سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با حکم عیسی کلانتری؛ پروین فرشچی برکنار شد

زیست بوم

با حکم عیسی کلانتری؛ پروین فرشچی برکنار شد

 

برگرفته از خبرگزاری مهر

مسعود بربر

معاون دریایی سازمان محیط زیست که با طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان مخالف بود توسط عیسی کلانتری برکنار شد.

پروین فرشچی معاون پیشین محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برکناری‌اش از این معاونت خبر داد.

فرشچی توضیح داد: از امروز دیگر معاون دریایی سازمان محیط‌زیست نیستم و رئیس سازمان محیط‌زیست در حکمی این موضوع را ابلاغ کرده‌اند.

خبرنگاران محیط‌زیست قرار بود از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه در سفری به استان گلستان و دریای خزر، با فرشچی همراه باشند که ساعاتی قبل از سفر، به آنان اعلام شد این سفر «به دلایل یکسری مشکلات» لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است.

گفته می‌شود دلیل برکناری فرشچی، مخالفت وی با طرح انتقال آب خزر به سمنان بوده که عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهور پیگیر آن است. حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز بارها اجرای این طرح را خواستار شده است. با این حال کارشناسان و متخصصان متعددی این طرح را غیراقتصادی، مضر و مخرب محیط‌زیست دانسته‌اند.

معاون پیشین محیط‌زیست ضمن تائید مخالفتش با طرح انتقال آب خزر به سمنان، در خصوص دلیل این برکناری گفت: رئیس هر سازمانی اختیار دارد که در مورد معاونانش تصمیم بگیرد اما دلیل خاصی به عنوان دلیل اصلی برکناری من عنوان نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه