سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر جزئیات زلزله ای که دماوند، بومهن و تهران را لرزاند

خبر

جزئیات زلزله ای که دماوند، بومهن و تهران را لرزاند

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، بزرگای زلزله بامداد امروز را 3.8 ذکر کرد و گفت: گسل این زلزله گسل مشا و از جمله گسل هایی است که در شمال تهران قرار دارد.

shock drop air force 1 full uv reactive | GUCCI for Women , FaoswalimShops

دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات زلزله بامداد امروز شنبه 28 مرداد ماه منطقه دماوند و بومهن، افزود: این زلزله با بزرگای 3.8 در مقیاس ریشتر بوده که درعمق کم رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله به بیان گسل مسبب این زلزله پرداخت و اظهار داشت: گسل مسبب این زلزله گسل "مشا" از گسل های البرز مرکزی و از جمله گسل های تهران است که در شمال تهران قرار گرفته است. این گسل از 35 کیلومتری تهرانپارس عبور می کند.
 
وی ادامه داد: این زلزله در مناطق دماوند، بومهن و در شمال شرقی تهران احساس شد.
 
زارع گسل مشا را از جمله گسل های فعال کشور توصیف کرد و یادآور شد: این گسل از گسل های فعال است که همواره انتظار زلزله های کوچک و بزرگ از آن می رود به گونه ای که در سال 89 زلزله ای با بزرگای 3.4 توسط این گسل رخ داد.
 
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به وضعیت تهران از نظر لرزه خیزی، اضافه کرد: تهران از نظر لرزه خیزی از مناطق پر خطر با ریسک لرزه خیزی بالا است و روی گسل های شمال تهران،‌ کهریزک و ایوانکی قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه زلزله امروز هرگز ربطی با زلزله اهر-ورزقان ندارد، خاطر نشان کرد: رخ دادن زلزله در منطقه اهر-ورزقان که گسل مسبب آن گسل اهر بوده هرگز ربطی به زلزله امروز بومهن و دماوند ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه