سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر توان امدادرسانی اورژانس در زلزله پایتخت تا 6 ریشتر است

خبر

توان امدادرسانی اورژانس در زلزله پایتخت تا 6 ریشتر است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: توان اورژانس کشور برای خدمات رسانی به هنگام وقوع زمین لرزه در تهران، فقط تا زلزله 6 ریشتر است.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا معصومی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه پدافند غیرعامل در محل ساختمان مرکزی وزارت بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر آمادگی اورژانس کشور به هنگام وقوع زلزله در تهران، اظهارداشت: برای خدمت رسانی در شهر تهران با توجه به هماهنگی هایی که با استانهای همجوار داریم و تفاهم نامه هایی که با مترو، هواپیمایی و... برای انتقال مصدومین و همچنین ظرفیتهایی که فعلا در شهرستانهای دیگر داریم، با شرایط فعلی شهر تهران، ما تا سطح 6 ریشتر زلزله در پایتخت دچار مشکلی نخواهیم شد.

وی در خصوص وضعیت بناهای فرسوده ای که در جنوب تهران وجود دارد و نحوه امداد رسانی به ساکنان این قبیل مناطق، گفت: قطعا در ارائه خدمات رسانی به مردم، اورژانس دچار مشکلی نخواهد شد. با توجه به وجود 50 دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور که می توانند ظرف کمتر از 12 ساعت خودشان را به تهران برسانند، هیچ مشکلی برای رفتن روی آوار جنوب شهر ندارند.

معصومی با تاکید بر اینکه صحبت از زلزله 6 ریشتر است، افزود: آنچه در جلسات فنی عنوان می شود این است که مقاومت شهر تهران تا 6 ریشتر خوب است.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: بنابراین، اورژانس برای امداد رسانی به مصدومان زلزله به وسعت 6 ریشتر هیچ مشکلی ندارد اما بیشتر از این قرار باشد رخ دهد و حجم زیادی از شهر دچار مشکل شود، تقریبا کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم. زیرا با توجه به حجم بالای تخریبها در زلزله بالای 6 ریشتر، برای باز کرد معابر و رفتن بالای سر مصدومان دچار مشکل خواهیم شد و خودروهای اورژانس همه جا نمی توانند بروند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه