سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تلاش برای نگهداری خانه پروین/ هتلداران ناراضی از عملی نشدن وعده‌ها

یادمان

تلاش برای نگهداری خانه پروین/ هتلداران ناراضی از عملی نشدن وعده‌ها

خواب ناآرام مردگان دخمه فخریگاه از زخم یادگار نویسان، انتقاد از وضعیت سرمایه گذاری در گردشگری ایران و تلاش برای جلوگیری از تخریب خانه تاریخی پروین اعتصامی از مهمترین اخبار حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | IetpShops - nike zoom kobe v 2009 black friday sale today 2016 - Buy Online - pendleton x nike air max lunar1 2017 schedule 2018 for Women & Men

 

به گزارش خبرنگار مهر، گور دخمه سنگی در شمال جاده مهاباد به میاندوآب واقع شده و سال ۱۳۱۶ با شماره ۲۸۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارتفاع این گور دخمه از سطح سنگ های پایینی کوه بلند تر و غیر قابل دسترس است با این حال برخی از افراد نردبان گذاشته از سنگ ها بالا رفته و در اطراف این گور دخمه یادگاری نوشته اند. همچنین گفته می شود که در دخل این دخمه کتیبه ای وجود داشته که به سرقت رفته است.

مجوز تخریب خانه پروین اعتصامی صادر نشده است

شهردار منطقه 12 تهران خبر برخی رسانه ها مبنی بر صدور مجوز تخریب و نوسازی ملک پروین اعتصامی را تکذیب کرد.

علیرضا بزرگوار گفت : خبر درج شده در برخی رسانه ها مبنی بر صدور مجوز تخریب و نوسازی ملک پروین اعتصامی کذب بوده و شهرداری منطقه 12 هیچگونه مجوزی در این خصوص صادر نکرده است.

شهرداری خانه پروین اعتصامی را خریداری کند

اما در همین رابطه عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خواستار خریداری خانه تاریخی پروین اعتصامی شد و گفت: شورا مصوبه ای را در این زمینه تنظیم کند تا شهرداری هر چه سریعتر بخش های باقیمانده این خانه تاریخی را خریداری کند.

نمود فعالیتهای هنری ایران در هتلها بیشتر شود

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: توسعه فعالیتهای هنری در هتلها و استفاده از فضای آن برای نمایش هنر ایرانی باعث جاذبه ماندنگاری بیشتر گردشگر در هتل به خصوص برای مهمانان خارجی می شود.

محمد حسین ایمانی خوشخو گفت: هتل خانه کوچکی است که به این خانه کوچک مهمانانی وارد می شوند و مهمانان هم در واقع یکی از نیازهای خود یعنی محل خواب را در آن برطرف می کنند اگر با این نگاه به هتل نگاه کنیم، آنگاه اوقات مهمانان هتل را به گونه ای پر می کنیم که دقیقا همان حالت آرامش خانه برایشان تداعی شود و بعد از مولفه های فرهنگی و هنری می توانیم بیشتر استفاده کنیم.

این کارشناس گردشگری بیان کرد: همانطور که در فضای هتل های کشور تلاش می شود تا هنر معماری مورد توجه قرار بگیرد و در واقع همان در و دیوار هم بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. فعالیتهای فرهنگی و هنری را نیز می توانیم به این سمت توسعه بدهیم تا جاذبه ماندن در هتل مخصوصا برای مهمانان خارجی بیشتر شود.

جلوگیری از رشد گلسنگ در بناهای تاریخی با استفاده از محلول ضدباکتری

یک مخترع جوان از کارایی محلولی خبر داد که با استفاده از آن روی اشیای و یا بناهای تاریخی می توان از بروز گلسنگ، تخریب ظاهری مانند خوردگی ها و حتی سیاه شدن آنها جلوگیری کرد.

زهرا نجفی گفت: این محلول باید مانند اسپری روی سطح یا سازه قرار بگیرد و پس از تثبیت، لایه محافظی را شکل دهد که مانع از تخریب ظاهری سازه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محلول دارای ترکیباتی مانند سیلان، تیتانیوم و دی اکسید است ادامه داد: کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، آلمان و کشورهای اروپایی اکنون از این ماده استفاده می کنند ولی من به اتفاق همکارانم در شرکت پاک وند گستر پاسارگاد روی تثبیت این محلول کار کردیم چون آنچه که در بازارهای جهانی وجود دارد مدت زیادی دوام ندارند و روی هر سطحی نمی چسبد.

واگذاری عملیات مرمت پل بند گرگر به موسسه گنجینه های آب ایران

عملیات مرمت پل بند گرگر به عنوان بخشی از سازه‌های آبی شوشتر که در سال گذشته دچار ریزش شده بود به موسسه ملی گنجینه‌های آب ایران واگذار شد.

رئیس موسسه ملی گنجینه های آب ایران گفت: از سال 89 طرح اضطراری علاج بندی پل بند گرگر ارائه شد تااینکه طرح اضطراری مرمت پل بند گرگر در مرداد 90 به تصویب شورای عالی میراث فرهنگی رسید. همچنین درنشستی که با حضور مسئولان استان خوزستان در شوشتر برگزارشد تاکید شد که هرچه سریعتر پروژه مرمت پل بند گرگر از سوی موسسه ملی گنجینه های آب ایران تکمیل و تاریخ آن اعلام شود.

هیأت تجاری صنایع‌دستی ایران به چین می رود

سازمان توسعه تجارت، هیأت تجاری صنایع‌دستی ایران را راهی کشور چین می کند. رئیس اتحادیه سراسری صنایع‌دستی، مدیرکل دفتر صادرات و دفتر آمار و برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت و مسوول دبیرخانه کمیته صادرات در نشستی تصمیم گرفتند که سازمان توسعه تجارت هیئت تجاری خود را متشکل از تولیدکنندگان، صادرکنندگان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های فعال صنایع‌دستی به کشور چین بفرستد.

وعده‌های داده شده به هتلداران اجرا نمی‌شود

رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان با بیان اینکه انتظار بخش خصوصی از متولیان گردشگری این است که آنچه که وعده می دهند را به نتیجه برسانند گفت: هتلداران باید بتوانند به تنهایی از هر نوع تبلیغات برون و درون مرزی برای جذب گردشگری استفاده کنند.

علی اصغر رضایت گفت: اکنون به این نتیجه رسیده ایم که بخش خصوصی باید بتواند هر نوع تبلیغات برون مرزی و درون مرزی را به تنهایی انجام دهد.

انجام تبلیغات گردشگری از توان بخش خصوصی خارج است

ای هفته با برگزاری کنفرانس هتلداری نوین و توسعه گردشگری که یکشنبه در هتل هما تهران رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: بازارسازی در دنیا یعنی علاقه مند کردن بازارهای هدف، به معرفی ایران و تبلیغات گردشگری نیاز دارد که این امر از عهده بخش خصوصی خارج است.

ابراهیم پورفرج با بیان اینکه برای رهایی از درآمد تک محصولی نفت در ایران باید تلاش کنیم گفت: می توان ایران را با دقت در برنامه ریزی به قطب بزرگ جهانگردی تبدیل کرد به نحوی که در آینده نزدیک با اجرای برنامه های لازم درآمد ارزی کشور را افزایش دهیم و بر بیکاری نسل جوان فائق بیاییم.

پیشنهاد استادان گردشگری خارجی به فعالان بخش خصوصی و دولتی

اساتید گردشگری کشورهای اسپانیا و پرتغال برای پیشرفت صنعت هتلداری و گردشگری ایران و خارج شدن از روشهای سنتی هتلداری پیشنهاداتی را به فعالان گردشگری ایران ارائه کردند.

گیاکومو دل چیاپا، استاد گردشگری دانشگاه اسپانیا با رشته تخصصی بررسی رفتار مصرف کننده هنگام سفر گفت: توریستها به تجربه های گردشگران قبلی اعتماد زیادی می کنند بنابراین اینترنت می تواند راه خوبی برای تبلیغات گردشگری باشد.
وی پیشنهاد کرد که ایران بازاریابی اینترنتی را گسترش دهد.

امنیت کاری برای سرمایه گذاران گردشگری وجود ندارد

یک سرمایه گذار بخش خصوصی از نبود امنیت کاری برای سرمایه گذاران گردشگری انتقاد کرد و گفت: افرادی در صنعت گردشگری تصمیم گیری می‌کنند که علم گردشگری ندارند به همین دلیل همیشه این ترس وجود دارد که سرمایه بخش خصوصی به خطر بیافتد.

مجتبی قرائیان، سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت گردشگری گفت: برای دو هزار میلیارد تومان ورودی سرمایه با بانکهای داخلی و خارجی برنامه ریزی کردیم. حتی وزارت اقتصاد نیز اعلام کرد که از این اقدام حمایت می کند اما برای تاییدیه نهایی این سازمان باید تاییدیه سازمانهای دیگر را نیز دریافت می کردیم که در این میان برخی از سازمان همکاری نمی کنند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه