سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم رسیدن آب به تالاب گاوخونی بعد از 10 سال

زیست بوم

رسیدن آب به تالاب گاوخونی بعد از 10 سال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه رسیدن آب به تالاب گاوخونی به معنای احیای این تالاب نیست و راه درازی در پیش داریم،گفت: کشاورزان، مردم منطقه شرق اصفهان در رسیدن آب به تالاب گاوخونی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Nike, adidas, Converse & More

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه رسیدن آب به تالاب گاوخونی به معنای احیای این تالاب نیست و راه درازی در پیش داریم،گفت: کشاورزان، مردم منطقه شرق اصفهان در رسیدن آب به تالاب گاوخونی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش ایسنا، حمید ظهرابی در آئین شکرگزاری رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی که به همت تشکل‌های زیست محیطی مرکز استان و مردم اهالی ورزنه و شرق اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید حداقل 176میلیون متر مکعب آب وارد تالاب بین المللی گاوخونی شود تا این تالاب احیا شود، گفت: خواستار همکاری بیشتر کشاورزان و مردم برای صرفه جویی و استفاده اصولی از آب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مجموعه کشاورزان و اهالی مردم شرق اصفهان که طی 15 روز گذشته با زبان روزه در گرمای شدید و به صورت خود جوش اقدام به لایروبی بخش هایی از رودخانه کرده و با همت و تلاش خود از برداشت های غیر قانونی آب از چاه ها و کانال های غیر مجاز جلوگیری کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش کشاورزان و مردم شرق اصفهان روزی احیای این تالاب بین المللی را جشن یگیریم.

ظهرابی این اقدام اثر بخش مردمی را به عنوان نماد موفقی از همدلی و همزبانی دولت مردم دانست و افزود: با مشارکت شرکت آب منطقه ای چاه های غیر مجاز پلمپ می شود و 10هزار کنتور نیز بر روی چاه های آب کشاورزی نصب می شود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من اگر مشارکت و همکاری کشاورزان در رسیدن آب به تالاب گاوخونی نبود این اتفاق نمی افتاد، گفت: در واقع کشاورزان منطقه از منفعت زود گذر خود گذشت کرده تلاش کردند از برداشت های غیر مجاز آب جلوگیری کنند و بستر را برای رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی فراهم کنند.

بنابر این گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، تشکل های زیست محیلی مرکز استان و اهالی شرق اصفهان، ورزنه و زیار در این مراسم شکرگزار رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی بعد از 10 سال بودند و در این راستا با بالا بردن دستان خودبه سوی آسمان حمد و ثنای خداوند را برای این نعمت به جا آوردند و برای تداوم جاری بودن آب در تالاب بین المللی گاوخونی دعا کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید