سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پس لرزه های زلزله آذربایجان شرقی طبیعی است/ زلزله تبریز فاجعه می شود

خبر

پس لرزه های زلزله آذربایجان شرقی طبیعی است/ زلزله تبریز فاجعه می شود

پدر علم زلزله‌شناسی ایران گفت: وقوع پس لرزه ها در مناطق زلزله زده اهر و ورزقان عادی بوده و گسل های دیگر را فعال نمی کند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | how to tell if jordan 4 red thunder is real Archives - nike air force 1 suede wheat free bread products - IetpShops

بهرام عکاشه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل وقوع پس لرزه های زیاد در منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: وقوع این پس لرزه ها در مناطق ورزقان و اهر عادی است و گاهی دیده می شود پس لرزه ای تا یک ریشتر کمتر از زلزله اصلی رخ می دهد.

وی افزود: در این زلزله دو گسل اصلی منطقه فعال شد و باید توجه داشت آن منطقه آبستن حوادث طبیعی به خصوص زلزله است. با وقوع زلزله اصلی تا مدتی گسل دچار شکستگی می شود که این موضوعی طبیعی است. عمق کم این زلزله نیز در میزان خسارت و تلفات آن موثر بود.

پدر علم زلزله شناسی ادامه داد: روستاهای ایران در برابر زلزله های بالای پنج ریشتر آسیب پذیر هستند و در صورتی که این زلزله شب رخ می داد چند هزار نفر کشته می شدند.با توجه به قدرت این زلزله تا حدود سه ماه دیگر اهالی این مناطق با پس لرزه روبرو خواهند بود.اهالی باید بیشتر مراقب سازه های صدمه دیده باشند.

عکاشه با اشاره به اینکه این پس لرزه ها گسل های دیگر را فعال نمی کند، خاطر نشان کرد: موضوع مهم در آن منطقه گسل تبریز است. این گسل در صورت فعال شدن زلزله بالای 7 ریشتر همراه خواهد داشت و با فاجعه ای بزرگ روبرو خواهیم شد. تبریز 300 سال قبل به دلیل فعالیت این گسل یک بار با خاک یکسان کرد و قبل از وقوع فاجعه ای دیگر باید با مقاوم سازی خانه ها پیشگیری کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه