سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش پارک ملی گلستان خاموش شد؛ اما به جان جایی دیگر افتاد

زیست بوم

آتش پارک ملی گلستان خاموش شد؛ اما به جان جایی دیگر افتاد

بلافاصله پس از مهار آتش سوزی روز گذشته در پارک ملی گلستان، حوالی صبح امروز، آتش سوزی بسیار وسیعی بخش‌های دیگری از پارک را در بر گرفت. این آتش سوزی در محدوده محیط بانی دشت به وقوع پیوسته و آتش ‌مهارناشدنی عنوان شده است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Women's Nike shoes, clothing and accessories

بلافاصله پس از مهار آتش سوزی روز گذشته در پارک ملی گلستان، حوالی صبح امروز آتش‌سوزی بسیار وسیعی بخش‌های دیگری از پارک را در بر گرفت.

به گزارش «تابناک»، مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این آتش سوزی در منطقه ییلاق و محدوده محیط‌بانی دشت به وقوع پیوسته و گستره آتش ‌بسیار‌ بوده و آتش مهارنشدنی عنوان شده است.

احمد دباغیان افزود: هم اکنون گروه‌های متعددی از نیروهای محیط زیست و گروه‌های مردمی برای خاموش کردن ‌آتش رهسپار منطقه شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در جریان آتش سوزی روز گذشته، ده هکتار از عرصه‌های طبیعی پارک ملی گلستان ‌کامل در آتش سوخت؛ اما گویا آتش سوزی که از صبح امروز آغاز شده، شدت و گستره بسیار بیشتری داشته باشد.

به نقل از دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، علت بروز این آتش سوزی هنوز مشخص نیست، ولی به احتمال فراوان عوامل انسانی به ویژه روشن نمودن آتش توسط گردشگران عبوری، دلیل وقوع این آتش سوزی است و با توجه به بروز حریق‌های پیاپی در پارک ملی گلستان، عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها بسیار متحمل به نظر می‌رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه