سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر زلزله به برنامه نود رسید/ کریم باقری سفیر فوتبالیست‌ها برای زلزله‌زدگان

خبر

زلزله به برنامه نود رسید/ کریم باقری سفیر فوتبالیست‌ها برای زلزله‌زدگان

نشان دادن تصاویر مناطق زلزله‌زده، اعلام آمادگی کریم باقری برای جمع کردن کمک‌های مردمی، اختصاص بخشی از قرارداد مهدوی‌کیا به زلزله‌زدگان از مهمترین اتفاقات برنامه نود بود، برنامه‌ای که هیچ شباهتی به "نود" دوشنبه شب‌های دیگر نداشت و به صحنه نوعدوستی ورزشکاران تبدیل شده بود.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه نود در حالی دوشنبه شب و پس از دو هفته تعطیلی روی آنتن رفت که بیش از هر چیز تحت تاثیر زلزله آذربایجان شرقی و مسابقات المپیک قرار داشت. عادل فردوسی‌پور به جای مسابقه پیامکی خود از مردم درخواست کرده بود که یک پیامک بدون متن را به احترام زلزله‌زدگان ارسال کنند که در نهایت بیش از چهار میلیون نفر به این برنامه پیامک فرستادند.

فردوسی‌پور برنامه خود را با پخش تصاویری از مناطق زلزله‌زده آغاز و تاکید کرد در ادامه برنامه و در تماس با مسئولان هلال احمر اقلام مورد نیاز مردم زلزله‌زده را اعلام می‌کند تا ایرانی‌ها نسبت به تهیه و ارسال این اقلام اقدام کنند.

میهمان برنامه این هفته نود مسعود مرادی بود. فردوسی‌پور پس از پخش تصاویر مناطق زلزله‌زده خطاب به مسعود مرادی عضو کمیته داوران، از داوری‌ها انتقاد کرد و گفت: دو هفته نبودیم چقدر داوری‌ها بد بود!

مرادی بخش اول صحبت‌هایش را به ماجرای اختلاف فریدون اصفهانیان و حسین عسگری اختصاص داد و گفت: هیچ اختلافی بین این دو نفر نیست، بلکه بحث بر سر نوع انتخاب رئیس دپارتمان داوری است. اصفهانیان نگفته است که عسگری نباید باشد. اعضای دپارتمان داوری در حال بازخوانی آیین نامه هستند تا نحوه انتخاب رئیس دپارتمان داوری مشخص شود.

وی در خصوص انتخاب عسگری از سوی نبی تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید دبیرکل باید رئیس دپارتمان داوری را انتخاب کند ولی طبق بند چهار آیین نامه کمیته داوران باید این کمیته رئیس دپارتمان را مشخص کند.

پس از آن فردوسی‌پور به اداره مجمع الجزایری فدراسیون انتقاد و به اختلافات اعضای فدراسیون فوتبال اشاره کرد. مرادی هم گفت که دود این اختلافات به چشم داوران می‌رود و باعث برهم خوردن تمرکز آنها می‌شود.

بخش بعدی برنامه نود به ابراز همدردی جمعی از اهالی فوتبال و ورزش با مردم داغدیده آذربایجان اختصاص داشت. علی دایی، علی کریمی، علی پروین، امیر قلعه نویی، اعضای کاروان المپیک ایران و ... از افرادی بودند که در این بخش نام آنها برده شد.

پای المپیک به نود باز شد
فردوسی‌پور که برای پوشش اخبار و گزارش‌های المپیک دو هفته به لندن رفته بود و برنامه‌اش در این مدت تعطیل بود، قسمتی از برنامه خود را به پخش تصاویر ورزشکاران ایرانی و قهرمانان المپیکی اختصاص داد. او همچنین به گلایه اهالی ورزش از فوتبال به خاطر هزینه بالای این ورزش و نتایج خیره کننده سایر رشته‌ها با هزینه کمتر در المپیک هم اشاره کرد.

داوری‌ها زیر ذره بین فردوسی‌پور
بازی‌های هفته دوم و سوم به صورت فشرده و خلاصه گزینش شده بود. پس از نشان دادن صحنه‌های حساس و گلزنی‌ها، مسعود مرادی به اشتباهات داوری در هفته سوم اشاره کرد. از نظر مرادی اولین اخراج بازیکن صبا و پنالتی دوم ملوان برابر این تیم اشتباه بود. همچنین به حضور بازیکن سپاهان در آفساید طی دیدار مقابل راه آهن و اشتباه سعید مظفری‌زاده در اعلام پنالتی به سود تراکتورسازی در بازی برابر مس اشاره شد.

رفعتی: دیگر به داوری بر نمی‌گردم
یکی از بخش‌های جنجالی برنامه دوشنبه شب نود وقتی بود که داوود رفعتی، کمک داور فوتبال روی خط تلفن آمد. او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "چرا گل محمد پروین در بازی پرسپولیس با گهر را ندیده است؟"، گفت: من 17 متر با خط دروازه فاصله داشتم و با مدافع پرسپولیس روی خط آفساید قرار داشتم. به همین خاطر امکان تشخیص صحیح وجود نداشت. من حدس زدم توپ گل شده است ولی هیچ وقت با حدس و گمان داوری نمی‌کنند.

او در خصوص اینکه اگر به جای پرسپولیس تیم دیگری بود، قطعا این توپ را گل اعلام می‌کرد، افزود: به هیچ عنوان. من تا به حال دو گل به ضرر پرسپولیس اعلام کردم. یکی در بازی این تیم با ابومسلم و دیگری بازی با ذوب آهن. اصلا مسئله پرسپولیس نیست.هر کسی جای من بود این صحنه را گل اعلام نمی‌کرد.

رفعتی که از بعضی از مجریان تلویزیونی ناراحت بود، تاکید کرد: متاسفانه بعضی از همکاران شما در تلویویزیون مرا مسخره کردند. بعضی از این آقایان می‌گفتند چشمان رفعتی ضعیف است. این طرز صحبت کردن اصلا درست نیست. من با انتقاد مشکلی ندارم ولی با نحوه آن و شوخی و تمسخر مشکل دارم.

وی درباره خداحافظی‌اش هم گفت: تصمیم من احساسی نیست. می‌توانم پنج سال دیگر قضاوت کنم ولی دیگر خسته شده‌ام. از کسی دلخور نیستم. احساس می‌کنم باید اینجا داوری را تمام کنم.

گزارش علی دایی از زلزله
پس از رفعتی علی دایی پشت خط تلفن برنامه نود آمد. او پس از تسلیت به مردم ایران درباره بازدیدش از مناطق زلزله زده گفت: امروز (دوشنبه) به همراه سرپرست و اعضای کادر فنی و چند بازیکن به اطراف اهر رفتیم و از نزدیک این مناطق را دیدیم.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا وضعیت امدادرسانی مناسب بوده است؟"، تاکید کرد: من نمی‌توانم دقیقا در این خصوص صحبت کنم. ما فقط دو، سه ساعت آنجا بودیم ولی وقتی به یکی از روستاهای اهر رفتیم که 50 درصد آن تخریب شده بود مردم از امدادرسانی روز اول زلزله ناراضی بودند. البته بعد از زلزله افراد زیادی هم از خارج کشور با من تماس گرفتند تا به مردم آذربایجان کمک کنند. آنها دوست دارند این کمک‌ها دست خود مردم برسد.

دایی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر وضعیت مردم زلزله‌زده به شرایط عادی برگردد: ما می‌توانیم کاری کنیم تا مردم عزیزمان زودتر به آرامش برسند. ما باید قبل از شروع سرما کمک کنیم. مسئولان باید خیلی بیشتر در خدمت مردم باشند چون اگر مردم نباشند این مسئولان هم نخواهند بود.

90 درجه المپیکی و طعنه به بازیکنان میلیاردی
بخش نود درجه رنگ و بوی کاملا المپیکی داشت. فردوسی‌پور در این بخش به پخش مسابقات المپیک از اسکوربورد ورزشگاه‌ها اشاره کرد و در ادامه صحنه‌هایی از فوتبال را به کشتی، تکواندو و شنای المپیک تشبیه کرد. او همچنین در حالی که یکی از اسکوربوردهای ورزشگاه‌ها صحنه وزنه زدن نواب نصیرشلال در المپیک را نشان می‌داد، گفت: در حالی که وزنه بردار کشورمان برای کسب مدال تلاش می‌کرد بازیکنان میلیاردی لیگ کبدی تمرین می‌کردند!

اعتراض هواداران پرسپولیس به نداشتن هافبک دفاعی
بررسی دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر با نمایش دیدار پرسپولیس - صبای قم شروع شد. از جمله حواشی این مسابقه که روی آنتن رفت اعتراض هواداران خشمگین و ناراحت بود. حرف مشترک تمام این هواداران به نداشتن هافبک دفاعی و بسته نشدن اصولی تیم خلاصه می‌شد.

کریم باقری پیشتاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی
پس از پخش بازی پرسپولیس با صبا فردوسی‌پور اعلام کرد که کریم باقری در حالی رایزنی و جمع‌آوری پول برای زلزله زدگان است. او که خود اصالتا از استان آذربایجان شرقی است تلاش خود را برای جمع‌آوری کمک‌های فوتبالیست‌ها و رساندن آن به دست زلزله زدگان آغاز کرده است. فردوسی‌پور همچنین گفت: علاوه بر باقری، اسماعیل حلالی بازیکن سابق پرسپولیس هم به دنبال برگزاری یک بازی خیرخواهانه به نفع مردم زلزله‌زده است.

رویانیان: مهدوی کیا بخشی از قراردادش را به زلزله‌زدگان اختصاص داد
محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکی دیگر از میهمانان تلفنی برنامه نود بود. او گفت: ما اولین هدیه خود را که شامل یک مقدار آذوقه، پتو و برخی اقلام دیگر بود را ارسال کرده‌ایم. حتی مهدوی کیا امشب (دوشنبه شب) با من تماس گرفت و از من خواست بخشی از قراردادش را به زلزله‌زدگان اختصاص بدهم.

پس از این صحبت‎‌ها، فردوسی پور به طعنه از رویانیان خواست که بخشی از قرارداد بازیکنان میلیاردی را به ورزشکاران المپیکی اختصاص بدهد. رویانیان هم که به شدت از این صحبت ناراحت شده بود، گفت: گویا وقتی شما از لندن برگشته‌اید، دو هوایی شده‌اید! شما اولا باید این حرف خود را ثابت کنید که من قرارداد میلیاردی بسته‌ام. ثانیا من خودم هم متاسفم از اینکه از قهرمانان مدال‌آور ما در رشته‌های دیگر حمایت نشده است. ولی از همینجا اعلام آمادگی می‌کنم که مسئولان از هر رشته‌ای که بخواهند حمایت خواهیم کرد تا به قهرمانی جهان برسیم.

وی درباره مشکل محسن عاشوری و انتخاب دستیار جدید ایرانی مانوئل ژوزه تاکید کرد: ما عجله‌ای نداریم و پخته و با حوصله گزینه‌های‌مان را بررسی می‌کنیم. از عاشوری تشکر می‌کنم ولی مقدر بود که از ایشان جدا شویم. به هر حال ما به زمان نیاز داریم، چراکه تیم را متحول کرد‌ه‌ایم و حتی هفت بازیکن جوان به خدمت گرفته‌ایم. انشاءالله به تدریج به کورس قهرمانی می‌رویم.

ماجرای ساعتی که 25 سال خواب است!
یکی از قسمت‌های جذاب برنامه نود به حاشیه دیدار راه آهن - تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی تهران مربوط می‌شد؛ جایی که گزارشگر نود با خدمه‌های این ورزشگاه گپ زد و از یکی از آنها درباره ماجرای خواب بودن ساعت ورزشگاه و نشان دادن ساعت 10:30 پرسید. این خدمه هم گفت: من 25 سال است که در ورزشگاه تختی کار می‌کنم و این ساعت در تمام این 25 سال عدد 10:30 را نشان می‌دهد!

باقری: چهارشنبه با کمک‌ها به تبریز می‌روم
برنامه دوشنبه شب نود بیشتر جنبه نوعدوستی به خود گرفته بود و جنجال‌های همیشگی در آن کمتر به چشم می‌آمد. فردوسی‌پور پس از تماس مسئولان هلال احمر اعلام کرد که اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان برنج، لوبیا، عدس، آب معدنی، لباس، پتو و غذاهای کنسرو شده است. او همچنین از مردم خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره 99999 بانک ملت به حساب هلال احمر واریز کنند.

بعد از این صحبت‌ها کریم باقری روی خط آمد و پس از تسلیت به مردم زلزله‌زده گفت: از دوستان عزیز هر کمکی بر می‌آید با من تماس بگیرند. من چهارشنبه عازم تبریز می‌شوم تا بتوانم کمک‌ها را به همشهری‌هایم برسانم. هر کس شماره تلفن مرا دارد با من تماس بگیرد.

عسگری: با اصفهانیان اختلاف نظر ندارم
حسین عسگری که با دریافت حکم ریاست دپارتمان داوری از سوی دبیر فدراسیون فوتبال خبرساز شده است، یکی از میهمانان تلفنی برنامه بود. او گفت: کسانی که از ما انتقاد می‌کنند از محتوای اساسنامه اطلاعی نداشتند. رئیس کمیته داوران توسط اعضای هیات رئیسه انتخاب می‌شود و رئیس دپارتمان هم با پیشنهاد دبیر فدراسیون فوتبال.

وی افزود: من با اصفهانیان هیچ اختلافی ندارم. او از داوران خوشنام ما بوده است. متاسفانه یکسری از افراد چنین مسائلی را مطرح می‌کنند که برای آنها بعضی از اتفاقات خوشایند نیست.

عسگری در ادامه به دفاع از عملکرد داوران در هفته‌های دوم، سوم و چهارم لیگ برتر پرداخت و اشتباهات اساسی را فقط به هفته سوم محدود کرد. همین مسئله باعث شد برای دقایقی با عادل فردوسی‌پور درگیری لفظی پیدا کند.

اصفهانیان: ما طبق آیین نامه کمیته داوران کار می‌کردیم
فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران هم روی خط تلفن برنامه نود آمد و درباره انتخاب عسگری گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال باید دبیر فدراسیون، رئیس دپارتمان داوری را به رئیس فدراسیون پیشنهاد کند ولی اینجا یک مسئله مهم است و آنهم اینکه ما آیین نامه کمیته داوران را هم داریم که طبق آن کار می‌کنیم. طبق این آیین نامه رئیس دپارتمان توسط رئیس کمیته به دبیر فدراسیون پیشنهاد می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا روی انتخاب حسین عسگری نظر داشته‌اید یا نه؟"، تاکید کرد: باید بنشینیم با ایشان صحبت کنیم تا با سیاست‌های کمیته داوران مشکلی ایجاد نشود.

گنجعلی خانی: باشگاه مس پشت قاسمپور است
در ادامه برنامه، حاشیه دیدار مس کرمان - استقلال پخش شد که در آن ابراهیم قاسمپور سفره دل خود را برای گزارشگر برنامه نود باز کرد و به انتقاد از لیدرهایی پرداخت که با تشویق مظلومی برای او حاشیه سازی کرده‌اند، لیدرهایی که به گفته قاسمپور به رغم فحاشی به بازیکنان و مربیان به باشگاه مس رفت و آمد دارند.

گنجعلی خانی، مدیرعامل باشگاه مس کرمان بعد از صحبت‌های قاسمپور روی خط برنامه نود آمد و گفت: تقریبا اکثر بازیکنان فهرست مورد نظر قاسمپور جذب شده‌اند. البته ما تا حالا با تیم‌هایی بازی کردیم که فصل گذشته اول، دوم و پنجم لیگ بودند و به همین خاطر کار سختی داشتیم. به هر حال باشگاه از قاسمپور حمایت می‌کند و پشت مربی خود است. دلیل نمی‌شود که سرمربی تیم با چند شعار برکنار شود.

وی درباره جذب مجتبی جباری و فرهاد مجیدی و پیشنهاد 2 میلیارد تومانی به این بازیکنان پیش از شروع مسابقات لیگ هم گفت: داوری (رئیس هیات مدیره) به ما گفت که صحبت‌هایی شده است ولی اطلاعی از مبلغ آن نداشتم. ما اصلا نمی‌توانیم چنین پولی به بازیکنان بدهیم!

مظلومی: می‌خواهم استراحت کنم
صحبت‌های ابراهیم قاسمپور باعث شد تا پرویز مظلومی هم روی خط بیاید. مظلومی گفت: قاسمپور از نتایج تیمش عصبانی است که چنین حرف‌هایی زده است. او پارسال و در هشت بازی آخر لیگ هم چنین مشکلی داشت. آن موقع من استقلال بودم و تیم داشتم ولی مردم تشویقم می‌کردند. مردم علاقه دارند که اسم مرا می‌برند.

وی افزود: من حتی با قاسمپور هم صحبت کردم و به او گفتم پیامک‌هایی که از طرف من به او ارسال می‌شود ساختگی است. تشوق مظلومی در کرمان خودجوش است. مگر علی دایی هم که در ورزشگاه‌ها تشویق می‌شود به همه پول می‌دهد؟ با این حال من از مردم کرمان می‌خواهم که مس را حمایت کنند. ضمن اینکه من فعلا دوست دارم استراحت کنم و نیازی به مربیگری ندارم.

توضیح مدیرعامل صنعت نفت و گزارش پایانی نود
علی حکمت، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان هم از دیگر میهمانان تلفنی برنامه نود بود. او اتهام کم کاری بازیکنان خود را رد کرد و از انجام چند تغییر در کادر فنی تیم فوتبال صنعت نفت خبر داد.

پس از پایان صحبت‌های حکمت، گزارشی از مشکلات تیم ملی فوتبال در اردوی مجارستان، حذف محسن فروزان از فهرست تیم ملی، مشکل مجتبی جباری و ... پخش شد.

قلعه نویی: نکونام پیشنهاد پنج و نیم میلیون یورویی را رد کرد
امیر قلعه نویی آخرین شخصی بود که روی خط برنامه نود آمد. او درباره وضعیت جواد نکونام گفت: جواد تا آخر فصل با ما خواهد بود. او یک پیشنهاد پنج و نیم میلیون یورویی داشت که آنرا رد کرد. من از این بازیکن راضی هستم. شما نگاه کنید به جز بازی اول، او در سایر مسابقات انتظارات مرا برآورده کرده است. ضمن اینکه در بازی با سایپا نکونام قصد نداشت بازی کند ولی من از او خواستم که به تیم کمک کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه