جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار شد

خبر

«جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار شد

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه ، دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد. او سخنرانیش را با «سلام به مردم سرزمینم» آغاز کرد. وی گفت در زمانه ای که همه سیاستمداران با نام کشورشان از جنگ صحبت می کنند ، ایران با نام «فرهنگ غنی و تمدن درخشان خود» با همه دنیا سخن می گوید.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار را از آن خود کرد تا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.

به گزارش «تابناک» ، اصغر فرهادی لحظاتی پیش جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار (Foreign Language Film: "A Separation") را از ساندرا بولاک دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می کرد ، اما اولین فیلمی است که این جایزه را دریافت می کند .

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد. او سخنرانیش را با «سلام به مردم سرزمینم» آغاز کرد. وی همچنین گفت در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا ما را مشاهده می کنند و من تصور می کنم همه آنان خوشحال هستند.  فرهادی همچنین گفت در زمانه ای که همه سیاستمداران با نام کشورشان از جنگ صحبت می کنند ، ایران با نام فرهنگ غنی و تمدن درخشان خود با همه دنیا سخن می گوید.

اصغر فرهادی سخنانش را اینگونه به پایان برد که با افتخار تمام این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم که علیرغم وجود دشمنی ها ، به همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارند.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی‌اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در «جدایی نادر از سیمین» بازی می‌کنند.


علاوه بر این «جدایی نادر از سیمین» برای بخش فیلم نامه غیر اقتباسی هم نامزد دریافت جایزه بود که اسکار در این بخش به فیلم نامه فیلم «نیمه شب» در پاریس وودی آلن رسی.

«کله‌شق» ساخته میشائیل آر. روسکام از بلژیک، «پانویس» ساخته جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، «در تاریکی» ساخته آنی‌یژکا هولاند از لهستان و «آقای لازار» ساخته فیلیپ فالاردو از کانادا دیگر نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بودند.

مراسم اعطاء جوایز اسکار 2012 از ساعت 5 صبح روز دوشنبه در «کداک تیه‌تر » لس آنجلس در حال برگزاری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید