سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر به حیوانات مناطق زلزله زده کمک‌رسانی شد

خبر

به حیوانات مناطق زلزله زده کمک‌رسانی شد

در روزهای زلزله آذربایجانشرقی، برای نخستین بار کار کمک رسانی به حیوانات منطقه به خصوص دام ها، توسط یگان امداد و نجات انجمن دیده بان حقوق حیوانات انجام شد. هدف اصلی این گروه جلوگیری از گسترش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در مناطق زلزله زده بود.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | DQ5091 - nike jordan 1 retro high purple hair color ideas - 041 - Jordan 1 High Zoom Air CMFT Celestine Blue (W)

«پیام شهابی»، مدیر یگان امداد و نجات انجمن دیده بان حقوق حیوانات در گفت و گو با CHN در مورد اقدامات انجام شده برای حیوانات در مناطق زلزله زده گفت: «اقدامات ما در مناطق زلزله زده بر پایه این دیدگاه بود که از تقابل انسان و حیوان در این مناطق جلوگیری شود و اساسا از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و حیوان پیشگیری شود.»
 
او اضافه کرد: «به جا ماندن لاشه حیوانات در زیر آوار موجب ایجاد بیماری های خطرناک و نیز بوی لاشه ها موجب جلب حیوانات وحشی مانند گرگ، روباه و شغال بود و از آن جایی که در این منطقه آمار تعداد حیات وحش بالا بود و نیز دام های روستاییان سرمایه زندگی آن ها محسوب می شد، یگان امداد و نجات به این نتیجه رسید که می تواند در درمان و تیمار دام ها به زلزله زدگان کمک کند.»
 
در روزهای زلزله خبرهایی مبنی بر حمله گرگ به گله های روستاییان در مناطق زلزله زده و اطراف آن به گوش می رسید. «شهابی» در این باره گفت: «این خبرها به گوش ما هم رسیده بود که برای اطمینان از صحت و سقم آن به همراه محیطبانان منطقه ورزقان شب هایی متوالی عملیات پایش انجام شد و در آن ها هیچ حمله گرگی مشاهده نشد.»
 
به گفته شهابی، از آن جا که زلزله در روز اتفاق افتاده بود، دام های بسیاری در مراتع بودند و کمتر آسیب دیدند. آمار دقیقی از حیوانات نجات یافته در دست نیست اما در میان آن ها، گاو، گوساله، بز، گوسفند، الاغ، سگ و گربه مشاهده می شد.
 
در زمان زلزله نگرانی فعالان محیط زیست آن بود که با توجه به بروز فاجعه انسانی، رفتن برای کمک به حیوانات منطقه با واکنش منفی مواجه شود که گویا در عمل این طور نبوده است. شهابی در این باره گفت: «برخورد مردم منطقه با یگان امداد و نجات حیوانات بسیار عالی بود چون فهمیده بودند که این امداد و نجات در واقع اقدامی برای کمک به خود روستاییان است و در نتیجه با آغوش باز از آن استقبال کردند.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه