جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش والیبال در یک قدمی رویای جام جهانی

ورزش

والیبال در یک قدمی رویای جام جهانی

تیم ملی والیبال ایران در حالی ساعت 22:30 دقیقه امشب به وقت تهران برای دومین بار در قاهره و در مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال به مصاف تیم ملی مصر می‌رود که فاصله چندانی تا تحقق رویای اولین حضورش در لیگ جهانی ندارد. بر اساس قرعه کشی صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی والیبال تیم ایران برای رسیدن به لیگ جهانی باید در دو مسابقه در قاهره طی روزهای دهم و دوازدهم شهریور ماه به مصاف مصر می‌رفت.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

شاگردان خولیو ولاسکو در نخستین بازی که جمعه شب گذشته برگزار شد موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر میزبان خود را شکست دهند. آنها اکنون بسیار امیدوارند تا امشب در دومین بازی هم پیروز شوند و گام مهمی در رسیدن به لیگ جهانی والیبال بردارند. تیم ایران در صورت عبور از مصر در دو بازی پیاپی در تهران میزبان ژاپن خواهد بود و در نهایت برنده آن مسابقه به عنوان نماینده آسیا در لیگ جهانی حضور پیدا می‌کند.

این در حالی‌است که والیبالیست‌های ایرانی در سال‌های اخیر بارها ژاپن را در خاک این کشور شکست داده‌اند و عبور از سد این تیم در تهران برای شاگردان ولاسکو ماموریت دشواری به نظر نمی‌رسد.

تیم ایران در نخستین دیدار انتخابی لیگ جهانی درسه‌ست پیاپی و با نتایج (33-31، 25-22، 25-19) مقابل مصر به برتری رسید. ست نخست این مسابقه بسیار پایاپای دنبال شد و کار تا امتیاز 31 مساوی پیش رفت. تا اینکه بالاخره ایران توانست اختلاف دو امتیازی ایجاد کند و این ست را به سود خود به پایان ببرد. استفاده از شهرام محمودی در ترکیب اصلی که چندین بار با آبشارهای دیدنی‌اش دفاع مصر را مغلوب کرد، سورپرایز بزرگ ولاسکو به شمار می‌رفت.

مصری‌ها پس از آنکه ست دوم را هم واگذار کردند، در ست سوم بسیار بی‌انگیزه و ناامید ظاهر شدند. ایران این ست را بسیار توفانی آغاز کرد و در همان ابتدا 4 امتیاز گرفت. شهرام محمودی که در دو ست قبل 12 امتیاز گرفته بود، باز هم خوب کار می‌کرد و توپش را از فراز دست مدافعان عبور می‌داد. تیم ایران در نهایت با اختلاف شش امتیاز این ست را هم به سود خود خاتمه داد تا مشخص شود مصری‌ها حتی با در اختیار داشتن امتیاز میزبانی هم حریف قابل اعتنایی برای والیبال ایران محسوب نمی‌شوند.

خولیو ولاسکو پس از این بازی با اشاره به این نکته که پیروزی 3 بر صفر، شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد در اختیار ایران قرار داد به خبرنگاران گفت:« این نتیجه می‌تواند در بازی دوم برعکس شود و به نفع مصر باشد، چراکه ما مقابل مصر بازی را خیلی بد شروع کردیم اما توانستیم به بازی برگردیم و گیم اول را که خیلی هم مهم بود، برنده از زمین خارج شویم. ذهن بازیکنان تیم ایران برای بازی بعدی آمادگی خوبی دارد و این موضوع می‌تواند کمک کند تا از نظر فنی و روحی برتر از حریف باشیم.»

 

پیروزی تیم‌ملی والیبال ایران مقابل مصر در شرایطی رقم خورد که میزبان از چند روز قبل کارشکنی‌هایی را علیه والیبالیست‌های ایرانی آغاز کرده بود. مصری‌ها از همان فرودگاه مهمان‌نوازی را شروع کردند. معطلی سه ساعت و نیمه تیم‌ملی والیبال ایران در فرودگاه بخش اول کار بود. کار به جایی رسید که حتی صدای ولاسکو هم درآمد و او تلفنی به مسئولان FIVB اعتراض کرد.

حتی بعد از آنکه تیم اجازه ورود به قاهره را گرفت، دردسرها تمام نشد. مصری‌ها به روادید مهدی مهدوی، پاسور دوم تیم ایران ایراد گرفتند و او مجبور شد دو ساعت دیگر هم با امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی در فرودگاه بماند. داستان به اینجا ختم نشد و مصری‌ها به جای اینکه سالن اصلی مسابقه‌ را برای تمرین به تیم‌ملی والیبال ایران بدهند، تیم مهمان را برای تمرین به سالن کاراته بردند. اما وقتی کادرفنی زیر بار نرفت، میزبان کوتاه آمد و بالاخره ظهر پنج‌شنبه زمین اصلی را در اختیار ایران قرار داد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره این کارشکنی‌ها می‌گوید‌:« مسئولان فدراسیون والیبال مصر مدعی‌اند، معطلی تیم‌ملی در فرودگاه ربطی به آنها نداشته است. در واقع مسائل ورود تیم را پلیس و ارتش باید حل می‌کردند. ظاهراً ارتش مصر بیش از همه بچه‌های ما را اذیت کرده است. مثلا ویزای مهدوی هم مثل بقیه بازیکنان صادر شده بوده، اما ظاهراً اسم او با اسامی موجود در لیست سیاه ارتش مصر تشابه داشته به همین خاطر مهدوی را بیشتر در فرودگاه نگه داشتند. مشابه این ماجراها سال قبل هم گریبان ژاپنی‌ها را در مصر گرفته بود. به‌هر‌حال معطلی تیم‌ملی ایران در فرودگاه خارج از دست فدراسیون والیبال میزبان بوده است.»

 

ملی پوشان ایران سال گذشته و در چارچوب رقابت های جهانی ژاپن هم موفق به شکست دادن مصر شده بودند.

تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر 3 سال پیش در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی در 2 دیدار به مصاف هم رفتند که در هر 2 مسابقه مصری‌ها ایران را شکست دادند و شانس حضور در لیگ جهانی را از والیبالیست‌های ایرانی گرفتند. بازی دوم تیم‌های ایران و مصر ساعت 22:30 امشب به میزبانی مصری‌ها برگزار خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه