سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ایجاد فروچاله‌ها در هرمزگان

زیست بوم

ایجاد فروچاله‌ها در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: باید برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در هرمزگان نظارت لازم انجام شود.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Continuous Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - neon nike air max 97 actual images in india - 103

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر جاسم جادری در ششمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در آب‌های زیر زمینی و حفاظت از منابع آب باید برنامه‌ریزی و کار لازم انجام شود، عنوان کرد: از سال 85 تا 92 حدود 7200 حلقه چاه در استان هرمزگان حفر شد که بیش از 5000 حلقه آن غیرمجاز بوده و در کل کشور نیز طی این مدت 300 هزار حلقه چاه در کشور حفر شده است.

وی ادامه داد: حفر این چاه‌ها که عمده آنها غیرمجاز بوده موجب نابودی دشت‌ها و ایجاد فروچاله‌ها در استان هرمزگان شده و هم اکنون باید در این خصوص دقت و نظارت لازم انجام شود.

استاندار هرمزگان، تامین آب بندرعباس را از اولویت های مهم دانست و افزود: تامین آب بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان که حدود نیمی از جمعیت استان نیز در این شهرستان سکونت دارند بسیار مهم است.

باید پروژه‌هایی که به تامین آب بندرعباس کمک می‌کنند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

جادری با بیان اینکه روند پیشرفت کار احداث آب شیرین کن‌ها در هرمزگان در نشستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در شرایطی که در وضعیت خشکسالی قرار داریم باید از دیگر منابع همچون دریا برای تامین آب شرب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خطوط انتقال آب باید در تمامی مناطق استان هرمزگان ایجاد شود، اظهار کرد: با مدیریت مناسب و حل مشکلات تامین آب باید شرایطی را فراهم کنیم تا در روند توسعه و سرمایه گذاری در هرمزگان، اختلال ایجاد نشود.

علی اصغر رضایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز با بیان اینکه به علت برداشت‌های غیرمجاز، تمامی آبخوان‌ها در هرمزگان، ممنوع و یا دارای آب شور هستند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 53 حلقه چاه غیرمجاز در استان هرمزگان مسدود شده است. همچنین برای جلوگیری از هدر رفت آب، تعمیرات لازم در خط انتقال آب میناب به بندرعباس انجام شد.

وی با اشاره به مکاتبات شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با وزارت نیرو برای تخصیص آب از سد جگین، افزود: وزارت نیرو معتقد است، انتقال آب شرب جگین به بندرعباس به صرفه نیست و باید به جای آن در بندرعباس آب شیرین کن احداث شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان افزود: طبق درخواستی که به وزارت نیرو ارائه کرده‌ایم، خواستار شدیم که از سد جگین سالانه 9 میلیون مترمکعب آب به کشاورزان شهرستان بشاگرد اختصاص داده شود که در انتظار تایید این درخواست هستیم.

رضایی با بیان اینکه به علت برداشت‌های غیرمجاز، برداشت از تمامی آبخوان‌ها در هرمزگان، ممنوع شده و یا دارای آب شور هستند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 53 حلقه چاه غیرمجاز در استان هرمزگان مسدود شده است.


وی همچنین در این نشست گزارشی از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 94 را ارائه کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید