سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان یکهزار شی تاریخی شش هزار ساله از یک خانه در تهران کشف شد

یادمان

یکهزار شی تاریخی شش هزار ساله از یک خانه در تهران کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: حدود یک هزار و ۸۹ قطعه شی تاریخی با قدمت شش هزار سال از منزلی در فرمانیه کشف شد.

nike air force 1 low uv | nike sb prod high tower price

به گزارش ایرنا، سردار حسین ساجدی نیا در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، افزود: پلیس اطلاعات امنیت تهران در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود اشیا عتیقه شش هزار ساله در یک منزل در منطقه فرمانیه تهران با انجام مراحل قانونی اقدام به کشف و ضبط این اشیای تاریخی کرد.

وی ادامه داد: در این عملیات با دریافت حکم بازرسی و ورود به منزل از دادستان و همکاری دادسرای ناحیه یک و کارشناسان میراث فرهنگی، بعد از ورود به منزل حدود یک هزار و 89 قطعه شی تاریخی شناسایی و ضبط شد.

سردار ساجدی نیا افزود: این اشیای عتیقه مربوط به دوران های هخامنشی، ساسانیان، ایلخانان سلجوقی و تعدادی نیز متعلق به دو سده اخیر است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: تعدادی از کشفیات نیز به صورت دست ساز بود که به قصد جعل و تقلب در بین اشیای عتیقه کشف شده، قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی بیشتر اشیای کشف شده در این محل را به عنوان اشیای عتیقه با قدمت شش هزار ساله تشخیص داده اند، اظهار کرد: تاکنون برآورد قیمتی بر روی اشیا کشف شده تعیین نشده است.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: به همین منظور تمام اشیا تاریخی به واحد تخصصی میراث فرهنگی انتقال خواهد شد تا ضمن ارزیابی و قیمت گذاری در نهایت در اختیار موزه های تاریخی کشور برای بازدید عموم قرار داده شود.

وی در مورد افرادی که اقدام به نگهداری اشیای عتیقه کرده بودند، اظهار کرد: یک خانم و آقا متهمان این پرونده هستند که اکنون در زندان به سر می برند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: این افراد سابقه کیفری در رابطه با نگهداری یا فروش اشیای عتیقه ندارند ولی در مورد جعل اشیای عتیقه پرونده داشته اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه