شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش رقابت‌های انتخابی المپیک، ژاپن - پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر پورتوریکو

ورزش

رقابت‌های انتخابی المپیک، ژاپن - پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر پورتوریکو

ملی‌پوشان والیبال ایران در چهارمین روز از رقابت های انتخابی المپیک با نتیجه 3 بر یک پورتوریکو را شکست دادند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Adidas Superstar Cloud White/Core Black - Core Black FV2819 - james harden adidas commercial 2018 schedule 2017

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین روز رقابت‌های انتخابی المپیک برابر تیم نه چندان قدرتمند پورتوریکو به میدان رفت و با نتیجه سه بر یک پیروز شد تا به سومین برد خود دست یابد.

پورتوریکو در سه بازی نخست خود برابر تیم‌های چین، استرالیا و ونزوئلا با نتیجه 3بر صفر مغلوب شده بود. در مقابل تیم ایران با دو پیروزی برابر چین و کره جنوبی و یک شکست مقابل استرالیا با 5 امتیاز در رده سوم جدول این مسابقات قرار داشت.

در حالی که سالن متروپلیتن شهر توکیو تقریبا بدون تماشاگر به استقبال این دیدار رفت، تیم ایران با ترکیب علیرضا نادی، محمد موسوی، سعید معروف، فرهاد قائمی، حمزه زرینی و امیر غفور بازی را آغاز کرد. ایران در این دیدار با پیراهن سرخ در مقابل حریف سپید و آبی پوش خود به میدان رفت.

بازی نخست

همانطور که پیش بینی می‌شد تیم ایران مسلط بر توپ و میدان بازی را آغاز کرد و برتری خود را در دقایق ابتدایی بر حریف حفظ کرد. از سوی دیگر بازیکنان سیاه چرده پورتوریکو که به دنبال نخستین پیروزی خود در این رقابت‌ها بودند با تمرکز روی سرویس‌های پرشی موجی و آبشار‌های قدرتی اجازه نمی‌دادند اختلاف امتیاز زیاد شود. با این حال تک دفاع‌های روی تور پورتوریکو در مقابل پروازهای خیره کننده زرینی و غفور جا می‌ماند و ایران تقریبا از تمام آبشارهای خود تا وقت استراحت فنی اول امتیاز گرفت.

موسوی و نادی بارها با دفاع مطمئن خود اسپک‌های قدرتی حریف را خنثی کردند. ایران کاملا برتر از حریف کار می‌کرد، در حالی که ملی‌پوشان ایران در امتیاز 12 از حریف پیش بودند چند اشتباه مکرر در دریافت و دفاع روی تور بازیکنان موجب شد تا 3 امتیاز پیاپی را به حریف واگذار کنند و ولاسکو مجبور شود برای توقف سرعت بازی پورتوریکو وقت استراحت بگیرد. پوریا فیاضی به جای زرینی به میدان رفت تا ایران در دریافت اول بهتر کار کند.

خوزه ریورا از قطر پاسور تیم پورتوریکو خیلی خوب آبشار می‌زد و برای این تیم امتیاز می‌گرفت. در حالی که تیم ایران در اواسط ست نخست پر اشتباه و کم تحرک ظاهر می‌شد حریف پنج امتیاز از ایران پیش افتاد. رضا قرا هم به جای غفور به میدان رفت تا شاید دفاع روی تور ایران هم تقویت شود. فرهاد قائمی در این دقایق نقطه امید تیم ایران بود که یک سرویس تماشایی را در زمین حریف نشاند و ایران را به بازی برگرداند. ایران به دفاع سه نفره روی تور روی آورده بود تا سرانجام از پس مهار آبشارهای قدرتی پورتوریکو برآید.

انگار تعویض‌های ولاسکو جواب داده بود و اختلاف امتیازها به عدد یک کاهش یافت. اما اشتباه سهوی رضا قرا و خطای تور او باز هم به سود حریف تمام شد. مهدوی هم در امتیازهای پایانی به زمین رفت. ولاسکو تیم را در لاک دفاعی فرو برده بود. پورتوریکو همچنان با امتیاز 23بر21 از ایران جلو بود که ولاسکو بار دیگر تقاضای وقت اسراحت فنی کرد. در حالی که قائمی یک آبشار تماشایی را روی دست دفاع اول حریف نشاند داور یک امتیاز مشکوک به پورتوریکو داد. نادی یک امتیاز سرویس را گرفت و کروز لوزادا قدرتی زن تیم حریف با یک اشتباه توپش را به آنتن زد تا تک دفاع فرهاد قائمی این گیم را به سود ایران تمام کند. سرانجام ست نخست این دیدار با امتیاز 26-24 به سود ایران تمام شد.

بازی دوم

محمد موسوی با قدرت پاس معروف را در زمین حریف نشاند تا نخستین امتیاز ست دوم را به نام خود ثبت کند. دریافت خوب ظریف و بازیسازی بی‌نقص سعید معروف ایران را چهار امتیاز از حریف پیش انداخت تا سرمربی پورتوریکو مجبور شود وقت استراحت بگیرد. حریف روحیه خود را باخته بود و راحت سرویس‌هایش را از دست می‌داد. با این حال ناهماهنگی ایران در دفاع روی تور ایران به پورتوریکو امتیاز می‌داد.

فرهاد قائمی با آبشارهای فنی دست چپ خود لایه‌های دفاعی حریف را در هم می کوبید. دریافت‌های ضعیف پوتوریکو موجب می‌شد توپ‌های ساده‌ای به نادی برسد و ایران همچنان اختلاف امتیاز‌هایش را افزایش دهد. شاگردان ولاسکو با اختلاف پنج امتیاز از حریف جلو افتاده بودند. سعید معروف با هوشمندی خود و پاس‌های کوتاه و فنی‌اش نادی را در بهترین موقعیت صاحب توپ می‌کرد و امتیاز می‌گرفت. در مقابل مورالز نیز هر از چند گاهی با استفاده از تعلل دفاع اول ایران توپ‌های جای خالی را در یک سوم زمین ایران می‌نشاند.

بیش از اینکه ایران در این ست امتیاز بگیرد حریف سرویس ‌های ضعیف می‌زد. ایران با امتیاز 14بر9 از حریف جلو بود. صف آرایی سه مدافع ایران در برابر تک مهاجمان حریف همیشه به سود ایران تمام می‌شد. همکاری خوب معروف، نادی و رضا قرا آبشارهای حریف را خنثی می‌کرد. نادی با درخشش خیره کننده خود امتیاز 16 را برای ایران به ارمغان آورد تا ایران وقت استراحت فنی دوم را نیز به سود خود تمام کند.

بازی با شش امتیاز اختلاف امتیاز به سود ایران پیگیری می‌شد که مهدوی و غفور به جای معروف و قرا به میدان رفتند. پوریا فیاضی که در این دیدار فرصت بیشتری برای نمایش توانایی‌هایش پیدا کرده بود با آبشارهای قدرتی و کوبنده خود بارها تحسین معدود حاضران در سالن را برانگیخت. ایران همچنان اختلاف امتیاز خود را با حریف افزایش می‌‌داد. برخلاف ست نخست پورتوریکو هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما بازیکنان ایران که گویی کار را تمام شده می‌دیدند با دو اشتباه پیاپی در دفاع اول دو امتیاز به تیم مقابل تقدیم کردند.

فیاضی بدون تردید ستاره ایران در ست دوم بود که به تنهایی بالاتر از سه مدافع روی تور حریف آبشار می‌زد. تک دفاع مهدوی آخرین امتیاز این ست را برای ایران در پی داشت تا ملی‌پوشان والیبال ایران با امتیاز 25- 16 ست دوم این دیدار را به سود خود تمام کنند.


بازی سوم

پوتوریکو که نمی‌خواست در چهارمین روز رقابت‌های انتخابی المپیک همچنان دست خالی زمین مسابقه را ترک کند نسبت به ست دوم بازی به مراتب بهتری را ارائه می‌داد. با این حال تیم ملی ایران همچنان با اختلاف یک امتیاز بازی را به سود خود دنبال می‌کرد. پاس زیبای مهدوی که روی زانوی خود نشسته بود به قرا رسید و یک امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد. بازیکنان ایران اصلا به حریف رحم نمی‌کردند.

ولاسکو که تیم خود را برنده می‌دید تصمیم گرفت تا به بازیکنان ذخیره خود نیز در این مسابقه بازی دهد. سعید مصطفی وند سرعتی زن سوم تیم ایران سرانجام در این مسابقه به میدان رفت. رضا قرا بازیکن جوان تیم ملی ایران که نخستین تجربه خود را در تیم ملی بزرگسال تجربه می‌کرد همچون یک بازیکن با تجربه از پشت خط ایران زمین حریف را آماج حملات خود قرار داده بود.

ایران با امتیاز 10بر 6 از حریف پیش افتاده بود. اما پورتوریکو که به هیچ شکل سر تسلیم شدن نداشت با نهایت استفاده از ناهماهنگی خط دفاع عقب و جلو تیم ایران این اختلاف را جبران کرد و با تمرکز روی آبشارهای دیدنی کاپیتان ریورا در امتیاز 11 به تساوی با ایران رسید.

پوریا فیاضی که در ست دوم امان خط دفاعی حریف را بریده بود در گیم سوم با سه دفاع مهار می‌شد تا اختلاف امتیازها از عدد یک تجاوز نکند. بازی در ست سوم پایاپای پیش می‌رفت. رضا قرا که در این دیدار به مراتب بهتر از سه بازی قبل کار کرده بود با آبشارهای قدرتی خود به خوبی از پشت خط توپ‌هایش را در منطقه چهار زمین حریف می‌نشاند.

در حالی که پوتوریکو در امتیاز 18 از ایران پیش افتاده بود امیر غفور با نمایش غیرتی خود دو امتیاز گرفت تا بار دیگر ایران تیم برتر میدان باشد. سعید معروف درست برخلاف جهش حرکت بدن خود پاس می‌داد و دفاع پورتوریکو را گیج می‌کرد، به طوری که امیر غفور بدون قرار گرفتن در برابر دفاع آبشار می‌زد. اگر چه دو تیم در ست سوم نمایش نزدیکی داشتند اما سرانجام پورتوریکو در لحظات پایانی امتیازهای بیشتری را جمع کرد تا در ناباوری بازیکنان ایران ست سوم را با امتیاز 25-22 به سود خود تمام کند.

بازی چهارم

پورتوریکو که انگار به بازی برگشته بود در ست چهارم خیلی زود از ایران جلو افتاد تا ملی‌پوشان ایران با اختلاف یک امتیاز حریف خود را دنبال کنند. گالانته از سرویس برای تیمش امتیاز گرفت تا پس از اشتباه فیاضی در دریافت، ایران باز هم امتیاز از دست دهد. در این دقایق سیستم هجومی تیم ایران روی پاس‌های معروف و آبشارهای نادی متمرکز شده بود. در مقابل پورتوریکو روی حمله از پشت خط حساب ویژه‌ای باز کرده بود و از این تاکتیک هم خوب امتیاز می‌گرفت.

سرانجام با بازی خوب امیر غفور دو تیم در امتیاز 7 به تساوی با یکدیگر رسیدند. سرانجام تیم ایران وقت استراحت فنی اول را با اختلاف یک امتیاز به سود خود تمام کرد. حمزه زرینی به میدان بازگشت تا جای پوریا فیاضی در خط جلو تیم ایران با آبشارهای قدرتی سد دفاعی حریف را آزار دهد.

پورتوریکو همچنان از اسپک‌های لوزادا از پشت خط امتیاز می‌گرفت و دفاع ایران نمی‌توانست او را مهار کند. ولاسکو که اصلا از بازی تیمش راضی به نظر نمی‌رسید وقت استراحت خواست. تیم ایران در این مسابقه خیلی پرنوسان کار می‌کرد و در هر ست نمایش متفاوتی از قدرت خویش را ارائه کرد. زوج معروف و نادی در این دیدار فوق العاده کار می‌کردند. ولاسکو از شاگردانش می‌خواست که تاکتیک‌های دفاعی را در زمین اجرا کنند. پورتوریکو در امتیاز 16 با ایران برابر بود که باز هم یک اشتباه ایران را از حریف عقب انداخت. لوزادا باز هم از پشت خط برای ایران امتیاز می‌گرفت. ولاسکو که قدری عصبانی شده بود مهدوی را به میدان فرستاد تا ایران در دفاع روی تور تقویت شود. بازی برگشت و ایران با امتیاز 21-18 جلو افتاد و سرانجام این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران تمام شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3بر یک و امتیاز‌های ( 26-24 ، 25-16 و 22-25 و 25- 20 ) برابر پورتوریکو به برتری رسید و بدین ترتیب با کسب سومین پیروزی خود 8 امتیازی شد. در مقابل پورتوریکو همچنان بدون امتیاز در قعر جدول رده بندی ایران رقابت‌ها قرار دارد.

ایران ساعت 6:30 صبح فردا با ونزوئلا بازی خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه