سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زارعی: شمار مصدومان زلزله ورزقان به 60 نفر رسید/ شکستگی بیشترین آسیب

خبر

زارعی: شمار مصدومان زلزله ورزقان به 60 نفر رسید/ شکستگی بیشترین آسیب

خبرگزاری مهر: معاون بهداری ورزقان از مجروح شدن 60 نفر در جریان زلزله صبح امروز ورزقان خبر داد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Continuous Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - neon nike air max 97 actual images in india - 103

یوسف زارعی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 60 نفر از اهالی مناطق زلزله زده  از صبح امروز تاکنون به بهداری این شهرستان مراجعه کرده اند که از این تعداد 28 نفر دارای مصدومیتی جدی و بقیه به خاطر استرس ، فشار بالا و ترس و مصدومیت جزئی به این مکان منتقل شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد هشت مصدوم به تبریز منتقل شده و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده اند.

زارعی درخصوص علت این مصدومیت ها اظهار داشت : شکستگی از ناحیه سر ، دست و پا و مصدومیت هایی که در اثر دویدن افراد به خارج از خانه و مدارس ایجاد شده از جمله آسیب هایی است که مراجعه کنندگان داشته اند.

وی افزود: در میان مجروحان منتقل شده یک نفر دانش آموز وجود دارد که به دلیل آسیب زیاد از ناحیه پا به بیمارستان  تبریز منتقل شده است.

معاون بهداری ورزقان از آمادگی کامل اکیپ های امدادی در این منطقه خبر داد و گفت: در خصوص اکیپ های درمانی در این منطقه هیچ مشکلی نداریم و آمبولانس های بهداری در این منطقه  آماده ارائه خدمات به زلزله زدگان عزیز هستند.

وی در پایان خبر فوت یک نفر در جریان زلزله امروز را برخی رسانه ها منعکس کرده اند را تکذیب کرد.

 

مقاومت بالای مدارس در مناطق زلزله زده/ هیچ مدرسه ای در این مناطق اسیب ندیده است
 خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: مدارس مناطق زلزله زده دارای استحکام است به طوریکه در جریان زلزله امروز با تخریبی در این مدارس مواجه نشده ایم.
فیروز رضایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه در حادثه زلزله صبح امروز هیچکدام از مدارس در این شهرستان ها و روستاهای اطراف آسیبی ندیده اند و حال عمومی تمام دانش آموزان خوب است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آموزش های لازم در حین زلزله به دانش آموزان داده شده و به این ترتیب در هنگام زلزله کودکان بیشتر از بزرگان در خصوص وظایف خود آگاهی دارند.

رضایی از مقاومت مدارس استان در برابر زلزله خبر داد و گفت: مدارس استان در مقایسه با سایر خانه ها امن تر هستند به همین دلیل در خصوص سلامت ساختمان این مدارس هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به خانواده های دانش آموزان توصیه می کنم در حین بروز چنین حوادثی نگران وضعیت کودکان خود نباشند، زیرا امروزه مدارس درهر نقطه از کشور امن تر از مکان های دیگر است.


رضایی: فعالیت مدارس مناطق زلزله زده فردا عادی است
خبرگزاری مهر: مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت عادی مدارس مناطق زلزله زده به روال گذشته، از دایر بودن مدارس دو شیفته تبریز و مناطق زلزله زده در روز پنجشنبه هفته جاری(فردا) خبر داد.
رشید رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: بعداز ظهر امروز تنها مدارس منطقه ورزقان به دلیل وقوع زمین لرزه تعطیل شده بود.

وی افزود: مدارس تبریز امروز دایر بوده و دانش آموزان تا آخرین ساعات مدرسه ، مشغول تحصیل بودند که این روند ، فردا نیز ادامه خواهد داشت.

مدارس تک شیفته تبریز و ورزقان روزهای پنجشنبه بطور معمول تعطیل هستند و مدارس دو شیفته دایر، این روند فردا نیز به قوت خود باقی است.

رضایی با اشاره به آموزش ها و مانورهای گوناگون زلزله ، اظهار کرد: این آموزش ها موجب کاهش تلفات و خسارت های جانی مردم به ویژه دانش آموزان شده است.
 


 
اعزام گشت هوایی هلال احمر به 29 روستای زلزله زده/ نیروهای هلال احمر در آماده باش
خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اعزام اکیپ های امدادی این سازمان به 29 روستای زلزله زده خبر داد.
عزیز نوری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: بلافاصله بعد از زلزله اخیر نیروهای مستقر در منطقه و همچنین نیروهای اعزامی از تبریز کمک به مجروحین و اسیب دیدگان این حادثه را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر آمادگی لازم برای رسیدگی به مجروحین این مناطق را دارند .

نوری افزود: همچنین گشت هوایی هلال احمر برای سرکشی به این مناطق عازم 29 روستا در اطراف شهرستان های ورزقان، اهر و هریس شده اند و رسیدگی به مجروحین این حادثه را آغاز نموده اند.

وی در ادامه از رسیدگی به 30 نفر مجروح سطحی و انتقال سه نفراز این مجروحین به تبریز توسط نیروهای هلال احمر خبر داد.
 

نیاز اصلی مردم کانکس است/ حضور روانشناس در مناطق زلزله زده
خبرگزاری مهر: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: با وقوع زمین لرزه های متعدد در این شهرستان و نگرانی مردم نسبت به تعمیرات منازلشان، ضرورت توزیع سریع کانکس بیش از پیش احساس می شود.
الهویردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع دوباره یک زلزله قوی با قدرت بیش از پنج ریشتر در منطقه ارسباران با مرکزیت شهرستان ورزقان بار دیگر اضطراب را بر وجود اهالی حاکم کرده و در حالیکه امیدوار بودیم با برچیده شدن چادها از سطح شهر ورزقان شاهد بازگشت روال عادی زندگی به میان مردم باشیم اما متاسفانه این امر همه را مضطرب و نگران کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی خانه های بازسازی شده دوباره تخریب شده اند افزود: از مسئولان می خواهیم نسبت به تهیه کانکس برای این واحدهای تخریبی هم اقدام کنند.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد: شرایط فعلی می طلبد تا تیم های روانشناسی برای برگرداندن آرامش روانی در منطقه حضور داشته باشند و مردم اضطراب زده را همراهی کنند.

دهقانی همچنین گفت: از مسئولان می خواهم تا اقدامات اولیه برای جلوگیری از آسیب های آتی را انجام داده و آماده مقابله با هر نوع بحران دوباره ای باشند.

وی با بیان اینکه در برخی روستاهای ورزقان خساراتی به ساختمان های قدیمی وارد شده است خواستار توجه مسئولان به این مناطق شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه