جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم یک قلاده خرس حوالی چادر عشایر واقع در پارک ملی لار مشاهده شد

زیست بوم

یک قلاده خرس حوالی چادر عشایر واقع در پارک ملی لار مشاهده شد

خبرگزاری مهر: سرپرست پارک ملی لار از نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به چادرهای عشایری واقع در پارک ملی لار خبر داد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Discount Shoes, Clothing & Accessories , Giftofvision

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست پارک ملی لار اظهار داشت: در هفته جاری خبر نزدیک شدن یک خرس قهوه ای به چادرهای عشایری از سوی عشایر به محیط بانی کمردشت گزارش شد که بلافاصله سرپرست پاسگاه به همراه یکی از محیط بانان به منطقه اعزام و موضوع را بررسی کردند.

نقی میرزاکریمی با اشاره به اینکه خرسی توسط محیط بانان مشاهده نشد و امکان تصویربرداری از این حیوان بوجود نیامد گفت: اما پنج نفر از عشایر منطقه نزدیک شدن خرس به چادرها را تأیید کردند.

این مسئول با بیان اینکه موارد لازم در خصوص  این موضوع به عشایر تذکر داده شد تصریح کرد: متأسفانه برخلاف مقررات پارک های ملی عشایر در طول تابستان در تمام وسعت پارک ملی لار حضور دارند.

شکارچی غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع کاوه ده دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه عنوان کرد: طی تماس تلفنی یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر وجود یک گروه شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات زرین دشت منطقه شکار ممنوع کاوه ده ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه سریعا به محل اعزام  شدند.

رضا کرمی با اشاره به اینکه  پس از بررسی و جستجو منطقه یک دستگاه موتور سیکلت رها شده مشاهده شد افزود:  محیطبانان با جستجو بیشتر و پیدا کردن ردپای شکارچیان در نهایت حوالی غروب موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز به همراه کشف و ضبط لاشه دو راس قوچ و میش وحشی شدند.

وی گفت: متهم ضمن پرداخت ضرر و زیان وارده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و شناسایی دیگر شکارچیان تحویل مراجع قضایی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه