سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زلزله برازجان را لرزاند

خبر

زلزله برازجان را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس ریشتر برازجان، مرکز شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر را لرزاند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | nike air max heritage hybrid cars parts list , Sneaker News / Release Info

خبرگزاری میراث فرهنگی: زلزله‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس ریشتر برازجان، مرکز شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر را لرزاند.

این زلزله در عمق 16 کیلومتری و در فاصله 60 کیلومتری شمال شرقی بوشهر به وقوع پیوست. چنان که در گزارشها آمده است این زلزله به مدت 20 ثانیه منطقه زلزله زده را لرزانده است.
 
این زلزله در خارک، آبپخش و گناوه نیز احساس شده و مردم این شهرها به خیابان ها آمده اند.
 
اگرچه هنوز آمار دقیق و رسمی از تلفات احتمالی منتشر نشده است، اما بر اساس گزارش برخی سایت های خبری، تاکنون تلفات این زلزله تاکنون به 8 نفر رسیده است. 4 نفر از کشته شدگان زلزله مربوط به روستای دهقاید در نزدیکی برازجان و 4 نفر دیگر مربوط به شهر برازجان بوده است.
 
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری در برازجان تیم های امدادی هلال احمر به این شهر اعزام شدند.

 
کاخ های هخامنشی سالم هستند
 

نوروزی، نگهبان کاخ بردک سیاه در گفت و گو با خبرگزاری میراث فرهنگی گفت که زلزله اخیر هیچ آسیبی به این کاخ و کاخ چرخاب وارد نکرده است.
 
کاخ بردک‌سیاه در شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتستان واقع شده است. «کاخ بردک‌سیاه» کاخ زمستانی داریوش اول، مربوط به عصر هخامنشی است، و در 12 کیلومتری شمال شهر برازجان میان نخلستانهای روستای دروداه و محل تلاقی دو رودخانه شاپور و دالکی قرار دارد.
 
کاخ چرخاب نیز اثری باستانی از دوره هخامنشیان در یک کیلومتری جنوب غرب برازجان و 15 کیلومتری شهر بوشهر است. چرخاب از کاخ‌های زمستانی کوروش بزرگ بوده است و همراه کاخ سنگ سیاه و کاخ بردک سیاه کاخ‌های سه‌گانهٔ هخامنشی این منظقه را تشکیل می‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه