چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مقابله کُردها با گروههای مسلح در حلب

خبر

مقابله کُردها با گروههای مسلح در حلب

یک پایگاه عرب زبان از درگیری کردهای سوریه با گروههای مسلح سوری در حلب و کشته شدن یک سرکرده گروه موسوم به ارتش آزاد در این درگیریها خبر داد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین نت گزارش داد: در یک تحول امنیتی جدید در موضوع سوریه اعضای حزب اتحاد دموکرات که در واقع شاخه سوری حزب کارگران کردستان است، با گروههای مسلح سوری درگیر شدند.

نهرین نت بیان کرد: این درگیری ها میان گروههای وهابی مسلح و معارضان کردی در حلب روی داد و منجر به کشته شدن 30 نفر شد.

این پایگاه می افزاید: ابوشعبان 50 ساله که مغازه لوازم خودرو می فروشد می گوید: ما قبلا با کردها همزیستی مسالمت آمیز داشته ایم،اما نمی دانم که چه رخ داده است.

نهرین نت بیان کرد: از زمان شروع جنگ، کردها تلاش کرده اند که خود را از درگیری ها در سوریه دور کنند. کردها می گویند که  توانسته اند مانع ورود گروههای مسلح به داخل شهر عفرین شوند و توافقنامه ای با مقامات برای خروج نیروهای دولتی امضا کنند.

این پایگاه نوشت : با وجود عقب نشینی نیروهای دولتی از شهر عفرین، اما مرکز نیروهای امنیتی همچنان پابرجاست و تصویر بزرگ بشار اسد هنوز در سر در این مرکز برپاست.

نهرین نت می افزاید: افراطی های ارتش آزاد سوریه اعضای حزب اتحاد دموکرات را سرسپرده نظام سوریه می دانند و مدعی هستند نظام به آنها سلاح می دهد تا در برابر گروههای مسلح مبارزه کنند.

این پایگاه بیان کرد: کشته شدن ابو ابراهیم یکی از سرکرده های گروههای تروریستی سوریه و مسئول ربودن یازده زائر لبنانی در حلب در نتیجه درگیری میان کردها و گروههای مسلح بوده است، زیرا ابو ابراهیم سعی داشته است که یک روستای کردنشین را اشغال کند.

در همین راستا یک تشکل کردی با تروریست خواندن ارتش آزاد سوریه درباره حمله به کردها هشدار داد.

این تشکل کردی اعلام کرد: در صورتی که به کردها همانند آنچه در حلب رخ داد حمله ای شود کردها پاسخ متقابل به آن خواهند داد.

در بیانیه گروه موسوم به جامعه کردستان آمده است : هدف از حملات به کردها ایجاد رعب و وحشت در میان آن و بازداشتن آنها از حقوقشان است و دولت ترکیه از ابتدای بحران سوریه به دنبال خدشه وارد کردن به کردها هستند.

نهرین نت بیان کرد: نزدیک به 600 هزار کردی در شمال حلب زندگی می کنند.


منبع: تابناك

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید