سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اعزام 18 تیم امدادی به مناطق زلزله زده/ امدادگران 3 استان اعزام شدند

خبر

اعزام 18 تیم امدادی به مناطق زلزله زده/ امدادگران 3 استان اعزام شدند

سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور از اعزام 18 تیم امدادی به مناطق زلزله زده خراسان جنوبی خبر داد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Air Jordan

پویا حاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: در پی وقوع زلزله 5 و نیم ریشتری در 4 شهر خراسان جنوبی 18 تیم امدادی به مناطق اعزام شدند.

وی افزود: همچنین امدادگران استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی هم همراه با خودروهای امدادی به مناطق اعزام شدند.
 


اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده در حال انجام است
خبرگزاری مهر: مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان خراسان جنوبی گفت: با توزیع چادر در روستاهای زلزله زده اسکان اضطراری در حال انجام است.
محمد علی آخوندی در گفتگو با مهر اظهار داشت: طبق آخرین آمار تلفات زمین لرزه زهان افزایش یافته است و به شش کشته و 15 زخمی رسیده است و همچنان تلاشها برای شناسایی آسیب دیدگان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد نیز زنده از زیر آوار خارج شده اند و مردم نیز در حال دریافت کمکهای ارسالی به منطقه هستند.

وی افزود: راههای بسته شده باز شده و مشکل مخابراتی نیز برطرف شده ضمن اینکه تلاشها برای رفع مشکل برق نیز ادامه دارد.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان خراسان جنوبی افزود: ماشین آلات سنگین نیز از شهرستانهای معین اعزام شده است و آوار برداری با جدیدیت تا صبح ادامه خواهد داشت.

وی از توزیع هزار چادر و هزاران تخته پتو بین مردم خبر داد و گفت: شخص استاندار عملیات امداد را فرماندهی می کند و هیچ نیازی تا کنون نسبت به استفاده از کمکرسانی استانهای معین احساس نشده است.

وی از آماده باش کامل در منطقه خبر داد و گفت: بیمارستانها نیز در آماده باش کامل هستند و در صورت لزوم اتوبوس امبولانس به منطقه اعزام می شوند.

وی از پیگیری اسکان اضطراری در منطقه خبر داد و گفت: ستادهای بحران شهرستانها در استان کاملا فعال هستند و امداد رسانی به بهترین وجه ممکن در حال انجام است.

 

16 پس لرزه در زهان/ مردم نکات ایمنی را رعایت کنند
زهان - خبرگزاری مهر: مردم زلزله زده زهان در حالی طی ساعات اخیر شاهد بروز 16 پس لرزه در روستاهای مناطق زلزله زده هستند که مدیریت ستاد بحران از مردم خواست از حضور در ساختمانهای غیرمقاوم جدا خودداری کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه زهان طبق آخرین آمار 8 کشته و 12 زخمی به همراه داشته است این درحالی است که ساکنان 15 روستای زلزله زده همچنان از ترس زلزله در خارج از منازل مسکونی حضور دارند.

گفته می شود که در این 15 روستا اکثر خانه ها دچار خسارت و یا تخریب شده اند و همچنان امداد رسانی در روستاها ادامه دارد.

در شهر زهان و زیرکوه نیز مردم همچنان در معابر عمومی حضور دارند و با برپا کردن چادر و روشن کردن آتش سعی در گرم کردن خود دارند.

مسئولان از توزیع هزار چادر در منطقه و نصب 200 چادر خبر می دهند.

به دلیل وخیم بودن حال 12 مصدوم بیم آن وجود دارد که تعداد کشته شده ها افزوده شود همچنین یک کودک در روستای شارج همچنان مفقود است و امداد گران در حال تلاش برای پیدا کردن این کودک از بین آوار هستند.

ماشین آلات سنگین به منطقه اعزام شده اند و در حال آوار برداری و باز کردن راه روستاها هستند.

چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس، 10 دستگاه آمبولانس، دهها کامیون حاوی غذا و وسایل مورد نیاز مردم و صدها امداد گر در مناطق زلزله زده در حال فعالیت هستند.

مسئولان استان خراسان جنوبی همچنان اصرار دارند که می توانند وضعیت را با استفاده از مدیریت استانی کنترل کنند.

استانهای خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده اند و حتی برخی از این استانهای گروههای را برای کمک اعزام کرده اند.

مسئولان استان به شدت تاکید دارند که مردم از مناطق غیر مقاوم فاصله بگیرند و طی ساعتهای آینده احتیاطهای لازم را انجام دهند.

قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی دقایقی قبل به همه دستگاههای مربوط اعلام آماده باش کامل کرده است و هم اکنون نیز امداد رسانی با جدیدت انجام می شود.

گفته می شود به زودی عملیات جستجو در مناطق زلزله زده اتمام خواهد یافت.

دستگاههای گرمایشی و نفت نیز به گفته مسئولان در منطقه توزیع شده است.
 

 

6 کشته و 15 زخمی در زمین لرزه زهان/ ستاد بحران در منطقه زلزله زده تشکیل شد
زهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل حوادث غیر مترقبه خراسان جنوبی از کشته شدن شش نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر در زمین لرزه زهان خبر داد.
محمد علی آخوندی در گفتگو با مهر اظهارداشت: طبق آخرین اخبار از مناطق زلزله زده، زمین لرزه زهان موجب کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر شده است.

وی گفت: گروههای ارزیاب همچنان به روستاهای زلزله زده سر می زنند و گروههای امدادی نیز در منطقه حضور دارند.

آخوندی افزود: خسارتها در حد ترک خوردگی و تخریب برخی خانه ها است و مردم نیز در معابر عمومی حضور دارند و با توجه به سرد بودن هوا به وسایل گرمایشی نیاز دارند.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان جنوبی افزود: همه دستگاهها در آماده باش کامل هستند و مخابرات نیز در حال برطرف کردن مشکل ارتباطی با منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه ای به شدت 5.5 ریشتر زهان در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 20 و 38 دقیقه امشب به وقوع پیوست است و بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه در عمق 9 کیلومتری زمین قرار گرفته است.
 

 

سرما مهمترین مشکل زلزله زدگان/ احتمال افزایش زخمیها
زیرکوه - خبرگزاری مهر: فرماندار زیرکوه گفت: سرمای شدید مناطق زلزله زده به مشکل اصلی مردم تبدیل شده است با این وجود آواربرداری و کمک رسانی به مردم با جدیت ادامه دارد.
فرهاد فلاحتی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بیشترین میزان خسارات در شهرستان زهان روی داده است و تعداد کشته ها پنج نفر است و یک نفر نیز مفقود شده است ضمن اینکه تعداد زخمیها در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارات در 15 روستای زهان است و بسیاری از منازل دچار تخریب شده اند.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: مردم در شهر زهان و روستاهای اطراف خارج از منازل هستند و احتیاج به چادر و پتو به شدت احساس می شود.

این مسئول افزود: امداد رسانی با جدیت تا صبح ادامه خواهد داشت و شهرستانهای معین از جمله قائنات و بیرجند نیز باید به اکیپهای امدادی منطقه افزوده شوند.

فلاحتی ادامه داد: سه راه روستایی مسدود شده بود که هم اکنون دو راه باز شده و تلاش برای بازگشایی راه یک روستای دیگر ادامه دارد.

وی همچنین از خارج کردن اجساد از زیر آوار خبر داد و ابراز امیدواری کرد تعداد کشته ها افزایش نیابد.

وی ادامه داد: برق روستاهای زلزله زده نیز قطع بود که برخی مناطق مشکل برطرف شده است.

فرماندار زیرکوه گفت: بیل مکانیکی و لودر از جمله نیازهای مناطق زلزله زده است و تا کنون چندین محموله امدادی نیز به مردم تحویل داده شده است.

روستاهای شاج، حسین آباد، نخ رود، زردان و شیرک بیشترین آسیب را دیده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه