پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پیروزی تیم دوم ایران مقابل ونزوئلا

ورزش

پیروزی تیم دوم ایران مقابل ونزوئلا

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر ونزوئلا پیروز شدند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

تیم ملی والیبال هفتمین و آخرین دیدار خود را در رقابتهای انتخابی المپیک برابر ونزوئلا برگزار کرد و در حالی که از یاران ذخیره خود استفاده می‌کرد حریف خود را شکست داد. این ششمین برد ایران بود.

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۵:۴۰ روز یکشنبه هفتمین دیدار خود را در رقابتهای انتخابی المپیک مقابل ونزوئلا در سالن مترو پولیتن توکیو برگزار کرد و در حالی که از یاران ذخیره خود بهره می برد ۳ بر ۲ پیروز شد. شاگردان لوزانو دست های اول، چهارم و پنجم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۸ برنده شدند و دست های دوم و چهارم را ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۱ واگذار کردند.

ذخیره‌ها در ترکیب اصلی

بعد از صعود تیم ایران به المپیک انتظار می روفت رائول لوزانو به بازیکنان اصلی کشورمان مقابل ونزوئلا استراحت بدهد که در آغاز بازی دو تیم نیز اینگونه شد. حمزه زرینی، مجتبی میزاجانپور، میلاد عبادی پور، مهدی مهدوی، مصطفی شریفات، آرمین تشکری و مهدی مرندی (لیبرو) ترکیب اولیه تیم ایران را تشکیل دادند. در این بین میرزاجانپور در پست پشت خط زن به کار گرفته شد.

دو تیم بازی را برابر آغاز کردند. ونزوئلا مثل دیدارهای قبل خود روی سرویس های خوب بازیکنانش حساب باز کرد و سعی داشت مانع از ایجاد فاصله توسط بازیکنان ایران شود. این تیم تا وقت اول استراحت فنی با ایران خوب پیش رفت.

در امتیاز یازدهم بود که ونزوئلا به ایران رسید اما در ادامه شاگردان لوزانو یک امتیاز برتری را حفظ کردند و وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۵ پیش افتادند. در بازگشت به میدان بازیکنان کشورمان بخصوص با سرویس و دفاع روی تور حریف را تحت فشار گذاشتند و این دست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شدند.

برتری نزدیک ونزوئلا در دست دوم

نخستین امتیاز این دست را تیم کشورمان کسب کرد. ونزوئلا این بار آمده بود تا به بازی برگردد اما دفاع خوب روی تور تیم ایران مهاجمان این تیم را گرفتار کرد. تیم کشورمان خیلی زود با امتیازات متوالی که کسب کرد وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۵ به سود خود رقم زد.

بعد از آن شرایط کاملا به سود شاگردان لوزانو رقم خورد و ایران ۹ بر ۶ پیشی گرفت. سرمربی ونزوئلا برای تغییر روند بازی تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد اما فاصله امتیازات دو تیم با برتری ۱۰ بر ۶ کشورمان حفظ شد. چند اشتباه متوالی از بازیکنان ایران ونزوئلا را در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ نزدیک کرد که لوزانو درخواست تایم اوت کرد. وقت دوم استراحت فنی این دست نیز برتری ۱۶ بر ۱۳ ایران را بدنبال داشت.

در حالی که تیم ایران ۲۰ بر ۱۷ از حریف پیش بود دو اشتباه متوالی از حمزه زرینی در اسپک باعث شد ونزوئلا به ایران برسد. سپس لوزانو درخواست تایم اوت کرد و همزمان معروف و قائمی نیز به میدان رفتند. با این حال ونزوئلا در امتیاز ۲۴ با ایران برابر شد و دو تیم مساوی پیش رفتند تا اینکه ونزوئلا ۲۹ بر ۲۷ برنده شد.

اشتباهات متوالی شاگردان لوزانو

با آغاز دست سوم بازیکنان تیم ایران کار را جدی تر گرفتند. شاگردان لوزانو هم سرویس های بهتری زدند و هم در دفاع منسجم تر ظاهر شدند. بعد از ثبت برتری ۴ بر یک ایران ونزوئلا یک امتیاز فاصله را کاهش داد ولی پوئن سرویس عبادی پور برتری ۸ بر ۵ کشورمان را در وقت نخست استراحت فنی روی تابلو امتیازات ثبت کرد.

تیم ونزوئلا در بازگشت به زمین بهتر ظاهر شد و در امتیاز ۹ با کشورمان برابر شد. بازیکنان این تیم با توپگیری در انتخابی زمین ۱۳ بر ۱۲ پیش افتادند که لوزانو درخواست تایم اوت کرد ولی روند بازی به سود حریف پیش رفت و ونزوئلا وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۳ پیش افتاد.

شاگردان لوزانو نتوانستند به بازی برگردند و ونزوئلا ۱۸ بر ۱۴ پیش افتاد تا سرمربی کشورمان بار دیگر درخواست تایم اوت کند. ورود سعید معروف و فرهاد قائمی نیز روند بازی را تغییر نداد و ونزوئلا دست سوم را هم ۲۵ بر ۲۱ برنده شد تا در مجموع ۲ بر یک پیشی بگیرد.

ایران به بازی برگشت

در شروع ست چهارم نیز بازیکنان کشورمان امتیازات اولیه را کسب کردند و ۴ بر ۲ از حریف خود پیش افتادند. ونزوئلا البته با توپگیری خوبی که توسط مدافعان عقب زمین خود داشت این فاصله را جبران کرد اما در وقت اول استراحت فنی ایران برتری یک امتیازی و ۸ بر ۷ خود را ثبت کرد.

عملکرد خوب زرینی و میرزاجانپور در منطقه های چهار و دو ایران سه اختلاف امتیاز برای کشورمان ایجاد کرد و سرمربی ونزوئلا را مجاب کرد تا تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه بازی برتری ۱۶ بر ۱۳ تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی ثبت شد.

تیم ایران با بازی خوب خود ۲۰ بر ۱۵ پیش افتاد اما ونزوئلا از دو توپ برگشتی استفاده کرد و فاصله را کاهش داد تا لوزانو درخواست تایم اوت کند. سرویس های خوب زرینی که دریافت اول خوبی را از سوی حریف بدنبال نداشت حاشیه امنیت خوبی برای ایران ایجاد کرد و در نهایت این دست را شاگردان لوزانو ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند.

ونزوئلا اسیر مدافعان ایرانی

در دست پنجم تیم ایران شروع خوبی داشت و با دفاع روی تور منسجم خود ۳ بر صفر پیش افتاد تا سرمربی ونزوئلا درخواست وقت استراحت کند. ونزوئلا در بازگشت به میدان کمی بهتر ظاهر شد اما در دفاع روی تور تیم کشورمان خیلی خوب کار کرد و با سرویس های خوبی که زرینی زد برتری ۸ بر ۵ را ثبت کرد تا دو تیم جای خود را در زمین بازی تغییر دهند.

ایران روند امتیازگیری خود را در این دست تداوم بخشید و ۱۱ بر ۷ پیش افتاد تا بار دیگر سرمربی ونزوئلا تقاضای تایم اوت کند. تک دفاع میرزاجانپور این فاصله را بیشتر کرد. این بازیکن سرانجام آخرین امتیاز بازی را کسب کرد و برتری ۱۵ بر ۸ ایران را رقم زد تا تیم کشورمان دست پنجم را برنده شود با کسب ششمین برد خود در هفتمین مسابقه پایان خوششی را در این تورنمنت رقم بزند.

 

ایران 3 - لهستان 1 / شاگردان لوزانو کار را به دست اما و اگر نسپردند
تحقق رویای 52 ساله؛ صعود مقتدرانه والیبال ایران به المپیک
تیم ملی والیبال ایران بعد از نیم قرن، قاطعانه به المپیک 2016 ریودوژانیرو صعود کرد. در حالیکه صعود والیبالیست های کشورمان با نتایج رقم خورده، بیش از 98 درصد قطعی شده بود، شاگردان لوزانو کار را به اما و اگرها محول نکردند و در مصاف با لهستان، نخستین تیمی که صعودش را قطعی کرده بود، به پیروزی رسیده و بلیت سفر به برزیل را به نام خود ثبت کردند. دست چهارم این مسابقه به اندازه انتظار طولانی ایرانی ها برای رسیدن به المپیک طول کشید، اما سرانجام در امتیاز 34 این رویا به واقعیت پیوست.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۰تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 04 June 2016
ایران (3) لهستان(1)  25 بر 20 / 25 بر 18 / 20 بر 25 / 34 بر 32

--------------------------------------------------------------------------------
تیم ملی والیبال ایران بعد از نیم قرن ، قاطعانه به المپیک 2016 ریودوژانیرو صعود کرد. در حالیکه صعود والیبالیست های باانگیزه و قدرتمند کشورمان با نتایج رقم خورده، بیش از98درصد قطعی شده بود، اما شاگردان لوزانو کار را به اما و اگرها محول نکردند و در مصاف با لهستان ، نخستین تیمی که صعودش را از این مسابقات قطعی کرده بود، به پیروزی رسیده و بلیت سفر به برزیل را به نام خود ثبت کردند. دست چهارم این مسابقه به اندازه انتظار طولانی ایرانی ها برای رسیدن به المپیک طول کشید اما سرانجام در امتیاز 34 این رویا به واقعیت پیوست. حالا کاروان ورزش ایران در ریو، در یک رشته تیمی نیز سهمیه دارد.


دست نخست
* چهار امتیاز پیاپی با دفاع عالی روی تور موجب شد ایران وقت اول فنی را به سود خود پایان دهد.
* تیم ایران وقت دوم فنی را نیز به قاطعیت به سود خود خاتمه داد. در حالیکه لهستانی ها در امتیاز 10، دو امتیاز از ایران پیش افتاده بودند اما در نهایت در امتیاز 16 - 12 شاگردان لوزانو برنده بودند.
* شاگردان لوزانو با تداوم تسلط خود بر بازی و تمرکز روی دفاع روی تور، حریف قدرتمند اروپایی را در دست نخست شکست دادند.
دست دوم
* والیبالیست های پرانگیزه ایران با برنری در وقت نخست فنی تا اینجای کار اجازه ندادند حتی یک وقت فنی به لهستانی ها برسد.
* پنجمین وقت فنی پیاپی به سود شاگردان سختکوش لوزانو به دست آمد. امتیاز های شیرین ناشی از سرویس های فنی معروف به این موضوع کمک کرد.
* سرویس های بی نقص فرهاد قائمی و امتیازات پیاپی این بازیکن گنبدی باعث شد تا اختلاف هشت امتیازی در پایان این دست رقم بخورد و ایران دومین دست بازی را هم به سود خود رقم بزند.
دست سوم
* در حلی که لهستانی ها بالاخره خود را به فتح یک تایم فنی نزدیک کرده بودند، اما سرویس های میلاد عبادی پور ورق را برگرداند  و هفتمین وقت فنی نیز به سود بچه های خوب ایران رقم خورد.
* سرانجام لهستانی ها موفق شدند یک وقت فنی را از ایران بگیرند و در امتیاز 16 - 15 به برتری برسند. در این وقت فنی، سرویس های خوب بازیکنان جوان لهستان کار را برای شاگردان لوزانو دشوار کرده بود.
* لهستانی ها در حالی که تا امتیاز 20 شانه به شانه ایران پیش می آمدند اما با ورود کورک نامدار، وزنه بازی به سود حریف اروپایی سنگینی کرد و بالاخره یک دست به نام لهستان شد.
دست چهارم
* شروع قدرتمند بازیکنان ایران در این دست و امتیازات ناشی از سرویس های دقیق و هدفمند موجب شد تا اختلاف سه - چهار امتیازی حفظ شود و وقت فنی اول به سود ایران ثبت شود.
*وقت استراحت فنی دوم در دست چهارم با اختلاف سه امتیازی در امتیاز ها به سود ایران شد تا تنها یک گام تا شکست لهستان باقی بماند.
* اختلاف سه امتیازی باعث شد کمتر کسی تصور کند که برد ایران تا این حد طول بکشد اما لهستان با اشتباهات متوالی شاگردان لوزانو در توپ گیری بازی را در امتیاز 20 به تساوی کشاندند تا از این جا به بعد دو تیم گام به گام تا پایان مسابقه پیش بروند تا جایی که ایران برای رقم زدن پیروزی تا امتیاز 34 صبر کرد و سرانجام با پشتکار کم سابقه به المپیک رسید.


جدول رده بندی والیبال انتخابی المپیک بعد از بازی ایران - لهستان

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 11 در ششمین دیدار خود از مسابقات انتخابی المپیک به مصاف لهستانی رفت که آنها نیز حضورشان را در ریو قطعی کرده بودند.


به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان آنتیگا که در جام جهانی ژاپن تا مرز قهرمانی و کسب سهمیه المپیک پیش رفته بودند با شکست در روز آخر مقابل ایتالیا هم جواز حضور در ریو را از دست دادند هم قهرمانی جام جهانی را تا سرنوشت المپیکی شدن آنها به این مسابقات موکول شود.


روز پنجشنبه لهستان حضورش در ریو را در پنجمین بازی بدون شکست مسجل کرد تا دو بازی پایانی آنها تشریفاتی باشد.


در سوی دیگر اما و اگرهایی که روی کاغذ برای قطعی شدن صعود ایران باقی مانده بود، که با درخشش بلندقامتان ایران در این مسابقه پایان یافت تا دیگر هیچ شانسی برای رقبا باقی نماند.


چند نکته خواندنی از تیم ملی والیبال لهستان:


* لهستان هشت مدال از رقابت های المپیک و جهان دارد و یکی از پر افتخار ترین تیم های والیبال جهان محسوب می شود.
* سه طلا، سه نقره و دو برنز مسابقات جهانی و مدال طلای المپیک 1976 از مهمترین افتخارات این تیم است.
* لهستان جایگاه دوم رده بندی جهانی والیبال را به خود اختصاص داده است.
 
* رائول لوزانو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران از سال ٢٠٠٥ سرمربیگری این تیم را برعهده داشت.


* لهستان که سه دوره پیاپی است به مقام پنجم المپیک می رسد، جمعا هشت دوره حضور در این بازی ها را تجربه کرده که عبارتند از: 1968 مقام پنجم، 1972 رده نهم، 1976 مقام اول، 1980 مقام چهارم، 1996 رده یازدهم، 2004 مقام پنجم، 2008 مقام پنجم و 2012 مقام پنجم.


* این تیم در جام جهانی و در حالیکه تا روز پایانی به عنوان یکی از دو تیم برتر مسابقات صعودش به المپیک قطعی نشان داده می شد، ناباورانه مقابل ایتالیا شکست را پذیرفت تا تلخ ترین مدال برنز جهان را کسب کند. مدالی که بر گردن آویختنش نشانی از المپیکی شدن نداشت.


* این تیم مجددا در انتخابی المپیک قاره اروپا بخت خود را آزمود که با شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل فرانسه از صعود به فینال و امکان قهرمانی و تصاحب بلیت ریو 2016 دور ماند. ولی موفق شد در دیدار رده بندی آلمان را مغلوب کند تا به عنوان تیم سوم اروپا قادر باشد که یک بار دیگر شانس المپیکی شدن خود را بیازماید.


* بارتوش کورک، میکا، کوبیاک،  نُواکوفسکی، بی یِنی یِک، دِژیسکا، بوشِک و سایر ستارگان لهستان (غیر از کوبیاک؛ که در ترکیه است) در لیگ داخلی این کشور توپ می زنند.


جدول رده بندی مسابقات انتخابی والیبال المپیک قبل از بازی ایران - لهستان

 

* ایران و لهستان تاکنون سیزده بازی رسمی مقابل یکدیگر برگزار کرده اند که سهم ایران چهار پیروزی؛ و سهم حریفش؛ 9 برد بوده است.
 
تاریخچه دیدارهای رسمی والیبال ایران با لهستان :
1998 (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (3)
2009 (قهرمانان قاره ها): ایران (1) – لهستان (3)
2011 (جام جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (1)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (0)
2014 (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (3)
2014 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2014 (قهرمانی جهان): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2015 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2015 (جام جهانی): ایران (2) – لهستان (3)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه