سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم اعلام میزان حجم آب سدهای پنج گانه تهران

زیست بوم

اعلام میزان حجم آب سدهای پنج گانه تهران

حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج گانه تهران بیش از 733 میلیون متر مکعب استمدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج گانه تهران بیش از 733 میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 95 میلیون مترمکعب بیشتر می باشد اما در مقایسه با حجم نرمال و سال های پرآبی 53 میلیون متر مکعب کمتر است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، «خسرو ارتقایی» با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی درخصوص وقوع بارش و احتمال سیلاب، اظهارداشت: این شرکت بر اساس پیش بینی هایی که درخصوص آوردهای سدها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و بلندمدت انجام می گردد نسبت به برنامه ریزی جهت آبگیری مخازن سدها و کنترل سیلاب های بهاری اقدام می نماید.
وی افزود: در همین راستا خروجی سدها با هماهنگی مراکز مرتبط از جمله مدیریت بحران استانداری های تهران و البرز و با اعلام قبلی افزایش می یابد.

ارتقایی ادامه داد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر 167 میلیون مترمکعب می باشد که به منظور کنترل سیلاب، خروجی آب این سد طی روزهای گذشته به تدریج افزایش یافته که روز شنبه به 40 مترمکعب در ثانیه رسید.

به گفته ارتقایی، این در حالی است که میزان ورودی آب به مخزن این سد حدود 55 متر مکعب در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین حجم آب موجود در سد لتیان را معادل 68.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دبی ورودی به این سد حدود 50 متر مکعب در ثانیه است و به همین میزان نیز از خروجی سد، در رودخانه جاجرود رهاسازی می شود.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است حجم کل مخزن سد لتیان 76 میلیون مترمکعب است و هم اکنون به منظور مدیریت سیلاب میزان ورودی و رهاسازی در این سد یکسان شده است تا در صورت تداوم بارش ها و سیلاب

های بعدی امکان کنترل آنها وجود داشته باشد.

ارتقایی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سدهای طالقان و ماملو هیچگونه سرریزی ندارد، گفت: در زمان کنونی، 90 درصد حجم مخزن سدهای امیرکبیر و لتیان، 67 درصد مخزن سد طالقان و 61 درصد حجم مخزن

سد ماملو پر شده است و کلیه رهاسازی ها به شکل برنامه ریزی شده و به منظور کنترل سیلاب انجام می گیرد.

وی همچنین با اشاره به بارش های ثبت شده در استان تهران، اظهارداشت: حجم بارش های استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 215 میلیمتر رسیده است که این میزان در مقایسه با 180 میلیمتر سال

گذشته 19 درصد افزایش یافته است. با این حال، حجم بارش های سال جاری در استان تهران همچنان در مقایسه با دوره بلند مدت 48 ساله، چهار درصد کاهش نشان می دهد.

ارتقایی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار و وقوع بارش باران، لذا امکان سیلاب های مخرب در سطح حوضه های آبریز، رودخانه ها و مسیل های استان تهران وجود دارد.

وی گفت: گردشگرانی که قصد تفریح در اطراف رودخانه ها و مسیل های اطراف تهران را دارند باید نسبت به هشدارهایی که از سوی سازمان های مربوطه اعلام می شود توجه جدی داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه