سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 4 نیاز اصلی زلزله زدگان چیست؟

خبر

4 نیاز اصلی زلزله زدگان چیست؟

«کمک‌های مردمی همچنان در حد زیادی به سمت مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی روانه است. بسیاری از این کمک‌ها توسط خود مردم و با خودروهای شخصی به دست آوارگان می‌رسد. با این حال در نحوه توزیع کمک‌ها مشکلاتی وجود دارد.»

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطلب فوق بخشی از گزارش دومین خبرنگار اعزامی عصر ایران به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی است. وی در این باره می‌گوید:

«امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله نسبتا مناسب است. هلال احمر در همه مناطق زلزله زده چادر زده و افراد بی‌خانمان را عمدتاً اسکان داده است. همچنین با کمک وزارت بهداشت، نیازهای دارویی مردم نیز در حد مناسبی تأمین شده است.


با این حال، یکی از مسائلی که مردم را به شدت آزار می‌دهد، فقدان یا کمبود شدید سرویس‌های بهداشتی صحرایی است. این معضل به ویژه در روستاهایی مانند زغن آباد که آسیب 100 درصدی دیده‌اند، بیش از بقیه جاها مشکل زاست.

از این رو، انتظار می‌رود نهادهای مسوول هر چه سریعتر با احداث سرویس‌های بهداشتی، شامل دستشویی و حمام، این مشکل را برطرف کنند. چه آن که عدم اقدام فوری در این باره، پیامدهای ناگوار بهداشتی را در منطقه به دنبال خواهد داشت.


کودکان نیازمند ترند


خبرنگار عصر ایران همچنین گزارش می دهد که کودکان بازمانده از حادثه زلزله، به شدت آسیب روحی دیده‌اند و نیاز به امداد روانی دارند؛ از جمله یک کودک که 9 نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده، از روز حادثه تاکنون قدرت تکلم خود را از دست داده است و به رغم تلاش روستاییان، حتی یک کلمه هم حرف نمی‌زند.

در چنین شرایطی نیاز مبرم به اعزام روانشناسان و مشاوران به مناطق زلزله زده وجود دارد تا بتوانند در کنار نیروهای امدادی، آلام روحی بازماندگان و مخصوصاً کودکان را کاهش دهند.

 

 


پتو و لوازم گرم کننده بفرستید


در حالی که در بسیاری از مناطق کشور در این موقع از سال کولر روشن است، شب‌های مناطق زلزله زده بسیار سرد است و مردم که در چادرها به سر می‌برند، ناگزیرند برای گرم شدن از چند پتو استفاده کنند.

با توجه به این که پاییز نیز در راه است، مردم که از نظر مواد غذایی و آب مشکل حادی ندارند، نیاز شدیدی به پتو، لباس گرم و لوازم گرمایشی دارند.


با توجه به این گزارش، به طور خلاصه زلزله زدگان چهار نیاز فوری دارند:

- تقویت ضریب امنیتی

- پتو، لباس گرم و لوازم گرمایشی

- مشاور و روانشناس

- سرویس‌های بهداشتی صحرایی


از همه کسانی که می‌توانند در این زمینه‌ها کمک کنند، انتظار می‌رود هموطنان خود را در این شرایط سخت تنها نگذارند.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه