سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آخرین جزئیات امدادرسانی به زلزله زدگان/ 900پس لرزه و137 هزارحادثه دیده

خبر

آخرین جزئیات امدادرسانی به زلزله زدگان/ 900پس لرزه و137 هزارحادثه دیده

در حالی که تیمهای هلال احمر، مدیریت بحران، اورژانس، بهزیستی، کمیته امداد و استانداری آذربایجان شرقی همچنان در حال بهبود وضعیت زلزله زدگان هستند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که 140 ساعت از وقوع زلزله 6 ریشتری در شهرهای آذربایجان شرقی می گذرد همچنان تیمهای امدادی و اورژانسی در حال خدمات رسانی هستند ولی آمارها حاکی از آن است که 306 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده و 1800 نفر زخمی شدند ولی تاکنون مجوز دفن برای 214 نفر صادر شده است که علت آن دفن برخی اموات در روستاها بدون تائید پزشکی قانونی بوده است.

بر اساس این گزارش،  ساعت 17 و 4 دقیقه عصر شنبه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که دو زلزله 6 و 2/6 دهم ریشتری شهرهای اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زلزله ها به گفته سازمان مدیریت بحران کشور 900 پس لرزه همراه داشته است که همچنان ادامه دارد.

137 هزار حادثه دیده در زلزله آذربایجان/ توزیع 297 هزار بسته غذایی

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر صبح جمعه با اعلام آخرین آمارهای امدادی اعلام کرد: 88 هزار زلزله زده تاکنون اسکان اضطراری شده اند و بیش از 297 هزار بسته غذایی توزیع شده است. همچنین 137 هزار نفر تاکنون حادثه دیده و 1367 نفر از حادثه نجات یافتند.
 
برپایی 19 هزار چادر
 
وی افزود: برپایی 19 هزار و 616 چادر امدادی، توزیع 57 هزار ست اقلام زیستی از دیگر اقدامات هلال احمر بعد از عملیات امداد و نجات روستائیان بوده است.
 
استفرار 1100 سرویس بهداشتی
 
جعفریان رئیس سازمان جوانان هلال احمر هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: یکی از مشکلات مناطق زلزله زده بعد از اسکان اضطراری مشکل تامین سرویس بهداشتی و حمام بود که بلافاصله با ارسال 1100 سرویس بهداشتی این مشکل برطرف شده است.
 
همچنین با احداث 200 مرکز حمایت کودکان که ظرفیت پذیرش 10 هزار کودک را دارند در دو شیفت صبح و ظهر به ارائه خدمات به کودکان زلزله زده را آغاز کرده ایم.
 
گفته های جعفریان در حالی که سازمان بهزیستی هم مهد روستاها را فعال کرده و با اعزام تیمهای روانشاسی بحران تمامی زلزله زدگان را تحت پوشش روان شناسی قرار داده است.
 

توزیع انشعاب آب و خط تلفن پای چادرهای امدادی
 
این گزارش حاکی از آن است که از 235 روستای واقع در این منطقه حدود 30 روستا تقریبا 100 درصد ویران شده و با توجه به تخریب 206 کیلومتر خط انتقال آب در شهرهای ورزقان، اهر و هریس مخازن آبی هم آسیب دیده اند ولی بر اساس آخرین اخبار انشعاب آب به پای چادرهای زلزله زدگان رسیده است. همچنین تمامی چادرها هم دارای خط تلفن ثابت بوده و در روستاهای دورتر سیم کارت تلفن همراه به طور رایگان توزیع شده است.
 
تخریب 245 روستا/ جنس دست دوم ندهید
 
حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: متاسفانه خیرین آذوقه‌های خود را شخصاً توزیع می‌کنند برای همین برخی روستاها بیش از حد آذوقه داشته و برخی کمتر در حالی که توزیع باید دست هلال احمر باشد. هلال احمر و کمیته امداد تمامی کمک‌ها را جمع کرده تا به صورت واحد به درستی توزیع شود.
 
ثبت 900 پس لرزه تا صبح روز جمعه
 
وی با بیان اینکه 245 روستا در زلزله اخیر خرابی داشته‌اند‌ گفت: ما 900 پس لرزه داشتیم که 27 تای آن بالای 4 ریشتر بوده است این در حالی است که در سال گذشته 7 هزار و 900 زلزله در سطح کشور ثبت شده است. از مردم می خواهیم جنس دست دوم هدیه نکنند زیرا بسیاری از انبارهای ما مملو از کالاهای دست دوم است که باید دور ریخته شوند. بهتر است کمک‌ها نقدی بوده و به حساب 99999 هلال احمر واریز شود.
 
----------------
گزارش از سید هادی کسایی زاده

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه