پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش صعود یک پله‌ای ایران؛ والیبال ایران با یک پله صعود در رده یازدهم جهان ایستاد

ورزش

صعود یک پله‌ای ایران؛ والیبال ایران با یک پله صعود در رده یازدهم جهان ایستاد

تیم ملی والیبال ایران در جدید‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی یک پله صعود کرد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | cute adidas girl sketch easy whole body - Upstart Balance 550 "UNC"/"Baby Blue" - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش «تابناک»، در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی ایران با ۹۸ امتیاز و یک پله صعود نسبت به رده‌بندی قبلی در مکان یازدهم جهان قرار گرفت.

ایران ۴۰ امتیاز از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی والیبال، ۳۰ امتیاز، از قهرمانی قاره آسیا در سال ۲۰۱۳، ۱۹ امتیاز، از مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۰ و ۹ امتیاز از جام جهانی ۲۰۱۱ گرفت و در مجموع با کسب ۹۸ امتیاز، تیم یازدهم جهان و تیم نخست آسیا در رنکینگ جهانی است.

در این رده‌بندی برزیل با ۳۴۵ امتیاز، روسیه با ۳۳۰ امتیاز، ایتالیا با ۲۸۸ امتیاز، آمریکا با ۲۲۶ امتیاز، لهستان با ۲۰۰ امتیاز، صربستان با ۱۹۲ امتیاز، کوبا با ۱۷۵ امتیاز، بلغارستان با ۱۷۰ امتیاز، آرژانتین با ۱۶۶ امتیاز و آلمان با ۱۲۳ امتیاز، اول تا دهم هستند.

***

قول داورزنی برای کسب مقام در المپیک

رئیس فدراسیون والیبال قول داد که در صورت تداوم برنامه‌های این رشته والیبال در المپیک روی سکو برود.

رئیس فدراسیون والیبال قول داد که در صورت تداوم برنامه‌های این رشته والیبال در المپیک روی سکو برود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در یک سخنرانی کوتاه گفت به نمایندگی از جامعه والیبال این موفقیت را به مردم تبریک می‌گویم و از همه تشکر می‌کنم که والیبال را حمایت کردند. والیبال ما نمادی از توانمندی جوانان این مرز و بوم است. والیبال روزی ششم آسیا بود و کشورهای بزرگ به درخواست ما برای برگزاری دیدارهای دوستانه توجهی نمی‌کردند.

وی ادامه داد: در سال 2006 در جلسه‌ای با رئیس و نایب رئیس فدراسیون جهانی داشتم که این نایب رئیس، رئیس فدراسیون والیبال صربستان بود. با توجه به استعداد ایرانی‌ها برنامه‌ای تنظیم کردیم تا وارد لیگ جهانی شویم وقتی در آن سال به رئیس فدراسیون والیبال صربستان گفتند تیمی را تشکیل خواهیم داد که صربستان را ببرد به من لبخند زد اما این موضوع تحقق پیدا کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه در رده‌بندی جدید ایران بالاتر از لهستان، صربستان و روسیه قرار دارد. هدف‌گذاری ما سکو نبود ما سعی کردیم با برد مقابل برزیل به جمع 4 تیم برسیم. ایران شگفتی‌ساز لیگ جهانی بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه