سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سمسکنده اسیر بی توجهی دست اندرکاران محیط زیست

یادمان

سمسکنده اسیر بی توجهی دست اندرکاران محیط زیست

سمسکنده جنگلی زیباست اما مدت‌هاست که زیبایی‌های خود را از دست داده و به زباله‌دانی بدل شده‌است. جنگلی زیبا در ساری کم‌کم حیات خود را از دست می‌دهد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ نزدیک سارى به جنگلى می‌رسیم که پناهگاه حیات وحش سارى نام دارد. از میان این جنگل جاده زیبایی شما را به روستاى زرین آباد فرا می‌خواند، جاده را پى می‌گیریم، گویا اشتباهى آماده‌ایم، خوب که نگاه می‌کنم می‌بینم، که درست آمدیم.
 
چشم اندازی که دل هر کسی را می‌آزارد و بیشتر شبیه به یک زباله‌دانی می‌ماند. از خودرو که  پیاده می‌شوم، کمى آنسوترهر چه که بخواهى پیدا می‌شود از شیشه، پلاستیک، آهن، لیوان‌های پلاستیکی، سرنگ، شیشه‌هاى دارویی خوراکى و ترریقى، هر چه پیشتر می روم زباله‌ها بیشتر می‌شوند و انگار نه انگار اینجا جنگل است، زباله‌ها جاى خش خش دلنشین برگ‌ها را در زیر پا گرفته و خودخواهى و ناآگاهی این زباله‌ها را گرد هم آورده است.
 
مکانی که در عکس گرفته شده از گوگل می‌بینید، به گفته فردی محلى، ٢٠ سال محل دفن زباله‌هاى سارى است.
 
آری این جنگل سمسکنده همانند دیگر جنگل‌های ایران بخت بدى دارد، دو سال است که دوستداران طبیعت به ساری می‌روند برای پاکسازی اما انگار نه انگار، هر روز بدتر از دیروز هر سال بدتر پارسال!
 
از دلیل‌های رها کردن زباله در این جنگل می‌توان از مسافت دور ١٤٠ کیلومتری ساری، تفکیک نکردن زباله، گرانى سوخت، بی‌توجهی پیمانکار و در اولویت نبودن اهمیت زیست بوم از سوی دست اندرکاران نام برد.
 
عارف درویش

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه