سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ۱۰۰هکتار ازجنگل‌های بویراحمدطعمه حریق شد/کمبود امکانات اطفای حریق

زیست بوم

۱۰۰هکتار ازجنگل‌های بویراحمدطعمه حریق شد/کمبود امکانات اطفای حریق

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی دو آتش‌سوزی طی دو روز اخیر در جنگل‌های شهرستان بویراحمد، نزدیک به ۱۰۰ هکتار از این جنگل‌ها طعمه حریق شدند.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | adidas

محمد رحیم برزمند درگفتگو با خبرنگار مهر افزود: اولین آتش سوزی روز سه شنبه در منطقه "راه مالی"، " آب گرمک" و" آب زالو" شهرستان بویراحمد رخ داد که طی آن بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و جنگلهای منطقه در آتش سوخت.

وی بیان کرد: این آتش سوزی پس از ساعتها تلاش نیروهای امدادی و  مردمی و با کمترین امکانات اطفا شد.

برزمند از دستگیری عامل آتش سوزی در این منطقه خبرداد و اظهار داشت: این فرد قصد آتش زدن علفهای هرز مزرعه خود را داشت که آتش گسترش می یابد و به جنگل نیز سرایت پیدا می کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همچننی از وقوع دومین آتش سوزی طی دو روز گذشته در منطقه کهوای شهرستان بویراحمد خبرداد و گفت: این آتش سوزی عصر چهارشنبه آغاز و شب گذشته به طور کامل خاموش شد.

وی افزود: ۵۰ هکتار از جنگلهای انبوه و مراتع این منطقه شامل درختان بلوط، بنه، کیکم و زالزالک در پی این آتش سوزی دچار حریق شدند.

امکانات اطفای حریق جنگل ابتدایی و ناکافی است

 برزمند اظهار داشت: در اطفای حریق جنگلهای این منطقه نیروهای تیپ ۴۸ فتح، هلال احمر، آتش نشانی و بسیج، نیروهای منابع طبیعی را یاری کردند.

وی علت این آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: به نظر می رسد حضور گردشگران در این منطقه و عدم خاموش کردن آتش موجب بروز این آتش سوزی شده است.

وی امکانات اطفای حریق جنگل در این استان را ابتدایی و ناکافی دانست و گفت: اطفای حریق در جنگلها با بیل و شاخ و برگ درختان انجام می شود.

برزمند گفت: وجود بالگرد برای حضور به موقع نیروها در محل آتش سوزی و پشتیبانی نیروهای اطفای حریق در این استان ضروری است.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد پس از استانهای شمالی بیشترین سرانه جنگل را دارد و ۲۰درصد جنگلهای زاگرس در این استان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه