سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش در بلوطستان

زیست بوم

آتش در بلوطستان

رويشگاه‌هاي زاگرسي پلدختر، 3روز طعمه حريق بود

برگرفته از همشهری آنلاین-گروه شهری:

آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر که از صبح روز چهارشنبه آغاز شده بود، به گفته مسئولان محلی عصر روز گذشته اطفا شد.

علیرضا احمدوند سرپرست منابع طبیعی استان لرستان که این آتش‌سوزی را بی‌سابقه‌ترین آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان دانست در این رابطه اظهار داشت: با حضور بالگرد امداد در منطقه موفق شدیم که بخشی از آتش سوزی جنگل‌های شمال پلدختر در مله کوه را تا حدودی مهار کنیم. وی با اشاره به اعزام 200 نفر از نیروهای هلال احمر به منطقه، تصریح کرد: این تعداد نیرو به همراه نیروهای منابع طبیعی و ستاد حوادث بین 2منطقه شمال و جنوب پلدختر تقسیم شده‌اند تا روند عملیات اطفای حریق در هر دو منطقه پیگیری شود.

احمدوند با اشاره به هلی‌برد نیروها به همراه تجهیزات به منطقه آتش‌سوزی در جنوب پلدختر، ابراز امیدواری کرد که آتش سوزی جنگل‌های جنوب پلدختر نیز به‌طور کامل مهار شود. احمدوند با تاکید بر اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات صورت نگرفته است، عنوان کرد: تاکنون 500 هکتار از مراتع و جنگل‌های بلوط شهرستان پلدختر در این آتش‌سوزی از بین رفته‌اند.به گزارش همشهری، این آتش‌سوزی 10 روز پس از آن رخ داد که مسئولان امر چهارم مرداد و در مراسم افتتاح پایگاه ویژه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در استان کرمانشاه که با حضور خبرنگاران حوزه محیط‌زیست برگزار شد، اعلام کردند آمادگی مقابله با انواع آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها را دارند.

اخباررسیده از آن حکایت دارد که بالگرد اعزامی از کرمانشاه یک بالگرد نفربر بوده، در این عملیات اقدام به هلی برد نیروها به محل کوه‌های صعب العبور پلدختر کرده و تیم‌های امدادی نیز برای رسیدن به محل آتش باید چند کیلومتری به همراه دبه‌ها و بطری‌های آب پیاده روی می‌کردند. همچنین یک کارشناس محیط‌زیست در این رابطه در گفت‌وگو با مهر گفت: ما همواره هزاران میلیارد تومان در احداث پروژه‌هایی که خودشان در نهایت عامل از بین رفتن جنگل‌های زاگرس می‌شوند، خرج می‌کنیم اما برای حفاظت از داشته‌های خدادادی این سرزمین که همانا جنگل‌های خدمت رسان هستند و بیش از 50 درصد از منابع آبی ایران را تامین می‌کنند، ریالی خرج نمی‌کنیم!

محسن تیزهوش ادامه داد: جای بسی تعجب است که استان لرستان با داشتن چنین عرصه عظیمی از جنگل و مرتع در مواقع اضطراری و حساس با دستان خالی یا بطری‌ها و دبه‌های آب به جنگ آتش رفته باشد. مراد سپهوند ، دبیر تشکل حامیان محیط‌زیست لرستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با مهر از روند رو به رشد آتش سوزی در جنگل‌های استان به‌شدت انتقاد کرد و گفت: درحالی‌که عمده جنگل‌های لرستان در مناطق صعب العبور قرار دارند هنوز این استان مجهز به بالگرد امداد نیست و ما هر ساله شاهد از دست رفتن بخشی از جنگل‌های استان هستیم. استان لرستان دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و 810 هزار هکتار مرتع است و یکی از غنی‌ترین استان‌ها به لحاظ وجود جنگل‌ها و مراتع در زاگرس محسوب می‌شود.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | DH1301 , nike mens woven bonded pants sets made , nike mens woven bonded pants sets made G NRG 'Leopard' , 800 - FitforhealthShops

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه