سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اعتماد مردم به سینماگران/ کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد

خبر

اعتماد مردم به سینماگران/ کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد

پرویز پرستویی یکی از سه عضو ستاد کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان در ارتباط با جمع‌آوری این کمک‌ها به خبرنگار مهر گفت: همانطور که پیش از این اعلام شد طی دو روز در سینما آزادی مبلغ 161 میلیون و 500 هزار تومان جمع آوری شده و این در حالی است که برخی سکه، چک و یا دلار هدیه کردند.

وی افزود: حتی برخی کمک‌های غیرنقدی داشتند که به همت دوستان در انبار سینما آزادی جمع آوری شده‌است. به طوریکه هم اکنون این انبار پر شده است. در نظر داریم مستقبما این کمک ها را به دست مردم زلزله‌زده برسانیم. اما در این ارتباط عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم به صورت برنامه‌ریزی شده حرکت کنیم.

پرستویی ادامه داد: در هیمن راستا جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا با مشورت دوستان برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. البته قرار است کمک‌های دیگری هم داشته باشیم. شماره حساب‌ها نیز از چند روز پیش روی سایت‌های خبری قرار گرفته‌است. از روز گذشته ما تماس‌هایی داشتیم که مردم کمک‌های خود را حتی در روزهای تعطیل به صورت کارت به کارت پرداخت کردند.

این بازیگر سینما عنوان کرد: البته ما قطعا جزئیات هزینه این مبالغ را تا آخرین ریال به اطلاع مردم خواهیم رساند. در حال حاضر دولت کارهایی را در این مناطق انجام می‌دهد. به طور نمونه وزیر مسکن به این منطقه رفته و کلنگ احداث را زده است. به همین دلیل ما در نظر داریم با این مبالغ آنچه مورد نیاز و ضرورت این هموطنان قرار دارد را تهیه کنیم.

وی افزود: ما قطعا تا چند روز آینده سفری به این مناطق خواهیم داشت تا از نزدیک در جریان احتیاجات مردم قرار بگیریم. تاریخ سفر نیز به‌زودی اعلام خواهد شد. از دوستانی که به این مناطق سفر کرده‌اند شنیده‌ایم که این هموطنان در حال حاضر نیازی به لحاظ تغذیه و آذوقه ندارند و حتی بخشی از این قبیل کمک‌ها به تبریز بازگشته است.

پرستویی تاکید کرد: منطقه زلزله‌زده سردسیر است و قطعا وقتی هوا کمی تغییر کند دیگر آنها نمی‌توانند در این چادرها که محل اسکانشان است گرم شوند. فکر می‌کنم لباس، پتو و وسایل گرمایشی برای آنها نیاز است. البته بخشی از کمک‌های غیرنقدی که شامل پوشاک نیز می‌شود در دو کامیون به لطف و همت رویا تیموریان طی چند روز گذشته به دست این هموطنان رسیده است.


وی ادامه داد: ما نیز قطعا کمک‌های غیرنقدی مردم که در انبار سینما آزادی پر شده‌است را به همراه خود خواهیم برد. تعدادی از دوستان نیز برای پرداخت مبالغ چشمگیر دیگری قول‌هایی داده‌اند اما ما بیشتر در نظر داریم کاری انجام دهیم که ماندگار باشد.

پرستویی همچنین درباره استقبال مردم از دعوت سینماگران برای جمع آوری کمک‌های مردمی گفت: مردم عزیز ما طی دو روز اعلام شده برای دیدن ما نیامده بودند؛ آنها فقط برای کمک با دل و جان آمدند. این اعتماد آنها برای ما جای خوشحالی دارد. سرمایه‌های ما این مردم هستند که باعث می‌شوند ما در نگاهمان و کارهای‌مان خطا نکنیم.

وی عنوان کرد: ما به این مردم عشق می‌ورزیم. به آنهایی که صادقانه آمدند و کمک کردند. هنوز برای کمک با ما تماس می‌گیرند حتی ما تماس‌هایی از خارج از کشور داشته‌ایم. با وجود تعطیلات حتی از حساب‌های بانکی نیز استقبال کرده‌اند. جا دارد از همه آنها تشکر کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه