جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کشف 555 تن (پانصد و پنجاه و پنج هزار کیلو) مواد مخدر

خبر

کشف 555 تن (پانصد و پنجاه و پنج هزار کیلو) مواد مخدر

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 86، سال سیزدهم، اردیبهشت و خرداد 1394، رویه 22

این میزان کشف برابر است با سرانه 74 گرم در کشور، حساب کنید، میزان مصرف را ؟!


***


 قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف 555 تن انواع موادمخدر در سال 93 و دستگیری 271 هزار قاچاقچی خبر داد و گفت : 75 درصد مواد مکشوفه تریاک، 14 درصد حشیش، 5 درصد هروئین و مرفین، یک درصد شیشه و 2 درصد مجموع مواد مکشوفه را سایر مواد مخدر تشکیل می‌دادند.
    وی با اعلام اینکه کشفیات مواد مخدر نسبت به سال 92 تفاوت قابل توجهی نداشته است، افزود: 76 درصد کشفیات در مرز و محدوده حاشیه مرزها صورت گرفته که 43 تن از آنها را سگهای موادیاب کشف و ضبط کردند.
    جزینی گفت: طی سال گذشته 650 درصد افزایش در کشفیات قرص و آمپول وجود داشته که در مجموع ماموران موفق شدند 87 میلیون و 370 هزار عدد قرص و آمپول اعتیاد آور را کشف و ضبط کنند.
    وی در ادامه با اعلام اینکه در سال گذشته 271 هزار قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند، افزود: 82 هزار و 500 معتاد متجاهر نیز در طول سال گذشته از سوی ماموران جمع آوری شده‌اند.
    قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از انهدام 3 هزار باند تهیه وتوزیع مواد مخدر در طول سال 93 خبر داد.
    دکتر جزینی در ادامه به شهادت 16 نفر از نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر طی درگیری با قاچاقچیان مسلح خبر داد و افزود: در طول سال گذشته 295 آشپزخانه تولید مواد مخدر از نوع شیشه توسط ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و منهدم شده‌اند که از محل شناسایی این آشپزخانه ها و کارگاههای تولیدی 89 درصد کل کشفیات مواد مخدر به دست آمده است.
    وی همچنین به فعالیت و حضور سایتهای خرید و فروش و تهیه مواد مخدر در فضاهای مجازی اشاره کرد و افزود: در سال 93، 150 پروفایل اینترنتی که اقدام به آموزش و انتشار تصاویر ساخت مراحل مختلف مواد مخدر صنعتی و آزمایشگاهی میکردند در سطح فضای مجازی شناسایی و رصد شدند که پلیس فتا با گردانندگان این تارنماها برخورد قضایی و قانونی انجام داده است.
    وی در پایان گفت: در این مدت 278 کیلوگرم مواد مخدر که قرار بود از طریق محموله های پستی جابه جا شوند، توسط اداره پست کشف و ضبط شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه