سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان گنج‌یابی بدون فلزیاب!

یادمان

گنج‌یابی بدون فلزیاب!

(مشترکان محترم با عرض پوزش، متن این گزارش ساعت‌هایی پس از انتشار اصلاح شده است، لطفا از متن اصلاح‌شده‌ی جدید استفاده کنید).

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

متخصص گنج‌یابی است اما بدون دستگاه فلزیاب. مشتری‌هایش را خواب می‌کند و مدعی است در دنیای خواب، جای گنج را به آن‌ها نشان می‌دهد. این ترفند یکی از مدعیان و سودجویان تشخیص گنج است که تاکنون زندگی افراد زیادی را در امیدی واهی که هیچ نشانه‌ای برای درصدی از صحت آن‌ها وجود ندارد، تباه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، حدود 20 سال است که گنج‌یابی را در کنار حرفه اصلی‌اش نجاری انجام می‌دهد و مدعی است بدون آن‌که نقشه گنجی وجود داشته باشد، آن‌را پیدا می‌کند.

او تاکید می‌کند برای آنکه کارش به نتیجه برسد، باید کسی را که خواب می‌کند و جای گنج را به او نشان می‌دهد، حتما باید خانم مجردی باشد که ازدواج نکرده باشد!!!

آقای گنج‌یاب کارش را به عرفان نسبت می‌دهد و در ادعای عجیبی می‌گوید: شاید باور نکنید که من فرزند مُرده خودم را با ذکر زنده کرده‌ام! ذکرها اثرات شگفت‌انگیزی دارند.

می‌گوید قبل از هر کاری وضو می‌گیرد و 100 بار ذکری را تکرار می‌کند. سه انگشتر از سنگ‌های متفاوت دارد که به‌نوعی ابزار کارش محسوب می‌شوند و روی هر کدام چیزی نوشته شده است. دو انگشتر را خودش دستش می‌کند و یکی از آنها را به من می‌دهد تا همزمان با آنکه ذکر می گویم، دستم کنم. چشمانم را با دستمالی می‌بندد و بالای سرم می‌ایستد و شروع می‌کند به ذکرخوانی. از من می‌خواهد بعد از سه صلوات آرام آرام ذکر «یاهو» را زمزمه کنم.

هشدار می‌دهد بعد از چند دقیقه که پلک‌ها و سرم سنگین شد، به خواب می‌روم و نور کوچک یا لکه ابری مقابل چشمانم ظاهر می‌شود و باید با صدای بلند به آن سلام کنم و خوش‌آمد بگویم، بعد از سلام آن نور یا ابر به یک انسان تبدیل می‌شود و درون من حلول پیدا می‌کند و سپس باید از او جای گنج را بپرسم و او هم جای گنج و نوع آن را به من نشان می‌دهد. اگر هم طلسمی در کنار گنج وجود داشته باشد، آن‌را نشان می‌دهد.

آقای گنج‌یاب تاکید می‌کند: ممکن است در جلسه اول به نتیجه نرسیم و برای پیدا کردن گنج نیاز باشد چندین جلسه این کار را انجام دهیم. بعد از 20 دقیقه نه نوری مقابل چشمانم حاضر می‌شود و نه ابری. بعد از یک تلاش بیهوده می‌گوید به این کار ایمان قلبی نداری و اعتقاداتت به حق ضعیف است!!!

او در پاسخ به این پرسش که چندبار این کار را انجام داده بیان می‌کند: بارها این کار را انجام داده‌ام و جواب گرفتم.

سپس با بیان ادعایی تکراری که معمولا از سودجویان مدعی گنج‌یابی شنیده می‌شود، گفت: دختر جوانی را خواب کردم و جای گنج را پیدا کردیم اما چون طلسم کار سنگین بود، اجنه‌ها به دنبال انتقام بودند و به خاطر پیامدهایش کار را نصف و نیمه رها کردیم.

هنگامی که می‌پرسم کسانی که به دنبال شما هستند چطور پیدایتان می‌کنند، اظهار می‌کند: بالاخره می‌شناسند دیگر.

آقای گنج‌یاب درباره اینکه تاکنون چند محل گنج را پیدا کرده است، همان ادعای تکراری را بیان کرده، می‌گوید: کسانی که برای این کار جلو می‌آیند، تا خالص و مخلص نباشند، نمی‌توانند ادامه دهند. اگر نیت کسانی که به من مراجعه می‌کنند پلید باشد، گنج غیب می‌شود. برای مثال یک سال در یک منطقه کار کردیم، اما چون صاحب ملک قصد کلاهبرداری داشت، گنج غیب شد و بعد از من هم هر کسی را که آورد، نتوانستند آن‌را پیدا کند.

او ادامه می‌دهد: قبل از شروع کار من با طرف مقابل صحبت می‌کنم که 10 درصد از پولی که از این کار به‌دست می‌آید برای خُمس آن بپردازند و مقداری را برای فقرا در نظر بگیرند و مابقی آن را هم به عنوان دستمزد کار بین گروه تقسیم کنیم، اما اغلب به محض اینکه به پول نزدیک می‌شویم، تصمیم می‌گیرند همه آن را یکجا برای خودشان هزینه کنند.

آقای گنج‌یاب از طریق یکی از دوستانش با این کار آشنا می‌شود و به گفته خودش کم‌کم توانایی اینکه بدون گنج‌یاب محل آن را پیدا کند، به‌دست می‌آورد و حالا هم مشتریان خاص خودش را دارد و برای هر کسی هم این کار را انجام نمی‌دهد. به گفته خودش تا حالا بارها سرش را کلاه گذاشته‌اند، اما چون به این کار عشق می‌ورزد همچنان آن را ادامه می‌دهد‍!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه