جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش لیگ جهانی والیبال 2014؛ ایران با اقتدار ایتالیا را شکست داد/ 3 امتیاز ارزشمند برای شاگردان کواچ

ورزش

لیگ جهانی والیبال 2014؛ ایران با اقتدار ایتالیا را شکست داد/ 3 امتیاز ارزشمند برای شاگردان کواچ

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود برابر ایتالیا در چارچوب هفته پنجم رقابتهای لیگ جهانی به پیروزی دست یافت تا سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را به خود اختصاص دهد و انتقام باخت برابر حریف در دیدار رفت را بگیرد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Women's Nike Air Force 1 Shadow trainers - Latest Releases - IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا نخستین بازی خود را در چارچوب هفته پنجم رقابتهای لیگ جهانی عصر امروز جمعه برگزار کردند. در این بازی که از ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد شاگردان کواچ با اقتدار در سه ست متوالی برابر حریف برنده شدند.

تیم کشورمان در این بازی به ترتیب با امتیازات 25 بر 18، 25 بر 20 و 25 بر 15 مقابل ایتالیا برنده شد. تیم ایران با این برد ارزشمندی که کسب کرد 3 امتیاز را به جمع امتیازات قبلی خود اضافه کرد و با 10 امتیاز موقتا در رده دوم جدول رده‌بندی گروه A قرار گرفت.

اسلوبودان کواچ در شروع این بازی از ترکیب محمودی، معروف، قائمی، ظریف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و ظریف(لیبرو) استفاده کرد و مائورو بروتو هم در تیم ایتالیا از برتا، ویتوری، لانزا، بارانوویچ، جیووی و راندازو در شروع بازی استفاده کرد.

ایتالیایی‌ها با وجود اینکه تیم اصلی را به تهران نیاورده بودند سعی کردند شروع خوبی در ست نخست داشته باشند. هر چند دو تیم در امتیاز اول برابر شدند ولی دو اشتباه متوالی از میرزاجانپور در خط حمله دو امتیاز برتری را به مهمان داد. توپگیری خوب محمودی در انتهای زمین و اسپک همین بازیکن از پشت خط ایران را در امتیاز 4 به ایتالیا رساند و پس از آن امتیاز سرویس میرزاجانپور و دفاع خوب موسوی ایران را به امتیاز شش رساند. دریافت‌های خوبی که تیم کشورمان در انتهای زمین داشت در نهایت 8 بر 5 ایران را در وقت اول استراحت فنی به دنبال داشت.

بازیکنان ایران روند خوب خود را ادامه دادند و حتی برتری 12 بر 7 را روی تابلو ثبت کرد که در این لحظه سرمربی تیم ایتالیا تقاضای تایم اوت کرد. ایتالیایی‌ها که روحیه لازم را در جو وحشتناک سالن آزادی نداشتند در این لحظات توان برابری با تیم کشورمان را نداشتند با این حال یک تک روی حرکت موسوی این تیم را امیدوار کرد به بازی برگردد چرا که فاصله کاهش یافت و نتیجه 14 بر 11 برای ایران روی تابلو ثبت شد. تیم ایران روی توپ‌گیری استثنایی ظریف و متعاقب آن دفاع موسوی برتری 16 بر 11 را در وقت دوم استراحت فنی به ثبت رساند.

ایتالیا با بازگرداندن سرویس و یک پوئن سرویس توسط برتا فاصله را کمتر کرد اما اسپک عالی موسوی و پوئن سرویس همین بازیکن باعث شد تا سرمربی ایتالیا تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کند با این حال موسوی بار دیگر پوئن سرویس گرفت. دفاع عالی غلامی برتری 20 بر 13 تیم ایران را منجر شد تا بروتو دومین تایم اوت خود درخواست کند. بعد از آن تغییری در روند دو تیم ایجاد نشد و ایران در پایان این ست 25 بر 18 برنده شد.

با شروع ست دوم این تیم ایران بود که با آبشار میرزاجانپور نخستین امتیاز را کسب کرد. دفاع روی تور ایران که در ست نخست عالی بازی کرده بود با دفاعی دیگر برتری 3 بر یک تیم کشورمان را منجر شد و بعد از آن دریافت ناقص حریف باعث شد موسوی تیم ایران را به امتیاز چهارم برساند.

ایتالیایی‌ها که نمی خواستند تیم ایران فاصله بگیرد با یک دفاع روی تور خوب فاصله را کاهش دادند. میرزاجانپور با اسپک بدون دفاع خود سرویس را برگرداند و در نهایت امتیازی که معروف روی جای انداختن از حریف گرفت باعث شد تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی 8 بر 4 از ایتالیا پیش بیفتد.

ایتالیا با دو امتیازی که روی اشتباه بازیکنان ایران گرفت به امتیاز ششم رسید ولی اسپک قائمی بازی را برگرداند و بعد از آن خودش هم با یک سرویس عالی ایران را به امتیاز 10 رساند تا مائورو بروتو تقاضای تایم اوت کند. ایتالیا بعد از آن سه امتیاز متوالی گرفت که باعث شد فاصله دو تیم به دو امتیاز کاهش یابد و این بار نوبت کواچ بود که در امتیاز 12 بر 10 تایم اوت بگیرد. این تایم اوت شرایط را به سود ایران بازگرداند. آمدن عبادی‌پور به میدان و بازی خوب تیم کشورمان باعث شد تا در وقت دوم استراحت فنی برتری 16 بر 11 ایران ثبت شود.

در بازگشت دوباره دو تیم به میدان سرمربی ایتالیا روی یک امتیاز اعتراض زیادی داشت و بازی برای دقایقی قطع شد اما در نهایت داور رای خود را به سود ایران داد. بروتو وقتی برتری 22 بر 17 تیم ایران را روی تابلو امتیازات دید بار دیگر تقاضای تایم اوت کرد. تیم ایران در پایان این ست 25 بر 20 پیروز شد تا یک امتیاز را پیش از شروع ست سوم به نام خود ثبت کند.

در ست سوم این ایتالیا بود که به امتیاز اول رسید. دفاع خوب عبادی پور که در بین شش بازیکن اصلی باقی مانده بود ایران را دو بر یک پیش انداخت. خطای مهاجم تیم ایتالیا سومین امتیاز متوالی را برای تیم کشورمان به دنبال داشت و بعد از اینکه ایران 4 بر یک پیش افتاد بروتو دست به تغییر در ترکیب خود زد اما این تیم ایران بود که با دفاع خوب انتهای زمین و اسپک محمودی 5 بر یک برتری خود را ثبت کرد. ایتالیا که تحت فشار فراوانی قرار گرفته بود در وقت اول استراحت فنی این ست 8 بر 3 از ایتالیا پیش افتاد.

ایتالیا پس از آن هم کاری از پیش نبرد و امتیازات منفی بازیکنان این تیم هر لحظه افزایش می یافت. برتری 12 بر 5 ایران باعث شد تا بروتو به دنبال تایم اوت دیگری باشد. همزمان کواچ نیز شهرام محمودی را بیرون کشید تا به این بازیکن استراحت بدهد. غفور جایگیزن وی شده بود. تیم ایران وقت دوم استراحت فنی را 16 بر 7 به سود خود ثبت کرد که نشان از برتری مطلق شاگردان کواچ داشت.

برتری تیم ایران در بازگشت دو تیم به میدان ادامه داشت. دو امتیاز متوالی روی دفاع عالی موسوی و پوئن سرویس امیر غفور از بازی فوق‌العاده تیم ایران حکایت می‌کرد. تایم اوت بعدی بروتو زمانی درخواست شد که روی تابلو برتری 20 بر 9 تیم ایران ثبت شده بود.

کواچ در امتیازات پایانی فیاضی را هم به ترکیب تیم ملی اضافه کرد تا او هم در شرایط مسابقه قرار گیرد. ایتالیا روی سرویس سهمگین وتوری سه امتیاز متوالی گرفت که پس از آن کواچ تقاضای تایم اوت کرد اما باز هم سرویس وتوری دریافت نشد تا ایتالیا به امتیاز 14 برسد. وتوری خطای سرویس داد تا روند به سود تیم ایران تغییر کند. دو امتیاز سرویس از موسوی و در ادامه بازی خوب غفور و فیاضی باعث شد تیم ایران 25 بر 15 این ست را به سود خود خاتمه دهد.

دومین بازی این دو تیم در هفته پنجم لیگ جهانی روز یکشنبه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه