جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش نیمه نهایی واليبال جوانان آسيا – اروميه / والیبال ایران میلیمتری از صعود به فینال بازماند

ورزش

نیمه نهایی واليبال جوانان آسيا – اروميه / والیبال ایران میلیمتری از صعود به فینال بازماند

تیم ملی والیبال جوانان ایران در پایان با نتیجه 3بر2 و امتیازهای (25-21 ، 23-25 ، 19-25، 25-15 و 15- 19-17) از چین شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. ملی‌پوشان والیبال ایران باید فردا به مصاف بازنده دیدار تیم‌های ژاپن و هند بروند. ژاپن و هند از ساعت 18 به ديدار هم رفته‌اند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , cheap invisible air jordans , 4011496719 , Where To Buy

 تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مقابل چین شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.


به گزارش «تابناک»، چینی‌ها که یکی دو سالی است در میان قدرت های والیبال آسیا خود را مطرح کرده‌اند و در رده بزرگسال حتی بهتر از کره جنوبی و ژاپن نتیجه می‌گیرند، در این رقابت‌ها برای کسب مدال طلا راهی ارومیه شده و تمام بازی‌های قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.


تیم ملی والیبال جوانان ایران نیز با هدایت فرهاد نفرزاده در مرحله مقدماتی و حذفی این بازی‌ها برابر تیم‌های ترکمنستان، استرالیا، تایوان، هند و تایلند به برتری رسیده بود. هر دو تیم ایران و چین با صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی والیبال را کسب کرده و در این دیدار برای راهیابی به فینال به مصاف یکدیگر رفته بودند.


داورزنی رئیس فدراسیون، افشاردوست دبیر و حلیم شرعی نایب رئیس فدراسیون، منظمی مدیر تیم‌های ملی والیبال و کریمی رئیس هیات والیبال ارومیه برای تماشای این دیدار به سالن شش هزار نفری ارومیه آمده بودند.


تیم ایران در این دیدار با ترکیب بازیکنانی چون عبادی‌پور، نصر اصفهانی، حسین آبادی، فلاح محمدی و شهسواری بازی را آغاز کرد.


ست اول:


ملی‌پوشان ایران که پس از کسب سهمیه جام جهانی انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار و صعود به فینال را داشتند، در شروع مسابقه کولاک کردند و خیلی زود شش امتیاز از حریف پیش افتادند. بازی هوشمندانه حسین‌آبادی و آبشارهای فنی وی کاملا دفاع روی تور حریف را گیج کرده بود. هواداران کم تعداد حاضر در سالن یکصدا ایران را تشویق می‌کردند. حتی زمانی که بازیکنان ایران مرتکب اشتباه می‌شدند با لهجه شیرین آذری یکصدا فریاد می‌زدند "عیبی یخ" (اشکالی ندارد)!


شهاب احمدی با قامت رشید و پروازهای تماشایی خود بالاتر از دست همه مدافعان روی تور حریف آبشار می زد. تیم ایران برای پیروزی سر از پا نمی شناخت. در حالی که همچنان بازی با اختلاف پنج امتیاز به سود ایران دنبال می‌شد، به تدریج بازیکنان چین هم خودی نشان دادند و با ایجاد سد دفاعی سه نفره تلاش کردند تا مسیر آبشارهای قدرتی بازیکنان ایران را مسدود کنند. حربه ای که موثر واقع شد و در اواسط ست نخست اختلاف امتیازها را کاهش داد. اما در نهایت تدابیر تاکتیکی فرهاد نفرزاده و تعویض‌های به موقع او بر تاکتیک دفاعی چینی‌ها چیره شد. ایران این ست را با سرویس های خوب رزاقی و آبشارهای طلایی فلاح محمدی با امتیاز 25-21 به سود خود تمام کرد.


بازي دوم:


چینی‌ها که اصلا دوست نداشتند در این بازی شکست بخورند در امتیازهای ابتدایی پایاپای ایران پیش رفتند. تیم ایران با تمرکز روی توپ‌های بلند و بهره‌گیری از توانایی‌های فردی شهاب احمدی امتیاز می‌گرفت. در مقابل چینی‌ها بازی ترکیبی خوبی به نمایش گذاشته بودند و از چپ و راست امتیاز می‌گرفتند. تا جایی که در اواسط این ست حتی از ایران یکی، دو امتیاز جلو افتادند. "مائو تیانی" پشت خط زن هوشمند چین با فرصت طلبی به خوبی توپ را در فضای خالی پشت دفاع روی تور ایران می نشاند.


تیم ملی والیبال جوانان پین در اواسط ست دوم از ایران پیش افتاد و برتری امتیازهای خود را تا عدد 5 افزایش داد. نفرزاده برای اینکه از آماج حملات حریف بکاهد و شاگردانش را به بازی برگرداند وقت استراحت فنی گرفت. اگرچه تیم ایران در دقایق پایانی ست دوم خیلی خوب کار کرد و بازیکنان ایران غیرتی بازی کردند اما در نهایت این ست با امتیاز 25-23 به سود چین تمام شد.


بازي سوم:


در ادامه این بازی هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند. چینی‌ها با نمایش یک بازی انتحاری خیلی زود از ایران پیش افتادند. در مقابل شاگردان نفرزاده که می‌دانستند در صورت واگذاری این ست کار به مراتب دشواری برای صعود به فینال خواهند داشت از جان و دل مایه می‌گذاشتند تا امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.


بازی به سود چینی‌ها پیش می رفت. میلاد عبادی‌پور، بازیکن آذری تیم ملی جوانان که یکصدا از سوی تماشاگران حاضر در سالن تشویق می‌شد سعی می‌کرد تا با تکیه بر تاکتیک فردی‌اش برای ایران امتیاز بگیرد. "لی لیانگ" بازیکن شماره هفت چینی‌ها بدون تردید یکی از بهترین‌های این میدان بود که در تاکتیک‌های سرویس و آبشار بی نقص کار می‌کرد. در حالی که تماشاگران حاضر در سالن حتی یک دقیقه هم دست از تشویق تیم ایران نمی‌کشیدند، بازی با اختلاف چهار امتیاز به سود چینی‌ها دنبال می‌شد. بازیکنان ایران در برابر تیم منسجم و هماهنگ چین نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند. در نهایت این ست نیز با امتیاز 25-19 به سود چین تمام شد.


بازي چهارم:


ایران در ست چهارم چیزی برای از دست دادن نداشت. بازیکنان ایران برای صعود به فینال باید چین را شکست می‌دادند. دو تیم تا وقت استراحت فنی پایاپای یکدیگر پیش رفتند اما در نهایت این ملی‌پوشان ایران بودند که موفق شدند 3 امتیاز از چین پیش بیافتند. بازی خوب عبادی‌پور و دفاع عالی از فلاح محمدی حملات چین را خنثی می‌کرد. انگار بازیکنان ایران در ست چهارم متحول شده بودند. تیمی که دو ست را به حریف واگذار کرده بود حالا بدون نقص بازی می کرد. برعکس این چینی‌ها بودند که راحت امتیاز می‌دادند. پاس‌های سرعتی رزاقی و آبشارهای تماشایی محمدی دور از دست دریافت کننده های چین در زمین می‌نشست.


در بازي چهارم تک تک بازیکنان ایران ستاره بودند. سرمربی تیم چین که می‌دید نمی تواند تیمش را جمع و جور کند تسلیم شد و بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاد تا ترکیب اصلی برای ست آخر استراحت کنند. ست چهارم این دیدار با امتیاز 25- 15 به سود ایران تمام شد تا تکلیف فینالیست این بازی‌ها در ست پنجم مشخص شود.


بازي پنجم:


در حالی که بازی به اوج حساسیت خود رسیده بود، بازي پنجم آغاز شد. بازیکنان ایران که عطش زیادی برای پیروزی داشتند 2 امتیاز اول را گرفتند. آبشارهای سهمگین نصر اصفهانی مهار ناشدنی بود. تیم ایران در توپ و میدان جلو افتاده بود اما دو تيم در امتيازها برابر شدند و بازي از امتياز 14 پاياپاي پيش مي‌رفت تا اينكه ملي‌پوشان كشورمان با وجود بازي فوق‌العاده خود نتوانستند حريف خود را مغلوب كنند تا اينكه بازي با امتياز 19-17 به سود چين به پايان رسيد.


تیم ملی والیبال جوانان ایران در نهایت با نتیجه 3بر2 و امتیازهای (25-21 ، 23-25 ، 19-25، 25-15 و 15- 19-17)  از چین شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. ملی‌پوشان والیبال ایران باید فردا به مصاف بازنده دیدار تیم‌های ژاپن و هند بروند. ژاپن و هند از ساعت 18 به ديدار هم رفته‌اند.


بازيكنان والیبال کشورمان پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی با شکست تایلند جواز حضور در مسابقات جهانی که سال آینده در ترکیه برگزار می‌شود را به دست آورده بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه