سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هفتمین روز زمین لرزه دشتی؛ نیاز مناطق زلزله‌زده به مخازن آب - آواربرداری در مراحل پایانی

خبر

هفتمین روز زمین لرزه دشتی؛ نیاز مناطق زلزله‌زده به مخازن آب - آواربرداری در مراحل پایانی

نیاز مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی به مخازن آب را می‌توان به عنوان یکی از مشکلات این منطقه عنوان کرد و ادامه کار آواربرداری در مناطق زلزله‌زده در کنار تداوم کمک‌رسانی‌ها را می‌توان به عنوان مهمترین اتفاقات هفتمین روز پس از زمین لرزه شهرستان دشتی دانست.به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، یکی از مهمترین نیازهای مناطق زلزله زده شهرستان دشتی را می‌توان به نیاز آنها به منابع آب دانست که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ولی باز هم کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که می‌طلبد با تلاش مسئولان و همکاری مسئولان این مشکلات حل شود.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Nike WMNS Dunk Low Purple Pulse (2021) - nike air max 90 jacquard infrared light - DM9467 - 500

بخشدار کنگان که به همراه مسئولان شهرستان کنگان وظیفه رسیدگی به مشکلات شهر زلزله زده شنبه را بر عهده دارند، نیاز منطقه زلزله زده را منبع آب اعلام کرد.

حسین صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد 68 منبع هزار لیتری آب را در در هشت محله از شهر شنبه توزیع کرده ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین آب مورد نیاز مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: به فاصله حدودا 20 متر یک منبع آب را برای استفاده اهالی قرار داده ایم.

 بخشدار کنگان با اشاره به منبع آب عنوان یکی از موارد مورد نیاز در منطقه زلزله زده، افزود: افرادی که تمایل و توانایی تامین منابع آب را اشته باشند می‌توانند در این زمینه به یاری مناطق زلزله‌زده بیایند.

رفع مشکل مدارس مناطق زلزله‌زده با استفاده از کلاس‌های پیش‌ساخته

یکی از مشکلاتی که در مناطق زلزله زده وجود دارد، مشکلات کلاس‌های درس است که به منظور تامین این نیازها با تلاش مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس، کلاس‌های پیش‌ساخته به این منطق ارسال خواهد شد.

بر اساس گفته‌های احمد مرادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر، 22 کلاس درس پیش ساخته برای مناطق زلزله زده اختصاص می‌یابد که دو کلاس از سوی استان بوشهر ارسال شده و از 20 کلاس باقی مانده که اهدایی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است نیز 14 کلاس درس امروز از تهران به سمت مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی بارگیری شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده دشتی 64 کلاس درس در قالب 14 مدرسه فعال بوده است، اضافه کرد: در جریان زلزله اخیر 14 کلاس تخریب و سه مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که برای ساخت و مقاوم سازی و دیوارکشی هزار متر 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: در پی اعلام نیاز آموزش و پرورش منطقه، حدود 200 عدد میز و صندلی برای مناطق زلزله‌زده ارسال شد و در ضمن پنج چشمه سرویس بهداشتی هم از تهران بارگیری و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

آواربرداری مناطق زلزله زده در مراحل پایانی

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده با سرعت در دست اجرا است و بر اساس گفته استاندار بوشهر، عملیات آواربرداری تا فردا شب به پایان می‌رسد و از پس فردا عملیات ساخت واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.

حسنوند از ایجاد 100 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: پیمانکار این عملیات سپاه امام صادق استان بوشهر است که تا امشب 100 سرویس بهداشتی و حمام راه‌اندازی خواهد کرد.

 

استاندار بوشهر اظهار داشت: این سرویس‌های بهداشتی در 20 منطقه زلزله‌زده شنبه و روستاهای اطراف که جانمایی شده است، استقرار می‌یابد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی عملیات ایجاد برخی اماکن عمومی مانند حسینیه‌ها، مساجد، مکان‌های بهداشتی و درمانی و پاسگاه انتظامی، معابر، پارک‌ها آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: قرارداد پیمانکاران و توافقات اولیه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده منعقد شده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان عملیات را اجرا کنند.

ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری به زلزله زدگان

 معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری به زلزله زدگان این استان خبر داد و گفت: خدمات بهداشتی درمانی هلال احمر از سوی واحدهای مراقبت های پایه بهداشتی این جمعیت و پس از وقوع حوادث و سوانح در مناطق آسیب دیده و متأثر از آنها ارائه می شود.

محمد رستگار پور افزود: این واحدها خدماتی از قبیل بهداشت روان، بهداشت مادر و کودک، خدمات درمان سرپایی و خدمات بهداشت محیط را به افراد بازمانده ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در معاونت بهداشت و درمان اضطراری بهداشت و درمان هلال احمر ادامه داد: این معاونت از جمعیت هلال احمر در نظر دارد این گونه خدمات را به منظور کنترل بیماری ها به بازماندگان و متاثرین از زلزله اخیر استان بوشهر ارائه دهد.

 

رستگارپور اظهار کرد: این واحدهای بهداشتی در صدد هستند با ثبت و پایش بیماری ها، قبل از شیوع بیماری‌های عفونی، از گسترش آنها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: هدف از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی گروه‌های مراقبت‌های پایه بهداشتی این است که این گروه‌ها تا زمان استقرار واحدهای درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازگشت وضعیت اضطراری پیچیده به وضعیت اضطراری عادی، در منطقه آسیب دیده به ارائه خدمات یاد شده بپردازند.

هنرمندان استان بوشهر در جمع زلزله‌زدگان

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: هر چه به پیش برویم شاید بیشتر کمک‌های عاطفی و روحی و حضور در کنار این عزیزان به‌ویژه کودکان و نوجوانان است که می تواند به آن ها کمک کند.

محمد مظفری ادامه داد: بر همین اساس از سوی دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر طرحی با نام شنبه و طسوج از روز 27 فروردین در این دو منطقه و روستاهای حومه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح بیش از 887 اجرا در نقاط مختلف مناطق آسیب دیده اجرا خواهد شد. ویژگی این اجراها این است که این نمایش‌ها ویژه کودکان و نوجوانان این مناطق ساخته شده و در زمان های کوتاه اجرا می شود  وممکن است فقط برای یک نفر و در یک چادر اجرا شود.

مظفری در پایان گفت: این طرح خیرخواهانه با اجرای نمایش عروسکی شهرام نوشیر رئیس دفتر  تئاتر خیابانی تئاتر کشور آغاز خواهد شد.

زمین‌لرزه‌ها در شهرستان دشتی همچنان ادامه دارد

 زمین لرزه‌های امروز شهرستان دشتی هم از نظر تعداد و هم از نظر شدت به نسبت روزهای گذشته دارای کاهش بود و 14 زمین لرزه در این شهرستان روی داد که اکثر این زمین لرزه‌ها دارای حدود سه ریشتر قدرت بودند که بیشترین قدرت زمین لرزه‌های امروز شهرستان دشتی 3.6 درجه در مقیاس ریشتر قدرت داشت.

 

از زمین لرزه‌های شهرستان دشتی هشت زمین لرزه با مرکزیت کاکی روی داد و شش زمین لرزه نیز در مرکز این شهرستان یعنی خورموج روی داد.

البته یک زمین لرزه دیگر هم در استان بوشهر روی داد که مرکز آن آبدان شهرستان دیر بود که 4.2 درجه در مقیاس ریشتر قدرت داشت و بزرگترین زمین‌لرزه امروز استان بوشهر بود.

گزارشی از خسارت‌های زمین لرزه‌های استان بوشهر مخابره نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه