سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم علت آتش سوزي منطقه حفاظت شده سالوك نامشخص است

زیست بوم

علت آتش سوزي منطقه حفاظت شده سالوك نامشخص است

خبرگزاری مهر: مديركل منابع طبيعي خراسان شمالي گفت: دليل آتش سوزي منطقه حفاظت شده سالوك هنوز نامعلوم و موضوع در حال پيگيري است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | THE SNEAKER BULLETIN

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كارشناسان منابع طبيعي خراسان شمالي همچنان مشغول بررسی علل این آتش سوزی هستند، اما يكي از احتمالات وقوع اين حادثه را سهل انگاري گردشگران عنوان مي كنند.

وی با بيان اينكه منطقه حفاظت شده سالوك داراي گونه هاي مختلف گياهي و جانوري است عنوان كرد: گونه هايي از جمله زرشك، ارس، كلاه ميرحسن و انواع گندميان اين منطقه در شعله هاي آتش از بين رفتند.

اين مسئول افزود: با حضور دو گروه از منابع طبيعي شهرستان جاجرم، يك اكيپ از شهرستان بجنورد، نيروهاي محيط زيست استان و با كمك بخشداري شوقان و اهالی منطقه، این آتش سوزي مهار شد.

مديركل منابع طبيعي خراسان شمالي تصريح كرد: به دليل اينكه آتش سوزي در روز جمعه رخ داده است احتمال اينكه به واسطه سهل انگاري كوهنوردان و يا افراد اطراف منطقه به وقوع پيوسته، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر آتش سوزي که روز جمعه سيزدهم تيرماه جاري در منطقه سالوک رخ داد، بیش از پنج هكتار از عرصه اين منطقه  در آتش سوخت ؛ اما علت آن هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است.

خراسان شمالي از چهارمنطقه حفاظت شده، سه پارك ملي، يك پناهگاه حيات وحش و سه اثر طبيعي و ملي برخوردار است و منطقه حفاظت شده سالوك نيز در شمال غربي اسفراين واقع شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه