرمت حفظ تاریخ بارها و باها برای نجات این خانه از مرگ با مسئولان مربوطه مکاتبه کرده اند. شایعه شده بود که مالکان خانه قصد تخریب آن را دارند. مالکان اما خانه را دوست دارند. شهناز اتحادیه در گفت و‌گو با CHN خواستار ساماندهی این خانه با همکاری مسئولان شده است.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Air Jordan Release Dates 2020

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- شهناز اتحادیه، 20 سال ساکن خانه تاریخی لاله زار بوده است. او این خانه را قلعه پر خاطره ای می‌داند که تاریخ طولانی بر آن گذشته است.
 
به گفته او، ما در این قلعه چندین خانواده بودیم که با هم زندگی می کردیم. خاطرات بسیاری در این خانه گذشته است. من دیگر بعد از انقلاب بود که سالکن این خانه شدم ولی وقتی عکس های قدیم خانه را می بینم، به شکوه و عظمت آن پی می برم. این خانه کاشی‌ کاری ها بسیار زیبا و حوضخانه بزرگی داشت.
 
اتحادیه می‌گوید که خانواده دیگر نمی‌توانست برای ساماندهی و مرمت خانه کاری انجام دهد. احیای این خانه نیاز به هزینه های بسیار دارد و این تنها از طرف یک سازمان و نهاد دولتی قابل اجراست.
 
او می‌گوید که خانواده ما دوست دارد که این خانه پا بر جا بماند. مرمت شود و تبدیل به مجموعه ای فرهنگی شده که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند، منتهی این اجرایی نمی شود مگر با همت مسئولان مربوطه.
 
این بنا که به نام‌های خانه اتحادیه، خانه امین السلطان و خانه دایی جان ناپلئون معروف است سنگ‌بنایش در دوره قاجار گذاشته شده . خانه ای که در سال 1353 محل فیلم برداری سریال دایی جان ناپلئون بود، خانه اتحادیه در سال 1371 ثبت ملی شد و در نهایت در سال 1389 با رای دیوان عدالت اداری از این فهرست خارج شد.
 
 خانه اتحادیه هویت قابل انکار خیابان لاله زار است. خانه‏ای که متعلق به امین السطان بود و در لاله زار تهران باغ‏هایی را ابتیاع و خانه ای نیز در آن احداث کرد که بعدها پسر دومش میرزا علی اصغر خان امین السلطان که صدراعظم (ناصرالدین شاه ، مظفرالدین شاه و محمدشاه) بود در آن باغ ساکن شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه