سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مأموریت نیروهای اورژانس پایان یافت؛ آخرین آمار جان باختگان و مجروحان زلزله برازجان

خبر

مأموریت نیروهای اورژانس پایان یافت؛ آخرین آمار جان باختگان و مجروحان زلزله برازجان

زلزله‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر برازجان در استان بوشهر را لرزاند، این زلزله تا کنون هشت کشته و 209 مجروح داشته‌است؛ البته آمار استاندار بوشهر کمی متفاوت است.

shock drop air force 1 full uv reactive | Air Jordan

این زلزله تا کنون هشت کشته و 209 مجروح داشته و تا ساعت 21 بیش از پنج پس لرزه با بزرگی بیش از دو ریشتر از آن به ثبت رسیده است.

به گزارش «تابناک»، ساعت 17 و 21 دقیقه امروز زلزله‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس ریشتر، برازجان در استان بوشهر را لرزاند؛ شدت این زمین لرزه به اندازه‌ای بود که تقریبا در تمامی مناطق استان بوشهر احساس شد.

بر اساس مرکز برخط لرزه نگاری کشوری متعلق به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، عمق این زلزله در 5 کیلومتری زمین و مختصات جغرافیایی آن در سطح زمین، در طول جغرافیایی 51.37 و عرض جغرافیایی 29.29 گزارش شده است.


اعزام چهار تیم ارزیاب به منطقه


حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه درپی این زلزله دیوار و سقف تعدادی از منازل در بخش‌های سعدآباد، وحدتیه و برازجان دچار ترک خوردگی شدند، افزود:‌ برق و تلفن این مناطق که درپی زمین‌لرزه قطع شده بود، وصل شده است.

وی افزود: پس از این زمین‌لرزه بلافاصله چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.


به گزارش "مرکز جهانی لرزه نگاری" و همچنین "مرکز برخط لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه"، بزرگی زلزله امروز برازجان 5.6 در مقیاس ریشتر بوده و کانون آن در عمق ده کیلومتری زمین قرار داشته است.


مرگ 8 تن در زلزله

مهندس حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت این منطقه را تشریح کرد و به ایسنا گفت: جلسه ستاد بحران در این منطقه تشکیل شده است.

قدمی درباره آخرین شمار مصدومان و کشته‌ شدگان این حادثه گفت: برابر آخرین آمار تا کنون هشت تن در این زلزله جان خود را از از دست داده‌اند.

وی همچنین از مجروحیت 44 تن در جریان این زلزله خبر داد و گفت: 10 تن از مصدومان در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه عمق پنج کیلومتری زلزله از سطح زمین، احتمال وقوع خسارت‌های بیشتر وجود دارد.

استاندار: تعداد جان باختگان هفت تن است

در حالی که پیشتر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آمار جان باختگان این حادثه را هشت تن ذکر کرده بود، فریدون حسن‌وند، استاندار بوشهر در گفت‌وگو با بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی، تعداد جان باختگان را هفت تن اعلام کرد و افزود: این حادثه 60 مجروح در پی داشته که حال دو تن از آنها وخیم است. 130 نفر نیز دربیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دوازده تیم امدادی به محل اعزام شده‌اند، به نسیم گفت: کشته و مصدومان از اهالی روستای "ده قائد" بوده‌اند. علاوه بر آن، مناطق مسکونی محله‌های نظرآباد و علی آباد در برازجان تخریب شده و چنین اتفاقی در روستای سعدآباد نیز رخ داده، ولی صدمات جانی نداشته است.


 
منبع: تارنمای ناصرون


انتقال زخمی‌ها به سه بیمارستان

طالبیان،‌ رئیس اورژانس کشور نیز در تشریح جزئیات امدادرسانی به مردم زلزله زده دشتستان و برازجان، گفت: در پی وقوع زلزله عصر امروز، بیمارستان‌های مهر، سلمان فارسی و شهدای خلیج‌فارس میزبان زلزله‌زدگانی بودند که در اثر وقوع این زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

رئیس اورژانس کشور همچنین از حضور 30 تکنسین اورژانس در محل حادثه خبر داد و گفت:‌ دو دستگاه اتوبوس-آمبولانس و 15 دستگاه آمبولانس-اورژانس نیز در مناطق زلزله زده حاضر هستند.


 

هشت جان باخته و 209 مجروح

علیرضا رئیسی، معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به فارس گفت: آمار کشته شدگان زلزله برازجان به 8 نفر رسید و آمار رسمی زخمی‌ها تاکنون به 209 نفر رسیده است؛ از این تعداد مجروح 66 نفر تاکنون بستری شده و مابقی نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر نیز درباره وضعیت هوای امشب منطقه گفت: حداقل دمای هوای منطق زلزله زده دشتستان، امشب به 13 درجه سانتیگراد می رسد.

پایان مأموریت نیروهای اورژانس در مناطق زلزله‌زده

محمدتقی طالبیان، رئیس اورژانس کشور از اتمام مأموریت نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده برازجان خبر داد و گفت: مأموران اورژانس تمام مصدومان زلزله دشتستان در نزدیکی برازجان را به مراکز درمانی منتقل کردند و مأموریت آنها به پایان رسید و به پایگاههای خود بازگشتند.

وی افزود: تعداد مصدومان این زلزله همان 45 نفر است که ساعتی پیش اعلام کردم و تعداد فوتی های این حادثه نیز همان 8 نفر است که قبلاً اعلام شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه