سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر كمك 7 ميلياردی مردم به زلزله‌زدگان

خبر

كمك 7 ميلياردی مردم به زلزله‌زدگان

رييس جمعيت هلال احمر از اهداي كمك 7ميليارد توماني مردم به زلزله‌زدگان آذربايجان خبرداد وگفت: كانكس، حمام و چادر در مناطق زلزله‌زده نياز است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

به گزارش ايسنا، ابوالحسن فقيه پيرامون آخرين اقدامات امدادگران هلال احمر در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است، گفت: 10 روز پيش زلزله‌اي به بزرگي 6 و 6،2 ريشتر در اعماق دروني زمين چهار شهرستان (اهر، ورزقان، هريس و تبريز) در آذربايجان شرقي را لرزاند.

تخريب 100 درصدي 46 روستا

وي با بيان اينكه بر اساس آمار بنياد مسكن، 276 روستا بين 20 تا 100 درصد تخريب شده‌اند گفت: بر اساس آمارهاي موجود 46 روستا به صورت صددرصدي تخريب شد.

رييس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه بيش از يك‌هزار پس‌لرزه در اين مناطق به ثبت رسيده است گفت: آخرين پس‌لرزه كه در ساعت 9:18 صبح امروز به قدرت 3،6 ريشتر رخ داد، موجب ترس و واهمه مردم شده است كه اين تعداد پس‌لرزه بي‌نظير بوده است.

فقيه با بيان اينكه قدرت اين زمين‌لرزه تا شعاع 150 كيلومتري را لرزاند گفت: پس از اعلام وقوع زمين‌لرزه امدادگران از استان‌هاي آذربايجان‌غربي، شرقي و اردبيل به منطقه اعزام شدند.

امدادگران 771 تن را از آوار بيرون كشيدند

وي با بيان اينكه امدادگران به دو هزار و 607 تن آسيب ديده امدادرساني كردند گفت: از اين ميان امدادگران 771 تن را از زير آوار بيرون كشيدند.

رييس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه پس از اتمام عمليات جستجو و نجات بحث اسكان و تغذيه اضطراري از ساعات اوليه يكشنبه در دستور كار قرار گرفت گفت:‌براي ساماندهي اين مرحله يك هزار و 160 امدادگر از 11 استان به منطقه اعزام شدند.

فقيه با بيان اينكه تاكنون 25 هزار و 628 تخته چادر ميان زلزله‌زدگان توزيع شده است گفت: بر اساس پروتكل‌هاي جهاني، هلال‌احمر در مناطق روستايي براي هر خانواده يك چادر و در مناطق شهري نيز اردوگاه اسكان اضطراري ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه 66 هزار مجموعه اقلام زيستي در ميان زلزله‌زدگان توزيع شده است، گفت:‌ امدادگران در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

فقيه با بيان اينكه بر اساس دستور العمل‌ها تامين سرويس بهداشتي و حمام بر عهده جمعيت هلال احمر نبوده و نيست، گفت: با اين حال به دليل نياز مبرم مردم بلافاصله جمعيت هلال احمر نسبت به تامين و ارسال سرويس‌هاي بهداشتي اقدام كرد اما از آنجايي كه اين مسئله بر عهده هلال احمر نبوده و نيست، طي فراخواني توانستيم يك هزار و 264 چشمه سرويس بهداشتي به منطقه اعزام كنيم.

به گفته فقيه در حال حاضر نيز بحث تامين حمام در دستور كار قرار دارد.

كمك حدود 7 ميلياردي مردم به زلزله‌زدگان

فقيه همچنين در مورد كمك‌هاي مردمي با بيان اينكه از روز اول شماره حساب 99999 به نام جمعيت هلال احمر براي واريز كمك‌هاي نقدي مردم اعلام شد، گفت: مردم تا كنون شش ميليارد و 500 ميليون تومان به شماره حساب جمعيت هلال احمر واريز كرده‌اند.

وي با بيان اينكه جمعيت هلال احمر براي دريافت كمك‌هاي مردم در دو مرحله در عيد فطر و روز قدس كمك‌هاي صندوقي برپا كرده بود گفت: در روز قدس و عيد فطر نيز مردم يك ميليارد و 375 ميليون تومان براي زلزله‌زدگان پرداخت كردند.

به گفته وي وزن كمك‌هاي غير نقدي مردم نيز به 500 تن رسيد.

فقيه همچنين با بيان اينكه اسكان دائمي زلزله‌زدگان بر عهده بنياد مسكن است گفت:‌ از آنجايي كه تامين مسكن بر عهده بنياد مسكن است، جمعيت هلال احمر در نظر دارد كمك‌هاي مردمي را در بحث تامين وسايل زندگي مردم صرف كند چرا كه در بحث ارائه كمك‌هاي اوليه جمعيت هلال احمر و در بحث اسكان نيز بنياد مسكن مسئول است اما در بحث تامين وسايل زندگي دستگاهي متولي نيست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه