سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تخریب میراث تاریخی موصل بدست گروه داعش

خبر

تخریب میراث تاریخی موصل بدست گروه داعش

گروه تروریستی داعش با سیطره بر شهر موصل بسیاری از ابنیه تاریخی و آرامگاه‌های این شهر را تخریب کرده است.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه تروریستی داعش که در حال حاضر کنترل شهرهای شمالی عراق را در دست دارد، در هفته گذشته آسیب زیادی به میراث تاریخی شهر موصل زد. آنها علاوه بر شکستن دو مجسمه شهر، آرامگاه «ابن اثیر»، تاریخ‌دان بزرگ‌ این شهر را تخریب کردند.


به گزارش رویترز، شاهدان عینی اینگونه اعلام کردند که نیروهای داعش پس از ورود به شهر، مجسمه ‌ «عثمان الموصلی»، موسیقی‌دان و خواننده عراقی قرن نوزدهم و مجسمه «ابوتمام»، شاعر عراقی عصر عباسی را شکستند.


آنها پس از سیطره بر نواحی مختلف شهر موصل، سراغ آرامگاه «ابن اثیر»، فیلسوف بزرگ عراق رفتند و بوستان اطراف آرامگاه، گنبد آن و مقبره را تخریب کردند.


«ابن اثیر» فیلسوف بزرگ عرب در قرن دوازدهم همراه با ارتش سلطان صلاح‌الدین به عراق آمد.


به گفته شاهدان عینی، این گروهک ترورستی هرچه بر سر راه‌شان بود را تخریب و خانه‌ها و انبارها را غارت می‌کردند. آنها حتی به حیوانات هم رحم نمی‌کنند و اسبانی را که نمی‌توانند با خود ببرد می‌کشند.


این گروه در کشور سوریه هم فهرست بلندی از تخریب آرامگاه‌ها مساجد،‌ کلیساها و ابنیه تاریخی برجای گذاشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه