سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خشکیدگی 100 درصدی 30 هزار هکتار از جنگلهای بلوط لرستان

زیست بوم

خشکیدگی 100 درصدی 30 هزار هکتار از جنگلهای بلوط لرستان

خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی استان لرستان از خشکیدگی 100 درصدی 30 هزار هکتار از جنگلهای بلوط لرستان خبر داد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش خبرنگار مهر، مجید توکلی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان گفت: پدیده زوال بلوط خاص کشور ایران نبوده و یک مشکل جهانی در این حوزه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پیش از کشور ایران، بیماری خشکیدگی و زوال درختان در دیگر نقاط دنیا نیز رخ داده است تصریح کرد: این در حالیست که هنوز علت اصلی این بیماری و یک راهکار برای درمان آن در دنیا معرفی نشده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: متخصصان این حوزه وقتی بالای سر درخت بیمار می روند به مانند یک صحنه قتل دنبال سرنخ هایی در مورد علت خشکیدگی می گردند ولی متاسفانه مطابق بررسیهای صورت گرفته تاکنون عوامل موثر در خشکیدگی هر درخت در هر منطقه با دیگر مناطق متفاوت است.

توکلی با بیان اینکه در سازمان جنگلها برای مقابله با این پدیده از تجربیات جهانی و نظرات کارشناسان خارجی استفاده شده است یادآور شد: متاسفانه وضعیت این بیماری در جنگلهای لرستان به گونه ای است که از درختان جوان گرفته تا درختان 70 ساله درگیر این بیماری و خشک شده اند.

وی عنوان کرد: مطابق آخرین بررسی ها عرصه ای نزدیک به 30 هزار هکتاری از جنگلهای استان لرستان به طور 100 درصدی دچار خشکیدگی شده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه هر روز بر دامنه خسارات و تخریب ها اضافه می شود بیان داشت: مطابق آخرین اطلاعات و ارزیابی ها یک چهارم جنگلهای زاگرس بر اثر این بیماری دچار خسارت شده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه