سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم جنگل‌های سیروان در "آتشی عمدی" سوخت

زیست بوم

جنگل‌های سیروان در "آتشی عمدی" سوخت

مراد یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: با ورود بالگرد آب‌پاش ویژه اطفا حریق و حضور نیروهای مردمی عملیات مهار آتش‌سوزی مهارشده است ولی به دلیل وسعت آتش‌سوزی درخواست هواپیما حمل آب با ظرفیت حمل 4 هزار لیتر آب داده شد که این هواپیما تا ساعتی دیگر وارد استان می‌شود.

دکتر رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز دراین‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: در حال مساحی وسعت آتش‌سوزی هستیم و هم‌اکنون آتش‌سوزی تاحدوی مهارشده است و به‌طور کامل از توسعه آن جلوگیری شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون بالگرد آب‌پاش نیز دو سری آب بر روی جنگل‌ها پاشیده است گفت: با درخواست ستاد بحران هواپیما آب‌پاش ساعت 14 وارد استان می‌شود و امید است با ورود هواپیما حمل آب، آتش‌سوزی به‌صورت کامل مهار شود.

حجت‌الله فتحی، معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان عمدی بودن آتش سوزی گفت: با درگیری بین اهالی روستای شاه قلندر علیا بر اثر اختلافات خانوادگی با آتش زدن خرمن محصولات کشاورزی این آتش به جنگل‌های منطقه هم سرایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آتش‌سوزی جنگل‌های دامنه منطقه جنگلی قلارنگ واقع در "درون کفره" پشت روستای شاه قلندر شهرستان سیروان از دیروز بعدازظهر آغازشده است و به دلیل وزش باد و صعب‌العبور بودن و پوشش گیاهی منطقه قابل‌مهار نبود و وسعت عظیمی از منطقه را در برگرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه