پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش در راه ورود به جام جهانی؛ تیم ملی والیبال موفق به شکست مصر شد - پیروزی قاطع در قاهره

ورزش

در راه ورود به جام جهانی؛ تیم ملی والیبال موفق به شکست مصر شد - پیروزی قاطع در قاهره

تیم ملی والیبال نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‎های گزینشی جام جهانی 2013 را با پیروزی مقابل تیم ملی مصر به پایان رساند.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Vêtements Ensembles enfant Enfant 16, 80 € - JmksportShops ! - adidas hawaii tights , Livraison Gratuite - adidas Performance BLOOMS Rouge / Noir

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی مقابل مصر در مجموع دو دیدار و سپس از پیش رو برداشتن ژاپن شرط ورود والیبال ایران به مسابقات معتبر جام جهانی است. برهمین اساس جمعه شب تیم ملی کشورمان نخستین دیدار خود مقابل تیم ملی مصر را برگزار کرد که طی آن موفق به کسب پیروزی 3 بر صفر شد.

دیدار تیم‎های ملی والیبال ایران و مصر از ساعت 22:30 جمعه شب (به وقت ایران) در قاهره برگزار شد. شاگردان "خولیو ولاسکو" پس از آنکه گیم‎های اول و دوم این دیدار را به ترتیب با نتایج (33 بر 31) و (25 بر 22) به سود خود تمام کردند، در گیم سوم هم به برتری (25 بر 19) دست یافتند.

بدین ترتیب تیم ملی کشورمان نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‎های انتخابی لیگ جهانی را با برتری مقابل مصر به پایان رساند. ملی‏پوشان والیبال ایران پس از یک روز استراحت، یکشنبه شب دومین دیدار خود در چارچوب این مسابقات را مقابل مصر برگزار می‏کنند.

سعید معروف، فرهاد قائمی، علیرضا نادی، شهرام محمودی، حمزه زرینی، سید محمد موسوی و فرهاد ظریف بازیکنانی بودند که در ترکیب اولیه تیم ملی والیبال برای دیدار جمعه شب قرار گرفتند اما آنها در آغاز بازی عملکرد خوبی نداشتند طوریکه جریان بازی به سود مصری‏ها پیش می‎رفت. اگرچه بعد از تکنیکال تایم اوت اول، نواختن سرویس‎های هدفمند و عملکرد بهتر در توپ گیری داخل میدان جریان بازی را به سود ایران تغییر داد. البته مصری‏ها خیلی زود شرایط خود را در کسب امتیاز با ایران برابر کردند (20 بر 20) و پس از آن هم رقابت دو تیم خیلی نزدیک دنبال شد و درنهایت تیم ایران برتری را از آن خود کرد.

بازیکنان تیم ملی والیبال پس از رالی نفس گیر در گیم اول، هماهنگی خود را در گیم دوم هم حفظ کردند و موفق شدند با وجود عملکرد خوبی که مصری‎ها در سرویس داشتند، بر جریان بازی در این گیم هم مسلط باشند. توپ گیری داخل میدان و البته اشتباهات حریف از عواملی بود که به برتری تیم ملی والیبال ایران در این گیم کمک کرد.

فقط پیروزی در یک بازی کافی بود تا بازیکنان تیم ملی والیبال یک گام به لیگ جهانی نزدیک‎تر شوند. آنها با درک کامل این موضوع گیم سوم را آغاز کردند و توانستند در رقابتی به مراتب راحت‏تر از دو گیم پیش صاحب برتری شوند. 

دیدار دوم تیم‏های ملی والیبال ایران و مصر ساعت 22:30 یکشنبه در قاهره برگزار می‏شود. تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی در این دیدار طی روزهای هفدهم و نوزدهم شهریورماه در تهران میزبان ژاپن خواهد بود که در دوره پیشین رقابت‏های لیگ جهانی در رده پانزدهم ایستاد.

این برای سومین‏بار است که والیبال ایران به منظور کسب سهمیه شرکت در مسابقات لیگ جهانی تلاش می‏کند. پیش از این تیم ملی والیبال ایران دو بار با سرمربیگری حسین معدنی و خولیو ولاسکو در رقابت‏های گزینشی لیگ جهانی شرکت کرده بود اما به ترتیب با پذیرفتن شکست برابر مصر و چین از ادامه رقابت برای ورود به این رقابت‌ها بازماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه