سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان به رغم وعده های مکرر مسئولان سازمان میراث فرهنگی

یادمان

به رغم وعده های مکرر مسئولان سازمان میراث فرهنگی

موزه خلیج‌فارس، تعمیرگاه قایق موتوری می‌شود!موزه خلیج فارس هرمزگان باز هم بازدیدکنندگانش را غافلگیر کرد. قایق پرشن گلفی که نیاز به تعمیر دارد، درست ورودی موزه کار گذاشته شده است؛ با این‌حال مسئولان موزه درباره دلیل قرارگیری این قایق اطلاعاتی نمی‌دهند. این موزه، مهمترین موزه جنوب ایران است که می‌تواند در برابر سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از تاریخ این سرزمین دفاع کند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Gran Canaria - nike shox fuse low beam - IwmsaShops - Maspalomas Marathon 2021 , Carreras populares

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ ورودی موزه خلیج‌فارس هرمزگان این روزها مهمان ناخوانده‌ای دارد، یک قایق پرشن گلف که نیاز به تعمیر دارد، درست ورودی این موزه کار گذاشته شده‌است.
 
اطلاعات به دست آمده در مورد این قایق نشان می‌دهد که نه تنها این قایق تاریخی نیست، بلکه نیاز به تعمیر داشته و چون تعمیر نشده به حیاط این موزه منتقل شده‌است. به جز این قایق، اشیاء در حال تعمیری نیز در گوشه و کنار حیاط نابسامان این موزه دیده می‌شود.
 
مسئولان موزه، پاسخ درستی درباره دلیل قرارگیری این قایق رو به روی موزه نمی‌دهند. پرس‌وجوها به نتیجه نمی‌رسد.
 
به نظر می‌رسد که این روزها موزه خلیج فارس، حال خوشی ندارد. این موزه کاربری اصلی خود را از دست داده و جایگاهی برای نگهداری اشیاء نیازمند تعمیر محسوب می‌شود.
 
 
موزه خلیج فارس، راه پس را به جای پیش گرفته است! این تصویر نشان می‌دهد که چطور قایق پرشن گلف را ورودی موزه کار گذاشته‌اند!

 
این در حالی است که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، موزه خلیج فارس، یکی از مهمترین موزه‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود، آن هم در شرایطی که بسیاری از کشورهای این حوزه در حال تاریخ سازی برای کشورشان هستند.
 
موزه خلیج فارس بندرعباس، سال‌های طولانی است که شرایط نامناسبی دارد و مشکل آن تنها وجود همین قایق نیست اما این قایق بسیاری را به لحاظ تاریخی به اشتباه می‌اندازد و همچنین این فکر را در ذهن تداعی می‌کند که این موزه مرکز تعمیر موتور قایق است!
 
پیشتر هم دوستداران میراث فرهنگی در مورد شرایط نامناسب این موزه به رغم موقعیت حساس آن در حوزه خلیج فارس هشدار داده بودند. نداشتن حفاظ شیشه‌ای برای اسکلت‌های اشکانی، شکسته شدن بسیاری از قفسه‌هایی که اشیا تاریخی در آن قرار دارد، انباشت گرد و غبار روی آثار و نبود رسیدگی‌های مستمر از جمله مسایلی است که بارها و بارها در مورد آن ها به مسئولان اداره میراث هرمزگان تذکر داده شده است.
 
مسئولان سازمان میراث فرهنگی، در روز خلیج فارس وعده داده بودند که به آثار تاریخی موجود در خلیج فارس و همچنین موزه‌های آن اعتبارات ویژه اختصاص می‌یابد.
 
با این وجود، اکنون آنچه که بازدیدکنندگان از موزه بندعباس به خاطر می‌سپارند، شرایط  نامناسب داخل موزه و یک پرشن گلفی که بی‌دلیل ورودی موزه کار گذاشته شده‌است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه