سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رییس پژوهشکده علوم زمین: پایان مطالعات خطر زمین‌لرزه در نیمی از کشور

خبر

رییس پژوهشکده علوم زمین: پایان مطالعات خطر زمین‌لرزه در نیمی از کشور

رییس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اجرای دو پروژه ملی در این پژوهشکده خبر داد و گفت: طرح مطالعه ساختار زمین‌شناسی و خطر زمین لرزه‌های کشور به عنوان دو پروژه ملی در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

دکتر مرتضی طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با بیان این که ایران در کمربند لرزه خیزی دنیا قرار دارد، افزود:‌ ایران در میانه کمربند لرزه‌خیزی دنیا که از اروپا شروع می‌شود و تا کوه‌های هیمالیا ادامه یافته، قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه جای ایران لرزه‌خیز است، اظهار داشت: در منطقه مکران مطالعات لرزه نگاری زیادی صورت نگرفته ولی در منطقه زاگرس به دلیل ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی، مطالعات بسیاری انجام شده است.

طالبیان با بیان این که تقریبا از همه مناطق کشور اطلاعات لرزه‌ای در دسترس است، خاطر نشان کرد: در مناطقی که رخدادهای لرزه‌ای بیشتری دارند، اطلاعات بیشتری در اختیار داریم ولی به مرور زمان این اطلاعات در حال تکمیل‌تر شدن است.

رییس پژوهشکده علوم زمین به تجهیزات مورد نیاز برای مطالعات لرزه‌نگاری در کشور اشاره کرد و گفت: شبکه شتاب‌نگاری با همت مرکز تحقیقات راه و مسکن به طور گسترده در کشور ایجاد شده است و از این طریق پوشش مناسبی داریم؛ ولی در عین حال نیاز به توسعه و راه‌اندازی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری داریم.

وی مطالعات بنیادی و کاربردی را از ماموریت‌های این پژوهشکده دانست و اضافه کرد: مطالعات ساختار زمین شناسی و عمیق کشور یکی از پروژه‌های ملی در دستور کار این پژوهشکده است که از سه سال قبل آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

طالبیان با اشاره به دومین پروژه ملی این پژوهشکده خاطرنشان کرد: مطالعات خطر زمین‌لرزه کشور به عنوان دومین پروژه ملی این پژوهشکده در نیمی از کشور اجرایی شده است.

وی مطالعه بر روی آتشفشان‌ها، اقلیم و پارینه لرزه‌شناسی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده ذکر کرد و گفت: هدف از انجام این مطالعات افزایش اطلاعات در خصوص زمین لرزه‌ها است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه