سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مشغول دفن لاشه احشام و ضدعفونی کردن محیط زلزله هستیم

خبر

مشغول دفن لاشه احشام و ضدعفونی کردن محیط زلزله هستیم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح جزئیات اقدامات این سازمان برای کمک به بخش کشاورزی و دامپروری استان، درخواست کرد مسئولان مربوطه هرچه زودتر میزان 100 هزارمترمربع فنس و توری فلزی جهت نگهداری موقت احشام استان در اختیار این سازمان بگذارند.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Nike - Sportswear - Nike Tracksuits, Jackets & Trainers

مسعود محمدیان در گفتگو با مهر درخصوص میزان خسارت وارد شده از زلزله اخیربه تاسیسات دامی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: براثر زلزله اخیر اماکن دامی شهرستانها و روستاهای استان از 40 تا 100 درصد تخریب شده است که باید همزمان با مناطق مسکونی بازسازی شوند.

وی مهمترین مشکل فعلی استان را نبود فنس و توری فلزی برای نگهداری موقت احشام عنوان کرد و افزود: براساس برآورد اولیه در حدود 100 هزارمترمربع فنس و توری فلزی جهت نگهداری موقت از احشام استان نیاز داریم که درخواست آنرا به کل کشور ارسال کرده ایم.

این مقام مسئول افزود: البته نیاز ما به فنس و توری فلزی بیش از این میزان است ولی امیدواریم همین میزان درخواست شده از سوی مسئولان در کوتاه ترین زمان ممکن بدست ما برسد تا احشام استان از بین نرود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حدود 1000 راس دام استان (اعم از سنگین و سبک) در زلزله اخیر تلف شده اند، عنوان کرد: درحال حاضر مشغول دفن لاشه های احشام و ضدعفونی محیط هستیم.

محمدیان تصریح کرد: سازمان اتکا درخصوص خریاری دام مازاد اعلام آمادگی کرده است تا دام مازاد مردم را با قیمت مناسب خریداری نماید.

وی در ادامه سمپاشی و مبارزه با آفات را از جمله اقدامات سازمان حفظ نباتات در اراضی کشاورزی استان که صاحبان آنها بدلیل زلزله یا فوت شده اند و یا مجروح به شمار آورد و افزود: همچنین درحال شناسایی کانالهای آب آسیب دیده در باغهای استان هستیم تا در اسرع وقت آنها را بازسازی کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی و سازمان اتکا اعلام آمادگی کرده اند که محصولات کشاورزان استان را که برداشت شده و در مزرعه مانده است را با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی با بیان اینکه کمباین و تراکتور را بصورت رایگان در اختیار کشاورزانی که محصولات آنها بر روی زمین مانده است می گذاریم تا بتوانند محصولاتشان را برداشت کنند، گفت: به کشاورزان استان اعلام کرده ایم که می توانند از کل انبارهای سازمان در سطح استان برای ذخیره محصولات خود بصورت رایگان استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه