جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر باستان‌شناسان زیر آب هم به ابوموسی می‌روند

خبر

باستان‌شناسان زیر آب هم به ابوموسی می‌روند

رییس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی از اعزام یک گروه غواصی به جزیره‌ی ابوموسی برای بررسی‌های باستان‌شناسی خبر داد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | nike lunarglide 6 price range chart printable - New Balance 550 'UNC'/ 'Baby Blue' - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از زمانی که اعلام شد یک گروه باستان‌شناس برای انجام بررسی‌های باستان‌شناسی به جزیره‌ی ابوموسی اعزام می‌شوند، چند هفته‌ای می‌گذرد؛ ولی هنوز زمان دقیق آغاز کار و حتا اعزام این گروه مشخص نیست. البته در این مدت، اعضای گروه باستان‌شناسی تغییر کرده‌اند و یک گروه باستان‌شناسی زیر آب نیز همراه آن ها اعزام خواهد شد.

در این‌باره، محمود میراسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: یک گروه غواصی به سرپرستی حسین توفیقیان همراه گروه باستان‌شناسی به جزیره‌ی ابوموسی می‌رود تا بررسی‌هایی را برای یافتن آثار تاریخی در زیر آب انجام دهد. در واقع، این گروه براساس نتایج بررسی‌هایی که در خشکی انجام می‌شود، زیر آب را بررسی می‌کند.

او همچنین ادامه داد: حسن کریمیان از دانشگاه تهران و احمد چایچی و محمد مرتضایی از اعضای گروه باستان‌شناسی هستند که به ابوموسی می‌روند. علاوه بر این، عباس نوروزی از باستان‌شناسان استان هرمزگان در این گروه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این افراد در حالی به ابوموسی اعزام می‌شوند که ابتدا قرار بود باستان‌شناسانی مانند علی‌اکبر سرفراز، حسن کریمیان و اسماعیلی این جزیره را بررسی باستان‌شناسی کنند.

میراسکندری درباره‌ی زمان آغاز کار این گروه، اظهار کرد: آغاز کار هنوز مشخص نیست، زیرا منتظر انجام هماهنگی‌هایی در استان هرمزگان هستیم تا گروه به جزیره‌ی ابوموسی اعزام شود.

در این راستا، مهدی دریانورد - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان - نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امروز و فردا گروه به اینجا می‌آید و مشکلی برای این کار وجود ندارد.

او همچنین دادن هرگونه توضیحی را درباره‌ی انجام کار باستان‌شناسی به زمان حضور باستان‌شناسان موکول کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید